Nákup potravin – toastů, másla, vajec, párků a slaniny, kávy a čaje – vyjde spotřebitele v průměru na 19,1 libry (552 Kč), což je téměř o 3 libry více než ve srovnatelném období loňského roku. Vyplývá to z průzkumu maloobchodní společnosti Assosia, která v červenci zpracovala údaje o cenách potravinářských řetězců Tesco Plc, J Sainsbury Plc, Asda a Wm Morrison Supermarkets Plc.
Všechny čtyři velké britské supermarkety letos ztratily určitý podíl na trhu, protože zákazníci se obracejí k levnějším konkurentům, jako jsou německé diskonty Aldi a Lidl.
Nárůst nákladů na snídaňové zásoby předstihuje celkovou míru inflace ve Spojeném království, která dosáhla čtyřicetiletého maxima, přičemž domácnosti se potýkají s rostoucími účty za energie a pohonné hmoty.
„To je něco, s čím se musí každý ztotožnit,“ řekl Richard Lim, výkonný ředitel společnosti Retail Economics. „Ceny rostou napříč všemi obory a realita je taková, že se určitě chystá další inflace.“
Ačkoli je inflace všeobecně rozšířená, Britové byli zasaženi obzvláště tvrdě. Podle údajů Eurostatu ve Francii rostou ceny kávy, croissantů a dalších snídaňových potřeb většinou jednociferným tempem.
Podle společnosti Assosia může nákup výrobků vlastní značky místo známých značek pomoci snížit účet za anglické snídaňové potraviny přibližně o 7,64 libry. Přesto ceny levnějších řad výrobků rostly podobným tempem jako ceny značkových výrobků.
Chcete využít této příležitosti?
Po přechodu na privátní značky je výběr ještě těžší.
„Stále více lidí říká, že vynechávají jídlo,“ řekl James Walton, hlavní ekonom Institutu pro distribuci potravin. „To je jasný příznak potravinového stresu.“
Nákup potravin – toastů, másla, vajec, párků a slaniny, kávy a čaje – vyjde spotřebitele v průměru na 19,1 libry , což je téměř o 3 libry více než ve srovnatelném období loňského roku. Vyplývá to z průzkumu maloobchodní společnosti Assosia, která v červenci zpracovala údaje o cenách potravinářských řetězců Tesco Plc, J Sainsbury Plc, Asda a Wm Morrison Supermarkets Plc.Všechny čtyři velké britské supermarkety letos ztratily určitý podíl na trhu, protože zákazníci se obracejí k levnějším konkurentům, jako jsou německé diskonty Aldi a Lidl.Nárůst nákladů na snídaňové zásoby předstihuje celkovou míru inflace ve Spojeném království, která dosáhla čtyřicetiletého maxima, přičemž domácnosti se potýkají s rostoucími účty za energie a pohonné hmoty.„To je něco, s čím se musí každý ztotožnit,“ řekl Richard Lim, výkonný ředitel společnosti Retail Economics. „Ceny rostou napříč všemi obory a realita je taková, že se určitě chystá další inflace.“Ačkoli je inflace všeobecně rozšířená, Britové byli zasaženi obzvláště tvrdě. Podle údajů Eurostatu ve Francii rostou ceny kávy, croissantů a dalších snídaňových potřeb většinou jednociferným tempem.Podle společnosti Assosia může nákup výrobků vlastní značky místo známých značek pomoci snížit účet za anglické snídaňové potraviny přibližně o 7,64 libry. Přesto ceny levnějších řad výrobků rostly podobným tempem jako ceny značkových výrobků.Chcete využít této příležitosti?Po přechodu na privátní značky je výběr ještě těžší.„Stále více lidí říká, že vynechávají jídlo,“ řekl James Walton, hlavní ekonom Institutu pro distribuci potravin. „To je jasný příznak potravinového stresu.“