Výsledky společnosti za druhé čtvrtletí zaostaly za odhady analytiků. Výsledky zhoršila slabá pozice v obranné divizi, která však byla částečně kompenzována silnou pozicí v divizi komerčních letadel. Počet dodaných letadel se ve druhém čtvrtletí zvýšil na 121 ze 79 před rokem, zatímco tržby z komerčních letadel vzrostly o 3 % na více než 6,2 miliardy USD.
Společnost je čerstvě po získání významných objednávek na leteckém veletrhu ve Farnborough ve Velké Británii, například na 100 letadel 737 Max 10 od společnosti Delta Air Lines. Zákazníci Boeingu a konkurenčního Airbusu těží z oživení cestovního ruchu poté, co poptávka po letech poklesla během pandemie Covid.
Zde jsou výsledky společnosti ve srovnání s odhady analytiků sestavené společností Refinitiv:
Upravená ztráta na akcii: 37 centů oproti očekávané ztrátě 14 centů.
Tržby: 16,68 miliardy USD oproti očekávaným 17,57 miliardy USD.

Boeing se ve čtvrtletí přehoupl k provoznímu cash flow ve výši 81 milionů dolarů poté, co ve stejném období loňského roku spálil 483 milionů dolarů. Společnost se sídlem v Arlingtonu ve Virginii vykázala čistý zisk 160 milionů dolarů, což je o 72 % méně než před rokem při tržbách 16,68 miliardy dolarů, které byly o 2 % nižší než ve druhém čtvrtletí roku 2021.
Generální ředitel Dave Calhoun na začátku tohoto měsíce uvedl, že společnost vyrábí každý měsíc v průměru 31 proudových letadel 737 Max. Uvedl, že Boeing nebude zvyšovat výrobu příliš rychle kvůli omezením dodavatelského řetězce a pracovních sil. Konkurenční Airbus vyjádřil podobné obavy.
„I když je poptávka vysoká, nebudeme se honit za tempem výroby ani příliš rychle tlačit na náš systém,“ uvedl Calhoun ve středečním sdělení pro zaměstnance. „S ohledem na bezpečnost a kvalitu na prvním místě budeme upřednostňovat stabilitu a předvídatelnost.“
Zopakoval také, že Boeing je „v závěrečné fázi“ příprav na obnovení dodávek širokotrupých letadel 787 Dreamliner, které byly na více než rok pozastaveny kvůli výrobním nedostatkům.
V lednu Boeing uvedl, že tyto problémy ho budou stát 5,5 miliardy dolarů, včetně 2 miliard dolarů v nepravidelných výrobních nákladech, protože omezil výrobu, aby se vyhnul hromadění zásob. Ve druhém čtvrtletí z toho společnost zaznamenala 283 milionů dolarů.
Obnovení dodávek letounů 787 je pro Boeing klíčové, protože zákazníci zaplatí většinu ceny letadla při jeho převzetí, ačkoli společnost varovala, že bude pravděpodobně muset leteckým společnostem kompenzovat zpoždění dodávek.

Na středečním telefonátu s analytiky generální ředitel Boeingu uvedl, že společnost pracuje na tom, aby její modely Max 7 a Max 10, nejmenší a největší z rodiny letadel, byly do konce roku certifikovány FAA. Zpoždění bez výjimek by mohlo společnost Boeing přinutit k přidání nových výstražných systémů do kokpitu podle legislativy, která zpřísnila požadavky na certifikaci letadel po smrtelných nehodách letounů Max v letech 2018 a 2019.
Tržby obranné jednotky společnosti klesly o 10 % oproti předchozímu roku a Boeing kvůli vyšším nákladům zaúčtoval náklady na bezpilotní tankovací letoun MQ-25 ve výši 147 milionů dolarů.
Společnost rovněž přijala náklad ve výši 93 milionů USD na svou astronautickou kapsli Starliner, čímž se náklady na překročení programu do dnešního dne zvýšily na 688 milionů USD. Společnost Boeing v květnu úspěšně dokončila druhý letový test Starlineru bez posádky a nyní se připravuje na jeho další první start s astronauty.
Akcie společnosti Boeing do úterního závěru letošního roku klesly o více než 22 %. Ve středu po zveřejnění výsledků akcie vzrostly o více než 1 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky