Nové robotaxi společnosti Baidu umí jezdit bez volantu a je o 50 % levnější
Čínský technologický gigant Baidu ve čtvrtek oznámil, že snížil cenu svých vozidel robotaxi téměř o polovinu, čímž snížil náklady na vznikající podnik.
Nové vozidlo Apollo RT6 je elektromobil, jehož výroba stojí 250 000 jüanů (asi 37 313 USD) – aniž by se musel spoléhat na externího výrobce, uvedla společnost Baidu. Tato cena je o 48 % nižší než výrobní náklady 480 000 jüanů oznámené v loňském roce u modelu Apollo Moon, který byl vyroben ve spolupráci se značkou elektromobilů Arcfox státní skupiny BAIC Group.
Apollo RT6 má začít jezdit na čínských silnicích v druhé polovině příštího roku v rámci podnikání společnosti Baidu v oblasti samořízených robotických taxi.
Robotaxi společnosti s názvem Apollo Go získalo v listopadu souhlas města Peking k zahájení vybírání jízdného za jízdu v příměstské čtvrti. Ve voze však stále musí sedět lidský zaměstnanec.
V dubnu městské úřady uvolnily omezení týkající se toho, zda musí zaměstnanec sedět na místě řidiče, a připravily tak cestu k úplnému odstranění nákladů na taxikáře. Zůstává nejasné, kdy čínská vláda povolí robotickým taxíkům účtovat jízdné za jízdu bez lidského personálu ve vozidle.
Zdroj: Getty Images
Apollo RT6 je vybaveno odnímatelným volantem, protože vůz ho již nebude nutně potřebovat k řízení.
General Motors a Ford mají podobné futuristické konstrukční plány pro své flotily samořiditelných vozů.
Podle dokumentů, které má ve čtvrtek oficiálně zveřejnit Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu, požádaly tyto automobilky americké regulační orgány, aby jim umožnily odstranit volant nebo další prvky tradičního vozu pro jejich flotily.
Společnost Baidu uvedla, že jejím cílem je vyrobit 100 000 vozidel Apollo RT6 v blíže nespecifikovaném časovém období.
„Toto masivní snížení nákladů nám umožní nasadit desítky tisíc autonomně řízených vozidel po celé Číně,“ uvedl v prohlášení Robin Li, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Baidu. „Směřujeme k budoucnosti, kdy jízda robotaxíkem bude o polovinu levnější než dnes.“
Společnost Apollo Go působí v 10 městech v Číně, přičemž do roku 2025 plánuje dosáhnout 65 měst a v roce 2030 100 měst, uvedla společnost.
Zdroj: Reuters
Kromě společnosti Baidu testují v Číně podnikání v oblasti robotaxi také začínající podniky, jako jsou Pony.ai a WeRide.
Aby mohly společnosti v Číně expandovat, musí robotaxi testovat a získat licenci v každém městě, kde chtějí působit, uvedla na začátku tohoto týdne pro CNBC Elinor Leungová, výkonná ředitelka asijského výzkumu v oblasti telekomunikací a internetu ve společnosti CLSA.
Dokud si města nebudou vzájemně uznávat záznamy o testování, budou muset společnosti provozující robotaxi získat více peněz na testování většího počtu vozů v různých městech, uvedla.
Nové vozidlo Apollo RT6 je elektromobil, jehož výroba stojí 250 000 jüanů – aniž by se musel spoléhat na externího výrobce, uvedla společnost Baidu. Tato cena je o 48 % nižší než výrobní náklady 480 000 jüanů oznámené v loňském roce u modelu Apollo Moon, který byl vyroben ve spolupráci se značkou elektromobilů Arcfox státní skupiny BAIC Group.Apollo RT6 má začít jezdit na čínských silnicích v druhé polovině příštího roku v rámci podnikání společnosti Baidu v oblasti samořízených robotických taxi.Robotaxi společnosti s názvem Apollo Go získalo v listopadu souhlas města Peking k zahájení vybírání jízdného za jízdu v příměstské čtvrti. Ve voze však stále musí sedět lidský zaměstnanec.V dubnu městské úřady uvolnily omezení týkající se toho, zda musí zaměstnanec sedět na místě řidiče, a připravily tak cestu k úplnému odstranění nákladů na taxikáře. Zůstává nejasné, kdy čínská vláda povolí robotickým taxíkům účtovat jízdné za jízdu bez lidského personálu ve vozidle.Zdroj: Getty ImagesApollo RT6 je vybaveno odnímatelným volantem, protože vůz ho již nebude nutně potřebovat k řízení.General Motors a Ford mají podobné futuristické konstrukční plány pro své flotily samořiditelných vozů.Chcete využít této příležitosti?Podle dokumentů, které má ve čtvrtek oficiálně zveřejnit Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu, požádaly tyto automobilky americké regulační orgány, aby jim umožnily odstranit volant nebo další prvky tradičního vozu pro jejich flotily.Společnost Baidu uvedla, že jejím cílem je vyrobit 100 000 vozidel Apollo RT6 v blíže nespecifikovaném časovém období.„Toto masivní snížení nákladů nám umožní nasadit desítky tisíc autonomně řízených vozidel po celé Číně,“ uvedl v prohlášení Robin Li, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Baidu. „Směřujeme k budoucnosti, kdy jízda robotaxíkem bude o polovinu levnější než dnes.“Společnost Apollo Go působí v 10 městech v Číně, přičemž do roku 2025 plánuje dosáhnout 65 měst a v roce 2030 100 měst, uvedla společnost.Zdroj: ReutersKromě společnosti Baidu testují v Číně podnikání v oblasti robotaxi také začínající podniky, jako jsou Pony.ai a WeRide.Aby mohly společnosti v Číně expandovat, musí robotaxi testovat a získat licenci v každém městě, kde chtějí působit, uvedla na začátku tohoto týdne pro CNBC Elinor Leungová, výkonná ředitelka asijského výzkumu v oblasti telekomunikací a internetu ve společnosti CLSA.Dokud si města nebudou vzájemně uznávat záznamy o testování, budou muset společnosti provozující robotaxi získat více peněz na testování většího počtu vozů v různých městech, uvedla.
Investiční banka JPMorgan zveřejnila optimistický výhled pro společnost DoorDash, předního hráče v oblasti rozvozu jídla, poté co firma dokončila akvizici...