Ať už má Wall Street problém uvěřit v jejich životaschopnost, nebo se jejich obchodní plány neshodují se základní realitou, tyto společnosti možná nemají dostatečnou substanci k tomu, aby překročily cílovou pásku.
Abychom byli spravedliví, ne všechny akcie elektromobilů k prodeji se dostaly do potíží pouze vlastním přičiněním. Například rostoucí míra inflace znamená, že kupní síla amerického dolaru prudce klesla, což ponechává mnoha spotřebitelům jen malý prostor k tomu, aby mohli přejít na elektrifikaci svých jízd.
Zatímco zastánci tohoto odvětví často poukazují na prudce rostoucí ceny benzínu jako na katalyzátor růstu elektromobilů, problém je v tom, že po nich nyní touží všichni, a proto ceny přirozeně vzrostly. V současné době je průměrná transakční cena nového elektromobilu něco málo přes 60 000 USD. To je pro většinu domácností jednoduše nereálné, což je důvodem pro prodej konkrétních akcií elektromobilů.
A konečně, vzhledem k tomu, že trh je nasycen tolika konkurenty, nemůže být každý vítězem. Zde jsou akcie elektromobilů, které je nyní vhodné prodat.
Canoo (GOEV)
Když společnost Canoo (NASDAQ:GOEV) poprvé uvedla svou primární veřejnou nabídku akcií (IPO) – mimochodem prostřednictvím reverzní fúze s účelovou akviziční společností (SPAC) -, vyvolala společnost pozitivní ohlasy. Ačkoli se názory na její jedinečně tvarovaný elektromobil budou jistě lišit, společnost Canoo jej označila za lifestylovou platformu pro mladé lidi.
Dále skateboardová platforma výrobci elektromobilů teoreticky umožňuje vyvíjet nespočet různých stylů vozidel. To společnosti umožňuje relativně rychle se přizpůsobit rozmarům zákazníků, což jí poskytuje značný náskok před staršími konkurenty.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Canoo se však v posledních několika měsících začala soudit o určité potíže, z nichž asi nejvýznamnější je, že se stala předmětem vyšetřování Komise pro cenné papíry. Jak jsem osobně zažil, věrní příznivci společnosti Canoo se budou o přednostech organizace hádat nahoru a dolů.
Mám s tím jeden problém. Bez ohledu na to, co říkají býci, akcie GOEV stále klesají. Dále je neuvěřitelně problematické zrychlení bolestí, což z ní dělá jednu z akcií elektromobilů, které je nyní vhodné prodat.
Kandi Technologies Group (KNDI)
Na papíře se společnost Kandi Technologies Group (NASDAQ:KNDI) nezdá být kandidátem na prodej akcií elektromobilů, ale spíše jedním z hráčů v tomto sektoru, které je třeba koupit. Pamatujete si, co jsem říkal o tom, že průměrná transakční cena nových elektromobilů dosahuje 60 tisíc? Nuže, společnost Kandi patří na spodní konec tohoto spektra, které se specializuje na ultrakompaktní elektromobily, které jsou šetrné k peněžence.
Ptáte se, jak přátelské? Model Kandi K23 má cenu 22 499 dolarů, za kterou se nedá smlouvat. Společnost nabízí také terénní elektromobily, jejichž cena začíná na 30 499 dolarech, což vzhledem k novému ekonomickému paradigmatu není tak špatné. Přesto budu muset KNDI přilepit na tento seznam akcií elektromobilů k prodeji.
Problém je v tom, že zatímco se Kandi agresivně snaží ucházet o americký trh, Američané soustavně dokazují, že nemají rádi malá auta. A elektromobily Kandi nejsou jen malé – jsou prakticky mikroskopické.
Možná, že horentní ceny benzínu změní jejich názor – jsem této možnosti otevřen. Ale na základě dlouhodobých spotřebitelských trendů si nemyslím, že je to pravděpodobný scénář.
Ať už má Wall Street problém uvěřit v jejich životaschopnost, nebo se jejich obchodní plány neshodují se základní realitou, tyto společnosti možná nemají dostatečnou substanci k tomu, aby překročily cílovou pásku.Abychom byli spravedliví, ne všechny akcie elektromobilů k prodeji se dostaly do potíží pouze vlastním přičiněním. Například rostoucí míra inflace znamená, že kupní síla amerického dolaru prudce klesla, což ponechává mnoha spotřebitelům jen malý prostor k tomu, aby mohli přejít na elektrifikaci svých jízd.Zatímco zastánci tohoto odvětví často poukazují na prudce rostoucí ceny benzínu jako na katalyzátor růstu elektromobilů, problém je v tom, že po nich nyní touží všichni, a proto ceny přirozeně vzrostly. V současné době je průměrná transakční cena nového elektromobilu něco málo přes 60 000 USD. To je pro většinu domácností jednoduše nereálné, což je důvodem pro prodej konkrétních akcií elektromobilů.A konečně, vzhledem k tomu, že trh je nasycen tolika konkurenty, nemůže být každý vítězem. Zde jsou akcie elektromobilů, které je nyní vhodné prodat.Když společnost Canoo poprvé uvedla svou primární veřejnou nabídku akcií – mimochodem prostřednictvím reverzní fúze s účelovou akviziční společností -, vyvolala společnost pozitivní ohlasy. Ačkoli se názory na její jedinečně tvarovaný elektromobil budou jistě lišit, společnost Canoo jej označila za lifestylovou platformu pro mladé lidi.Dále skateboardová platforma výrobci elektromobilů teoreticky umožňuje vyvíjet nespočet různých stylů vozidel. To společnosti umožňuje relativně rychle se přizpůsobit rozmarům zákazníků, což jí poskytuje značný náskok před staršími konkurenty.Chcete využít této příležitosti?Společnost Canoo se však v posledních několika měsících začala soudit o určité potíže, z nichž asi nejvýznamnější je, že se stala předmětem vyšetřování Komise pro cenné papíry. Jak jsem osobně zažil, věrní příznivci společnosti Canoo se budou o přednostech organizace hádat nahoru a dolů.Mám s tím jeden problém. Bez ohledu na to, co říkají býci, akcie GOEV stále klesají. Dále je neuvěřitelně problematické zrychlení bolestí, což z ní dělá jednu z akcií elektromobilů, které je nyní vhodné prodat.Na papíře se společnost Kandi Technologies Group nezdá být kandidátem na prodej akcií elektromobilů, ale spíše jedním z hráčů v tomto sektoru, které je třeba koupit. Pamatujete si, co jsem říkal o tom, že průměrná transakční cena nových elektromobilů dosahuje 60 tisíc? Nuže, společnost Kandi patří na spodní konec tohoto spektra, které se specializuje na ultrakompaktní elektromobily, které jsou šetrné k peněžence.Ptáte se, jak přátelské? Model Kandi K23 má cenu 22 499 dolarů, za kterou se nedá smlouvat. Společnost nabízí také terénní elektromobily, jejichž cena začíná na 30 499 dolarech, což vzhledem k novému ekonomickému paradigmatu není tak špatné. Přesto budu muset KNDI přilepit na tento seznam akcií elektromobilů k prodeji.Problém je v tom, že zatímco se Kandi agresivně snaží ucházet o americký trh, Američané soustavně dokazují, že nemají rádi malá auta. A elektromobily Kandi nejsou jen malé – jsou prakticky mikroskopické.Možná, že horentní ceny benzínu změní jejich názor – jsem této možnosti otevřen. Ale na základě dlouhodobých spotřebitelských trendů si nemyslím, že je to pravděpodobný scénář.