Firma potvrdila rating „overweight“ pro akcie společností ChargePoint a EVgo s tím, že obě společnosti jsou „připraveny využít tržních příležitostí jako první hráči a tvůrci kategorie“.
Analytici v čele s Billem Petersonem uvedli, že očekávání před ziskem za druhé čtvrtletí jsou nízká kvůli inflaci a rostoucím úrokovým sazbám, což vyvolalo širokou rotaci z růstově orientovaných oblastí trhu.
V rámci tohoto prostředí JPMorgan uvedl, že upřednostňuje společnosti v oblastech, které mají významný rozsah tržeb a příležitosti k rozšíření marží. Kromě toho se prý firma zaměřuje na společnosti, které mohou udržet růst tržeb i v prostředí recese.

„Očekáváme pokračující růst v oblasti nabíjení elektromobilů, kde v současné době nejsou patrné žádné výrazné známky toho, že by destrukce poptávky převyšovala dopady obnovy nabídky,“ uvedla firma ve středu ve zprávě pro klienty.
JPMorgan dodala, že Národní program infrastruktury pro elektromobily poskytne v příštích pěti letech 5 miliard dolarů na infrastrukturu pro elektromobily, což je pozitivním katalyzátorem pro názvy nabíjecích stanic pro elektromobily.
Peterson očekává, že výsledky společnosti ChargePoint za druhé čtvrtletí vykáží zlepšující se marže a další zlepšení v druhé polovině roku s tím, jak se zmírní omezení dodávek. Kromě toho firma uvedla, že ChargePoint se posouvá směrem k produktům s vyšší marží a že technologická zlepšení by měla snížit náklady.
„Domníváme se, že celkový sentiment investorů ohledně nabíjení zůstává relativně pozitivní, přičemž pozitivní katalyzátory by se měly uvolnit ve 2H22,“ uvedla firma.
ChargePoint prodává nabíjecí infrastrukturu a zároveň generuje příjmy ze svých softwarových služeb. JPMorgan má na akcie cílovou cenu 18 USD, což je o 42 % více, než na jaké úrovni akcie uzavřely.
Pokud jde o EVgo, Peterson uvedl, že společnost „rozšiřuje svou síť obezřetně tak, že vyspělé trhy jsou schopny se zlepšujícím se využitím infiltrovat do ziskovosti“.
Cílová cena 13 USD je o 53 % vyšší než hodnota, na které akcie skončily.
Obě akcie dostaly v roce 2022 ránu, přičemž ChargePoint a EVgo klesly ke středě o zhruba 34 %, resp. 15 %. JPMorgan však poznamenala, že to není zdaleka ojedinělé u těchto dvou jmen. Spíše byly společnosti v rané fázi vývoje zasaženy téměř plošně, protože investoři utíkají k bezpečným aktivům.
Společnost poukázala na nedávný průzkum AAA, který zjistil, že 25 % amerických spotřebitelů by si pravděpodobně koupilo bateriový elektromobil jako svůj příští vůz, což svědčí o dynamice elektromobilů.
„Průzkum je dobrým znamením pro budoucí růst poptávky po elektromobilech… a tím i pro nabíjecí infrastrukturu, která by měla růst podobným tempem,“ uvedla firma.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky