„Spotřebitelé s nízkými příjmy rozhodně snížili frekvenci svých nákupů,“ řekl generální ředitel Brian Niccol na konferenčním hovoru společnosti. „Naštěstí pro Chipotle, víte, většina našich zákazníků jsou spotřebitelé s vyššími příjmy domácností.“
Společnost rovněž uvedla, že v srpnu opět zvýší ceny, což naznačuje, že náklady jejích restaurací stále rostou.
Akcie Chipotle vzrostly v prodlouženém obchodování o více než 8 %.
Na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv uvádíme, co společnost vykázala ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Zisk na akcii: 9,30 USD oproti očekávaným 9,04 USD.
Tržby: 2,21 miliardy USD oproti očekávaným 2,24 miliardy USD.

Řetězec burrito vykázal ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 259,9 milionu USD, tj. 9,25 USD na akcii, což je více než 188 milionů USD, tj. 6,60 USD na akcii, o rok dříve. Společnost uvedla, že se potýkala s vyššími náklady na klíčové suroviny, jako je avokádo, hovězí maso a mléčné výrobky, což kompenzovalo přínos ze zvýšení cen.
Bez započtení nákladů na právní služby, nákladů na uzavření restaurací a dalších položek vydělala společnost Chipotle ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, 9,30 USD na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 17 % na 2,21 miliardy dolarů. Tržby v prodejnách se ve čtvrtletí zvýšily o 10,1 %, protože zákazníci si opět začali objednávat burritos a tacos v restauracích Chipotle. Wall Street podle odhadů StreetAccount očekával růst tržeb ve stejných prodejnách o 10,9 %.
Vedení společnosti sdělilo analytikům na čtvrtletním konferenčním hovoru, že tržby od května zpomalily. Jedním ze světlých bodů však bylo, že restaurace v univerzitních městech zaznamenaly návrat sezónní návštěvnosti na úroveň před pandemií. Přibližně 15 % provozoven Chipotle se nachází v blízkosti vysokých škol, uvedlo vedení společnosti.

Pouze 39 % transakcí během čtvrtletí pocházelo z digitálních objednávek. Společnost uvedla, že její věrnostní program má více než 29 milionů členů.
Objednávky rozvozu mírně poklesly, což pomohlo maržím společnosti Chipotle. Mnoho zákazníků sice pohodlí rozvozu miluje, ale společnosti třetích stran, jako je Doordash, účtují Chipotle poplatky za provizi z každé objednávky, což zatěžuje její zisky.
Pokud jde o třetí čtvrtletí, Chipotle předpokládá růst tržeb ve stejných prodejnách ve středních až vysokých jednociferných číslech. Předpověď zahrnuje plánované zvýšení cen v příštím měsíci.
Ve druhém čtvrtletí představenstvo společnosti Chipotle schválilo dalších 300 milionů dolarů na zpětný odkup akcií společnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky