Řetězec rychlého občerstvení ve středu potvrdil, že ikonický hamburger je jednou z řady položek, které se v jeho britské síti restaurací zdražují.
Cena cheeseburgeru se zvýšila o 20 % z 99 pencí
Naposledy společnost McDonald’s zvýšila cenu cheeseburgeru v Británii v roce 2008 po celosvětové finanční krizi.
Ostatní položky v nabídce potravin McDonald’s ve Velké Británii se zdražily o 10 až 20 pencí, včetně akciových krabiček McNugget, snídaňových jídel a zdražení středních jídel na velká.
Společnost McDonald’s uvedla, že některé položky zůstanou zvýšením cen nedotčeny. Mezitím se ceny budou i nadále lišit v restauracích vlastněných franšízanty, kteří mohou stanovovat ceny na základě doporučení společnosti McDonald’s.
V prohlášení pro zákazníky generální ředitel společnosti McDonald’s ve Velké Británii a Irsku Alistair Macrow uvedl, že rostoucí inflační tlaky donutily společnost učinit některá „těžká rozhodnutí“ ohledně cen.
„Dnešní tlaky znamenají, že stejně jako mnozí jiní musíme učinit některá těžká rozhodnutí ohledně našich cen,“ uvedl Macrow.
„Stejně jako vy i naše společnost, naši franšízanti, kteří vlastní a provozují naše restaurace, a naši dodavatelé pociťují dopady rostoucí inflace,“ dodal.

Zvýšení cen přichází v době, kdy se společnosti potýkají s rostoucími náklady na položky, jako jsou pohonné hmoty, mzdy a suroviny, protože inflace stále roste. Ve Velké Británii dosáhla inflace v červnu nového maxima 9,4 %, což je nejvyšší hodnota za posledních 40 let.
Macrow uvedl, že podnik odkládal zvyšování cen tak dlouho, jak to bylo možné, ale že již nebylo možné absorbovat rostoucí náklady v rámci podniku.
„Chápeme, že jakékoli zvyšování cen není dobrou zprávou, ale tyto změny jsme odkládali a minimalizovali, jak jen to bylo možné,“ řekl.
Zpráva přichází den poté, co McDonald’s oznámil za tři měsíce do konce června skokový nárůst celosvětových tržeb o 9,7 % oproti stejnému období loňského roku.
Společnost McDonald’s, která provozuje více než 36 000 restaurací ve více než 100 zemích, již od loňského roku provedla řadu zvýšení cen ve své síti restaurací v USA.
The Review
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























