uvedla, že její YouTube Shorts nabírají podobnou dynamiku jako sledovanost konkurenčního TikToku. Akcie společnosti GOOGL uzavřely 15. června růstem o 2,9 % na 2 195,29 USD.
YouTube Shorts, které byly spuštěny před dvěma lety, jsou pouze 60sekundová videa, která mají za cíl získat stejnou přitažlivost u mladšího publika jako TikTok. Podle zprávy WSJ Google prozradil, že YouTube Shorts každý měsíc sleduje více než 1,5 miliardy diváků.
YouTube společnosti Google byl jedním z průkopníků streamování videa, ale v poslední době se dostal do ostrého závodu o první místo. V roce 2021 se YouTube podílel na příjmech společnosti Google z reklamy ve výši přibližně 28 miliard dolarů. Jeho příjmy z reklamy, které v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně vzrostly o 14 %, však nenaplnily očekávání analytiků a také dosáhly nižšího růstu než ve čtvrtém čtvrtletí.
Od nástupu YouTube Shorts v Indii v roce 2020 a v USA v roce 2021 propagují úředníci tuto platformu jako multiformátový kanál, který umožňuje vytvářet jak dlouhá, tak krátká videa a dosáhnout „slávy, bohatství nebo tvůrčího vyjádření, nebo ideálně všech tří“. Kromě toho hodlá Google zahrnout YouTube Shorts do reklamních plánů a umožnit společnostem, aby jejich reklamy byly „shoppable“.
Zdroj: Unsplash
Podle odhadů třetích stran je TikTok, který patří čínskému internetovému gigantu ByteDance Ltd., v současné době na vrcholu s přibližně 1,6 miliardy diváků na konci března. Obrovskou základnu fanoušků má v Číně také domácí aplikace Douyin společnosti ByteDance.
Podobně i platforma sociálních médií Meta Platforms (META), Instagram, konkuruje v oblasti krátkých videí v podobě videoklipů a tvoří přibližně 20 % času, který lidé na Instagramu tráví. Ačkoli přesné statistiky sledovanosti nejsou k dispozici, podle zprávy CNBC překročil Instagram v loňském roce hranici 2 miliard aktivních uživatelů měsíčně.
Podle nedávné zprávy agentury Reuters by společnost Google mohla povolit konkurenčním zprostředkovatelům reklamy umisťovat reklamy na YouTube ve snaze urovnat probíhající antimonopolní vyšetřování EU.
Zdroj: Getty Images
Analytik Brian Fitzgerald ze společnosti Wells Fargo v návaznosti na to uvedl, že tento krok „podstatně rozšíří možnosti „otevřeného internetu“ pro nezávislé platformy reklamních technologií“. Tento krok by také mohl znamenat, že když na dveře YouTube zaklepe více inzerentů, příjmy z reklamy by se mohly podstatně zvýšit.
Akcie GOOGL mají konsenzuální hodnocení Strong Buy s 30 jednomyslnými doporučeními Buys. Průměrná předpověď ceny Alphabet na úrovni 3 245,48 USD znamená 47,8% potenciál růstu oproti současným úrovním. Mezitím akcie od začátku roku ztratily 24,3 % v rámci širšího výprodeje technologických produktů.
Závěrečné myšlenky
Potřeba upoutat pozornost a získat „Líbí se mi“ v dnešní době nabývá na síle, což se velmi dobře osvědčuje v aplikacích sociálních médií, jako je YouTube. Jak brzy se jí podaří porazit konkurenční TikTok? To ukáže až čas.
uvedla, že její YouTube Shorts nabírají podobnou dynamiku jako sledovanost konkurenčního TikToku. Akcie společnosti GOOGL uzavřely 15. června růstem o 2,9 % na 2 195,29 USD.YouTube Shorts, které byly spuštěny před dvěma lety, jsou pouze 60sekundová videa, která mají za cíl získat stejnou přitažlivost u mladšího publika jako TikTok. Podle zprávy WSJ Google prozradil, že YouTube Shorts každý měsíc sleduje více než 1,5 miliardy diváků.YouTube společnosti Google byl jedním z průkopníků streamování videa, ale v poslední době se dostal do ostrého závodu o první místo. V roce 2021 se YouTube podílel na příjmech společnosti Google z reklamy ve výši přibližně 28 miliard dolarů. Jeho příjmy z reklamy, které v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně vzrostly o 14 %, však nenaplnily očekávání analytiků a také dosáhly nižšího růstu než ve čtvrtém čtvrtletí.Od nástupu YouTube Shorts v Indii v roce 2020 a v USA v roce 2021 propagují úředníci tuto platformu jako multiformátový kanál, který umožňuje vytvářet jak dlouhá, tak krátká videa a dosáhnout „slávy, bohatství nebo tvůrčího vyjádření, nebo ideálně všech tří“. Kromě toho hodlá Google zahrnout YouTube Shorts do reklamních plánů a umožnit společnostem, aby jejich reklamy byly „shoppable“.Zdroj: UnsplashPodle odhadů třetích stran je TikTok, který patří čínskému internetovému gigantu ByteDance Ltd., v současné době na vrcholu s přibližně 1,6 miliardy diváků na konci března. Obrovskou základnu fanoušků má v Číně také domácí aplikace Douyin společnosti ByteDance.Podobně i platforma sociálních médií Meta Platforms , Instagram, konkuruje v oblasti krátkých videí v podobě videoklipů a tvoří přibližně 20 % času, který lidé na Instagramu tráví. Ačkoli přesné statistiky sledovanosti nejsou k dispozici, podle zprávy CNBC překročil Instagram v loňském roce hranici 2 miliard aktivních uživatelů měsíčně.Chcete využít této příležitosti?Podle nedávné zprávy agentury Reuters by společnost Google mohla povolit konkurenčním zprostředkovatelům reklamy umisťovat reklamy na YouTube ve snaze urovnat probíhající antimonopolní vyšetřování EU.Zdroj: Getty ImagesAnalytik Brian Fitzgerald ze společnosti Wells Fargo v návaznosti na to uvedl, že tento krok „podstatně rozšíří možnosti „otevřeného internetu“ pro nezávislé platformy reklamních technologií“. Tento krok by také mohl znamenat, že když na dveře YouTube zaklepe více inzerentů, příjmy z reklamy by se mohly podstatně zvýšit.Akcie GOOGL mají konsenzuální hodnocení Strong Buy s 30 jednomyslnými doporučeními Buys. Průměrná předpověď ceny Alphabet na úrovni 3 245,48 USD znamená 47,8% potenciál růstu oproti současným úrovním. Mezitím akcie od začátku roku ztratily 24,3 % v rámci širšího výprodeje technologických produktů.Potřeba upoutat pozornost a získat „Líbí se mi“ v dnešní době nabývá na síle, což se velmi dobře osvědčuje v aplikacích sociálních médií, jako je YouTube. Jak brzy se jí podaří porazit konkurenční TikTok? To ukáže až čas.