Poté, co se akcie NIO během ranní seance propadly o 7 %, uzavřely o něco málo více než 6% poklesem.
Co investory na tomto konkrétním poklesu frustrovalo, je to, že k němu dochází na základě zjevně žádných zpráv týkajících se společnosti. Při procházení zpravodajského cyklu se jako nejpravděpodobnější vysvětlení jeví rostoucí počet případů Covid-19 v Číně.
Konkrétně se zdá, že Čína je odhodlána dodržovat svou politiku nulového výskytu Covid. Začátkem tohoto roku vláda nařídila uzavřít ekonomicky kritické přístavní město Šanghaj. Pro společnosti působící ve městě, jako je Nio, to způsobilo zpoždění výroby a další problémy. Opakování výše uvedené politiky by mohlo být opět škodlivé.
Zdroj: Shutterstock
Znepokojující je, že právě tímto směrem Peking signalizuje. Nedávno Šanghaj nařídila třídenní hromadné testování Covid-19 ve čtvrti Pudong, což vyvolalo obavy, co by mohlo následovat.
Televizní stanice CNBC dále uvedla, že počet čínských měst, která uplatňují omezení související s přípravkem Covid, se zdvojnásobil. Jednou z takto postižených oblastí je provincie An-chuej, kde má výrobce elektromobilů továrnu. V tomto kontextu není nutně překvapivé, že investoři dnes zaujali k akciím NIO odmítavý postoj.
Globální ambice se střetávají s akciemi NIO
Ačkoli nedávný pokles akcií NIO také odpovídá obecnému medvědímu postoji v základním odvětví, je důležité zdůraznit, že Nio má na svém domácím trhu rozhodující výhodu. Zatímco USA a západní země trpí prudkým růstem nákladů na zboží, míra inflace v Číně je relativně nízká.
Přispívá k tomu i skutečnost, že čínská vláda poskytla během pandemie pouze omezené stimuly. Proto je společnost Nio teoreticky schopna dominovat na domácím území, což je výhoda, kterou světoví výrobci elektrických vozidel na svých domácích trzích nemusí mít. To však samo o sobě nemusí být pro akcie NIO udržitelným katalyzátorem.
Jak již dříve v tomto roce vysvětlil server Electrive.com, společnost Nio „konkretizovala své plány na expanzi v Evropě i mimo ni. Do roku 2025 plánuje Nio rozšířit svou přítomnost do více než 25 zemí a regionů po celém světě“. Bohužel v regionech, jako je Evropa, je vysoká inflace, což může strategické cíle společnosti Nio snadno ovlivnit.
Kromě toho, i když prezentace společnosti NIO Power Day 2022 nabídla mnoho působivých novinek, je také jasné, že konkurence ze strany konkurenčních výrobců elektromobilů, jako je Xpeng (NYSE:XPEV), se rozhořívá. Hrozí tedy, že vyhrocené soupeření by nakonec mohlo vést ke komoditizaci odvětví.¨
Zdroj: Unsplash
Důležitá bude dostupnost
V tuto chvíli už méně lidí zpochybňuje životaschopnost odvětví elektromobilů. Navíc rostoucí ceny benzinu vyvolaly obrovský zájem o přechod na elektrický pohon. Zájem je však jedna věc, poptávka druhá.
Vzhledem k tomu, že průměrná transakční cena nového elektromobilu v USA dosahuje něco málo přes 60 000 USD, bude pro akcie NIO nebo jakéhokoli jiného hráče na trhu s elektromobily klíčová dostupnost pro spotřebitele. Kdo tuto rovnici na globálním trhu, který do značné míry trpí inflací, vyřeší, může nakonec převzít šachovnicový prapor.
Poté, co se akcie NIO během ranní seance propadly o 7 %, uzavřely o něco málo více než 6% poklesem.Co investory na tomto konkrétním poklesu frustrovalo, je to, že k němu dochází na základě zjevně žádných zpráv týkajících se společnosti. Při procházení zpravodajského cyklu se jako nejpravděpodobnější vysvětlení jeví rostoucí počet případů Covid-19 v Číně.Konkrétně se zdá, že Čína je odhodlána dodržovat svou politiku nulového výskytu Covid. Začátkem tohoto roku vláda nařídila uzavřít ekonomicky kritické přístavní město Šanghaj. Pro společnosti působící ve městě, jako je Nio, to způsobilo zpoždění výroby a další problémy. Opakování výše uvedené politiky by mohlo být opět škodlivé.Zdroj: ShutterstockZnepokojující je, že právě tímto směrem Peking signalizuje. Nedávno Šanghaj nařídila třídenní hromadné testování Covid-19 ve čtvrti Pudong, což vyvolalo obavy, co by mohlo následovat.Televizní stanice CNBC dále uvedla, že počet čínských měst, která uplatňují omezení související s přípravkem Covid, se zdvojnásobil. Jednou z takto postižených oblastí je provincie An-chuej, kde má výrobce elektromobilů továrnu. V tomto kontextu není nutně překvapivé, že investoři dnes zaujali k akciím NIO odmítavý postoj.Ačkoli nedávný pokles akcií NIO také odpovídá obecnému medvědímu postoji v základním odvětví, je důležité zdůraznit, že Nio má na svém domácím trhu rozhodující výhodu. Zatímco USA a západní země trpí prudkým růstem nákladů na zboží, míra inflace v Číně je relativně nízká.Chcete využít této příležitosti?Přispívá k tomu i skutečnost, že čínská vláda poskytla během pandemie pouze omezené stimuly. Proto je společnost Nio teoreticky schopna dominovat na domácím území, což je výhoda, kterou světoví výrobci elektrických vozidel na svých domácích trzích nemusí mít. To však samo o sobě nemusí být pro akcie NIO udržitelným katalyzátorem.Jak již dříve v tomto roce vysvětlil server Electrive.com, společnost Nio „konkretizovala své plány na expanzi v Evropě i mimo ni. Do roku 2025 plánuje Nio rozšířit svou přítomnost do více než 25 zemí a regionů po celém světě“. Bohužel v regionech, jako je Evropa, je vysoká inflace, což může strategické cíle společnosti Nio snadno ovlivnit.Kromě toho, i když prezentace společnosti NIO Power Day 2022 nabídla mnoho působivých novinek, je také jasné, že konkurence ze strany konkurenčních výrobců elektromobilů, jako je Xpeng , se rozhořívá. Hrozí tedy, že vyhrocené soupeření by nakonec mohlo vést ke komoditizaci odvětví.¨Zdroj: UnsplashV tuto chvíli už méně lidí zpochybňuje životaschopnost odvětví elektromobilů. Navíc rostoucí ceny benzinu vyvolaly obrovský zájem o přechod na elektrický pohon. Zájem je však jedna věc, poptávka druhá.Vzhledem k tomu, že průměrná transakční cena nového elektromobilu v USA dosahuje něco málo přes 60 000 USD, bude pro akcie NIO nebo jakéhokoli jiného hráče na trhu s elektromobily klíčová dostupnost pro spotřebitele. Kdo tuto rovnici na globálním trhu, který do značné míry trpí inflací, vyřeší, může nakonec převzít šachovnicový prapor.