Airbnb: Očekávejte atraktivní výnosy z delších pobytů a nižšího ocenění
Naproti tomu celkový počet pokojových nocí Airbnb (obrázek 5, zelená čára) se znovu zvýšil výrazněji než počet cestujících TSA (obrázek 5, červená přerušovaná čára) a s dostatečným náskokem překročil úroveň před pandemií.
Počet rezervací pokojů společnosti Airbnb se také zotavil výrazněji než její OTA konkurenti Booking Holdings (BKNG) a Expedia Group (EXPE)(modrá a oranžová čára). Airbnb poznamenala, že i když růst celkového počtu rezervovaných nocí vzrostl oproti 2. čtvrtletí 2019 o 25 %, při vyloučení růstu v Asii a Tichomoří by tento růst činil 35 %.
Čtvrtletní tržby společnosti Airbnb (obrázek 6, modrá čára) se také odrazily ode dna rychleji než její OTA kolegové Booking a Expedia (oranžová a zelená čára) a také hlavní hotelové řetězce Hilton (HLT)(červená čára), Marriott (MAR)(fialová čára) a hotely nižší kategorie Choice Hotels (CHH)(hnědá čára). To vše svědčí o tom, že Airbnb získává stále větší podíl na trhu s ubytováním pro cestovatele.
Airbnb přeskočila přímého konkurenta VRBO
Příjmy společnosti Airbnb, které jsou silně vychýleny směrem k nemovitostem nabízeným vlastníky, jsou nyní přibližně o dvě třetiny vyšší než příjmy společnosti Expedia (obrázek 7, modrá čára vs. přerušovaná oranžová čára) – vlastníka přímého konkurenta Airbnb, společnosti VRBO.com (Vacation Rentals By Owner). Společnost Expedia od roku 2019 nevykazuje příjmy VRBO samostatně – což by Komise pro cenné papíry a burzy vyžadovala, pokud by VRBO představovala významné procento celkových příjmů firmy. Navíc, pokud společnost Expedia nepobírá více než dvě třetiny svých současných příjmů od VRBO – což považuji za velmi nepravděpodobné na základě jejích příjmů v roce 2019 – mohu celkem pohodlně předpokládat, že Airbnb překonala VRBO v příjmech.
Zdroj: Shutterstock
V rámci přiznaně nevědecké a subjektivní studie „tajného zákazníka“ jsem porovnal webové stránky Airbnb s webovými stránkami VRBO a měl jsem pocit, že Airbnb má lepší uspořádání a poskytuje mi lepší uživatelský zážitek. V mém nereprezentativním vzorku měst, který se skládal z těch, ve kterých jsem dříve žil, která znám nebo která bych rád navštívil (např. Dubaj ve Spojených arabských emirátech, Hualian na Tchaj-wanu, Marrákeš v Maroku a Santorini v Řecku), jsem zjistil, že Airbnb má atraktivnější pronájmy, kvalitnější recenze a vzbuzuje větší důvěru u cestovatele, jako jsem já. Nebyl jsem schopen přesně určit konkrétní faktory nebo příčinu, kromě toho, že jsem to přisoudil firemní kultuře, která možná pramení z designově orientovaného myšlení zakladatelů a jejich vzdělání na Rhode Island School of Design.
Domnívám se, že oživení cestovního ruchu má ještě mnoho pozitivních stránek, protože hranice po celém světě se stále znovu otevírají. To platí zejména pro asijské země, které zaostávají za USA a Evropou. Je otázkou času, kdy se znovu otevřou země jako Čína, která byla od vypuknutí epidemie COVID-19 na začátku roku 2020 v podstatě uzavřena. I když společnost Airbnb nedávno opustila čínský trh s domácími nabídkami, bude stále těžit z tsunami „pomsty“ čínských obyvatel, až se obnoví výjezdní cestování.
Růst poptávky po pronájmech přes Airbnb přitahuje více hostitelů, kteří zajišťují nabídku pronájmů. To zase přitahuje více návštěvníků na webové stránky, čímž se pro společnost šíří pozitivní cyklus. Generální ředitel společnosti Airbnb Ben Chesky v hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022 prohlásil:
Na Airbnb máme 4 miliony hostitelů a myslím, že další miliony se mohou obrátit na hostitelství, zejména v těchto ekonomických časech… Od roku 2019 naše noci a rezervované zážitky, vzrostly o 24 % a naše aktivní nabídky vzrostly o 23 %.
Poptávka hostů je hnací silou růstu naší hostitelské komunity. I nadále zaznamenáváme nejsilnější nárůst nabídky v oblastech s největší poptávkou, přičemž počet aktivních nabídek mimo města vzrostl oproti 2. čtvrtletí 2019 o 50 %. Protože se však poptávka vrací do měst, zaznamenáváme také nárůst celkové nabídky ve městech.
Dále poznamenal, že nejčastějšími profesemi hostitelů v USA jsou učitelé ve školách, zdravotnické práce a studenti. Na rozdíl od profesionálních hostitelů, kterým jde o návratnost investice do nemovitosti, se mnoho individuálních hostitelů vrací na Airbnb, když poptávka zvyšuje sazby nájemného.
V dnešním inflačním prostředí je pravděpodobné, že na trh krátkodobých pronájmů vstoupí více majitelů nemovitostí, aby si zajistili doplňkový příjem, který by kompenzoval ztrátu kupní síly jejich platů nebo důchodů. Tím, že na trh uvedou dodatečnou nabídku krátkodobého bydlení, také potenciálně pomohou zmírnit inflační tlaky.
Počet rezervací pokojů společnosti Airbnb se také zotavil výrazněji než její OTA konkurenti Booking Holdings a Expedia Group . Airbnb poznamenala, že i když růst celkového počtu rezervovaných nocí vzrostl oproti 2. čtvrtletí 2019 o 25 %, při vyloučení růstu v Asii a Tichomoří by tento růst činil 35 %.Čtvrtletní tržby společnosti Airbnb se také odrazily ode dna rychleji než její OTA kolegové Booking a Expedia a také hlavní hotelové řetězce Hilton , Marriott a hotely nižší kategorie Choice Hotels . To vše svědčí o tom, že Airbnb získává stále větší podíl na trhu s ubytováním pro cestovatele.Příjmy společnosti Airbnb, které jsou silně vychýleny směrem k nemovitostem nabízeným vlastníky, jsou nyní přibližně o dvě třetiny vyšší než příjmy společnosti Expedia – vlastníka přímého konkurenta Airbnb, společnosti VRBO.com . Společnost Expedia od roku 2019 nevykazuje příjmy VRBO samostatně – což by Komise pro cenné papíry a burzy vyžadovala, pokud by VRBO představovala významné procento celkových příjmů firmy. Navíc, pokud společnost Expedia nepobírá více než dvě třetiny svých současných příjmů od VRBO – což považuji za velmi nepravděpodobné na základě jejích příjmů v roce 2019 – mohu celkem pohodlně předpokládat, že Airbnb překonala VRBO v příjmech.Zdroj: ShutterstockV rámci přiznaně nevědecké a subjektivní studie „tajného zákazníka“ jsem porovnal webové stránky Airbnb s webovými stránkami VRBO a měl jsem pocit, že Airbnb má lepší uspořádání a poskytuje mi lepší uživatelský zážitek. V mém nereprezentativním vzorku měst, který se skládal z těch, ve kterých jsem dříve žil, která znám nebo která bych rád navštívil , jsem zjistil, že Airbnb má atraktivnější pronájmy, kvalitnější recenze a vzbuzuje větší důvěru u cestovatele, jako jsem já. Nebyl jsem schopen přesně určit konkrétní faktory nebo příčinu, kromě toho, že jsem to přisoudil firemní kultuře, která možná pramení z designově orientovaného myšlení zakladatelů a jejich vzdělání na Rhode Island School of Design.Domnívám se, že oživení cestovního ruchu má ještě mnoho pozitivních stránek, protože hranice po celém světě se stále znovu otevírají. To platí zejména pro asijské země, které zaostávají za USA a Evropou. Je otázkou času, kdy se znovu otevřou země jako Čína, která byla od vypuknutí epidemie COVID-19 na začátku roku 2020 v podstatě uzavřena. I když společnost Airbnb nedávno opustila čínský trh s domácími nabídkami, bude stále těžit z tsunami „pomsty“ čínských obyvatel, až se obnoví výjezdní cestování.Zdroj: GettyimagesChcete využít této příležitosti?Růst poptávky po pronájmech přes Airbnb přitahuje více hostitelů, kteří zajišťují nabídku pronájmů. To zase přitahuje více návštěvníků na webové stránky, čímž se pro společnost šíří pozitivní cyklus. Generální ředitel společnosti Airbnb Ben Chesky v hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022 prohlásil:Na Airbnb máme 4 miliony hostitelů a myslím, že další miliony se mohou obrátit na hostitelství, zejména v těchto ekonomických časech… Od roku 2019 naše noci a rezervované zážitky, vzrostly o 24 % a naše aktivní nabídky vzrostly o 23 %.Poptávka hostů je hnací silou růstu naší hostitelské komunity. I nadále zaznamenáváme nejsilnější nárůst nabídky v oblastech s největší poptávkou, přičemž počet aktivních nabídek mimo města vzrostl oproti 2. čtvrtletí 2019 o 50 %. Protože se však poptávka vrací do měst, zaznamenáváme také nárůst celkové nabídky ve městech.Dále poznamenal, že nejčastějšími profesemi hostitelů v USA jsou učitelé ve školách, zdravotnické práce a studenti. Na rozdíl od profesionálních hostitelů, kterým jde o návratnost investice do nemovitosti, se mnoho individuálních hostitelů vrací na Airbnb, když poptávka zvyšuje sazby nájemného.V dnešním inflačním prostředí je pravděpodobné, že na trh krátkodobých pronájmů vstoupí více majitelů nemovitostí, aby si zajistili doplňkový příjem, který by kompenzoval ztrátu kupní síly jejich platů nebo důchodů. Tím, že na trh uvedou dodatečnou nabídku krátkodobého bydlení, také potenciálně pomohou zmírnit inflační tlaky.