Stejně jako mnoho jiných společností, i ta moje prošla na začátku roku Covid-19 procesem snižování nákladů. V těch prvních dnech nikdo netušil, jak pandemie ovlivní podniky. Moje společnost se tedy důkladně podívala na to, za co utrácíme, a zavedla celopodnikové standardy efektivity nákladů.
Ukázalo se, že to bylo prozíravé. V obecně medvědím ekonomickém klimatu jsme na tom mnohem lépe, než bychom na tom byli jinak.
Dva roky po prvním šoku na trzích, který způsobil Covid, jsme svědky druhého kola. Tentokrát je to ale jiné.
Mnozí odborníci předpovídají plnohodnotnou recesi. Jiní říkají, že už je tady. Ať už je to jakkoli, podniky by měly tento okamžik brát jako příležitost k přijetí proaktivních, zdravých opatření pro úsporu nákladů. A ne, to neznamená jen propouštění (které by se podle vědců mělo používat jen v nouzových situacích).
Pokud chcete snížit své náklady, použijte tyto tři metody:
Zdroj: Unsplash
Podnikněte kroky směrem k nákladově uvědomělé kultuře
Prvním krokem k co nejefektivnějšímu utrácení je pochopení toho, za co utrácíte a proč. Každý člen vašeho vedoucího týmu by měl mít k dispozici konsolidovaný seznam svých výdajů, a to jak položkový, tak celkový, v jakémkoli přehledném nástroji – třeba i v tabulce Excelu.
Zní to jednoduše. Ale stejně jako sledování osobního rozpočtu vám může přinést překvapivé výsledky, i toto konečné číslo je často vyšší, než si lidé myslí. Díky přehledu o tom, jaké jsou náklady jednotlivých týmů a jaké jsou klíčové nákladové faktory (personál, software, zaměstnanecké benefity atd.), mohou vaši vedoucí pracovníci začít přijímat informovaná rozhodnutí týkající se řízení nákladů.
Kromě vedení rozšiřte povědomí o nákladech do celé organizace. Naše zaměstnance vždy nabádám, aby o penězích společnosti přemýšleli, jako by to byly jejich vlastní peníze. Koupili by si ten nástroj za 10 000 dolarů, i kdyby peníze šly z jejich kapsy?
Zdroj: Unsplash
Nezaplňujte automaticky počty zaměstnanců
Když odejde člen týmu, váš instinkt může být co nejrychleji na jeho místo dosadit někoho jiného. Než to však uděláte, zeptejte se: Potřebuje tato role existovat? Je třeba změnit soubor jejích povinností? Mohl by ji místo zaměstnance na plný úvazek vykonávat smluvní partner? Mohli bychom na tuto pozici povýšit zevnitř? Potřebujeme skutečně hned sehnat někoho jiného?
V ThirdLove jsme se tímto zabývali několik posledních let. Odpovědi na tyto otázky se liší případ od případu, ale tento proces nás vždy přiměje k většímu důrazu na definování rolí.
Nastavte pravidla pro smlouvy s dodavateli
Jedním z našich klíčových pandemických protokolů bylo stanovení limitu pro smlouvy s dodavateli. Pokud smlouva stojí více než určitou částku, náš finanční ředitel ji vždy přezkoumá. Nikdy také nepodepisujeme smlouvy s automatickým obnovováním, což nás nutí pečlivě vyhodnocovat užitečnost používaných nástrojů a činit informovaná rozhodnutí o našem zásobníku.
zdroj: unsplash.com
V počátcích Covid-19 bylo mnoho dodavatelů softwaru otevřených k opětovnému vyjednávání, protože nechtěli v napjatém ekonomickém klimatu krvácet ze zákazníků. Dodavatelé vědí, že poklesy nutí firmy přehodnocovat své nástroje, takže bych doporučoval se dodavatelů alespoň zeptat, zda jsou otevřeni novému vyjednávání. Nejlepší bude, když jim poskytnete podrobný přehled o své situaci a slevu zarámujete jako součást trvalého vztahu.
Všechna tato opatření na snížení nákladů budou mít dozvuky. Ekonomické klima se mění zhruba stejně předvídatelně jako počasí a tento pokles nakonec uvolní místo něčemu jasnějšímu. Uvědomění si nákladů však zaručuje, že ať už se počasí změní jakkoli, dáváte si nejlepší šanci na úspěch.
Stejně jako mnoho jiných společností, i ta moje prošla na začátku roku Covid-19 procesem snižování nákladů. V těch prvních dnech nikdo netušil, jak pandemie ovlivní podniky. Moje společnost se tedy důkladně podívala na to, za co utrácíme, a zavedla celopodnikové standardy efektivity nákladů.Ukázalo se, že to bylo prozíravé. V obecně medvědím ekonomickém klimatu jsme na tom mnohem lépe, než bychom na tom byli jinak.Dva roky po prvním šoku na trzích, který způsobil Covid, jsme svědky druhého kola. Tentokrát je to ale jiné.Mnozí odborníci předpovídají plnohodnotnou recesi. Jiní říkají, že už je tady. Ať už je to jakkoli, podniky by měly tento okamžik brát jako příležitost k přijetí proaktivních, zdravých opatření pro úsporu nákladů. A ne, to neznamená jen propouštění .Pokud chcete snížit své náklady, použijte tyto tři metody:Zdroj: UnsplashPodnikněte kroky směrem k nákladově uvědomělé kultuřePrvním krokem k co nejefektivnějšímu utrácení je pochopení toho, za co utrácíte a proč. Každý člen vašeho vedoucího týmu by měl mít k dispozici konsolidovaný seznam svých výdajů, a to jak položkový, tak celkový, v jakémkoli přehledném nástroji – třeba i v tabulce Excelu.Chcete využít této příležitosti?Zní to jednoduše. Ale stejně jako sledování osobního rozpočtu vám může přinést překvapivé výsledky, i toto konečné číslo je často vyšší, než si lidé myslí. Díky přehledu o tom, jaké jsou náklady jednotlivých týmů a jaké jsou klíčové nákladové faktory , mohou vaši vedoucí pracovníci začít přijímat informovaná rozhodnutí týkající se řízení nákladů.Kromě vedení rozšiřte povědomí o nákladech do celé organizace. Naše zaměstnance vždy nabádám, aby o penězích společnosti přemýšleli, jako by to byly jejich vlastní peníze. Koupili by si ten nástroj za 10 000 dolarů, i kdyby peníze šly z jejich kapsy?Zdroj: UnsplashNezaplňujte automaticky počty zaměstnancůKdyž odejde člen týmu, váš instinkt může být co nejrychleji na jeho místo dosadit někoho jiného. Než to však uděláte, zeptejte se: Potřebuje tato role existovat? Je třeba změnit soubor jejích povinností? Mohl by ji místo zaměstnance na plný úvazek vykonávat smluvní partner? Mohli bychom na tuto pozici povýšit zevnitř? Potřebujeme skutečně hned sehnat někoho jiného?V ThirdLove jsme se tímto zabývali několik posledních let. Odpovědi na tyto otázky se liší případ od případu, ale tento proces nás vždy přiměje k většímu důrazu na definování rolí.Nastavte pravidla pro smlouvy s dodavateliJedním z našich klíčových pandemických protokolů bylo stanovení limitu pro smlouvy s dodavateli. Pokud smlouva stojí více než určitou částku, náš finanční ředitel ji vždy přezkoumá. Nikdy také nepodepisujeme smlouvy s automatickým obnovováním, což nás nutí pečlivě vyhodnocovat užitečnost používaných nástrojů a činit informovaná rozhodnutí o našem zásobníku.zdroj: unsplash.comV počátcích Covid-19 bylo mnoho dodavatelů softwaru otevřených k opětovnému vyjednávání, protože nechtěli v napjatém ekonomickém klimatu krvácet ze zákazníků. Dodavatelé vědí, že poklesy nutí firmy přehodnocovat své nástroje, takže bych doporučoval se dodavatelů alespoň zeptat, zda jsou otevřeni novému vyjednávání. Nejlepší bude, když jim poskytnete podrobný přehled o své situaci a slevu zarámujete jako součást trvalého vztahu.Všechna tato opatření na snížení nákladů budou mít dozvuky. Ekonomické klima se mění zhruba stejně předvídatelně jako počasí a tento pokles nakonec uvolní místo něčemu jasnějšímu. Uvědomění si nákladů však zaručuje, že ať už se počasí změní jakkoli, dáváte si nejlepší šanci na úspěch.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...