Čínský gigant JD.com zaznamenal nejpomalejší čtvrtletní růst v historii
Společnost JD.com ve druhém čtvrtletí překonala očekávání v oblasti horních i dolních položek, ale vykázala nejpomalejší meziroční růst tržeb v historii a stala se tak nejnovější obětí ekonomického zpomalení v Číně, které je způsobeno Covidem.
Společnosti však pomohla lepší ziskovost v její hlavní maloobchodní činnosti a logistické divizi, k čemuž přispěl každoroční nákupní festival „618“, který se v Číně koná v červnu.
Zde se dozvíte, jak si společnost JD.com vedla ve druhém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Tržby: 267,6 miliardy čínských jüanů (40 miliard USD) oproti očekávaným 262,3 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 5,4 %. Čistý zisk připadající na kmenové akcionáře: 4,4 miliardy čínských jüanů oproti očekávanému zisku 1,36 miliardy jüanů.
Zdroj: Getty Images
Akcie JD vzrostly v USA o více než 4 %.
V průběhu dubna až června se v Číně znovu objevil virus Covid-19, který vedl k uzavírkám velkých měst po celé zemi, včetně finanční velmoci Šanghaje, protože se úřady snažily zvládnout nejhorší epidemii viru od jeho prvního rozšíření v roce 2020.
Čínská ekonomika vzrostla ve druhém čtvrtletí meziročně jen o 0,4 %. Investiční banky snížily celoroční výhled růstu druhé největší ekonomiky světa.
JD.com není jedinou čínskou technologickou společností, která trpí důsledky zpomalení ekonomiky. Tento měsíc vykázal konkurent v oblasti elektronického obchodu Alibaba poprvé v historii nulové tržby za červnové čtvrtletí, zatímco herní a sociálně mediální gigant Tencent zaznamenal svůj první rekordní pokles tržeb.
Snižování nákladů a zaměření na zisk Společnosti Tencent a Alibaba v souvislosti se zpomalením příjmů snižují výdaje a snižují počet zaměstnanců, aby v následujících čtvrtletích zvýšily zisk, přičemž podobné zaměření vykazuje i společnost JD.com.
Zdroj: Getty Images
Společnost JD.com v tomto čtvrtletí snížila marketingové a všeobecné a administrativní náklady oproti stejnému období loňského roku. Firma se sídlem v Pekingu také snížila ztráty v segmentu nových obchodů a její logistická jednotka se ve čtvrtletí přehoupla do provozního zisku oproti druhému čtvrtletí roku 2021.
„Potěšilo nás, že jsme v náročném období vykázali růst horní linie, který překonal odvětví, a také zdravou ziskovost a cash flow,“ uvedl v tiskové zprávě Sandy Xu, finanční ředitel společnosti JD.com.
„Náš důraz na finanční disciplínu a provozní efektivitu nám umožnil vrátit se akcionářům v podobě zpětného odkupu akcií i zvláštní peněžní dividendy vydané v průběhu čtvrtletí. Budeme se i nadále soustředit na generování vysokých výnosů pro akcionáře a zároveň zachovávat náš závazek investovat v dlouhodobém horizontu.“
Maloobchodní segment získává podporu 618 Maloobchodní segment společnosti JD.com tvoří většinu jejích příjmů. Tato divize přinesla ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 241,5 miliardy jüanů, což představuje téměř 4% meziroční nárůst. Provozní zisk maloobchodní divize meziročně vzrostl o 36 % na 8,17 miliardy jüanů.
Zdroj: Getty Images
K tomu přispěl nákupní festival 618 v Číně. Ten se koná zhruba dva týdny v červnu a čínské e-commerce giganty při něm nabízejí obrovské slevy na řadu zboží. Společnost JD.com v červnu oznámila, že celkový objem transakcí na její platformě během propagačního období dosáhl 379,3 miliardy jüanů.
To se přímo nepromítá do příjmů, ale přivádí to uživatele do nákupní aplikace JD.
JD se od Alibaby liší tím, že vlastní větší část vlastních zásob. Rovněž se výrazně zaměřila na logistiku a skladovací kapacity, které jí umožňují dostat výrobky k uživatelům ještě týž den nebo následující den.
Logistická divize společnosti JD zaznamenala ve druhém čtvrtletí meziroční nárůst příjmů o 20 % na 31,2 miliardy jüanů.
Společnosti však pomohla lepší ziskovost v její hlavní maloobchodní činnosti a logistické divizi, k čemuž přispěl každoroční nákupní festival „618“, který se v Číně koná v červnu.Zde se dozvíte, jak si společnost JD.com vedla ve druhém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:Tržby: 267,6 miliardy čínských jüanů oproti očekávaným 262,3 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 5,4 %.Čistý zisk připadající na kmenové akcionáře: 4,4 miliardy čínských jüanů oproti očekávanému zisku 1,36 miliardy jüanů.Zdroj: Getty ImagesAkcie JD vzrostly v USA o více než 4 %.V průběhu dubna až června se v Číně znovu objevil virus Covid-19, který vedl k uzavírkám velkých měst po celé zemi, včetně finanční velmoci Šanghaje, protože se úřady snažily zvládnout nejhorší epidemii viru od jeho prvního rozšíření v roce 2020.Čínská ekonomika vzrostla ve druhém čtvrtletí meziročně jen o 0,4 %. Investiční banky snížily celoroční výhled růstu druhé největší ekonomiky světa.Chcete využít této příležitosti?JD.com není jedinou čínskou technologickou společností, která trpí důsledky zpomalení ekonomiky. Tento měsíc vykázal konkurent v oblasti elektronického obchodu Alibaba poprvé v historii nulové tržby za červnové čtvrtletí, zatímco herní a sociálně mediální gigant Tencent zaznamenal svůj první rekordní pokles tržeb.Snižování nákladů a zaměření na ziskSpolečnosti Tencent a Alibaba v souvislosti se zpomalením příjmů snižují výdaje a snižují počet zaměstnanců, aby v následujících čtvrtletích zvýšily zisk, přičemž podobné zaměření vykazuje i společnost JD.com.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost JD.com v tomto čtvrtletí snížila marketingové a všeobecné a administrativní náklady oproti stejnému období loňského roku. Firma se sídlem v Pekingu také snížila ztráty v segmentu nových obchodů a její logistická jednotka se ve čtvrtletí přehoupla do provozního zisku oproti druhému čtvrtletí roku 2021.„Potěšilo nás, že jsme v náročném období vykázali růst horní linie, který překonal odvětví, a také zdravou ziskovost a cash flow,“ uvedl v tiskové zprávě Sandy Xu, finanční ředitel společnosti JD.com.„Náš důraz na finanční disciplínu a provozní efektivitu nám umožnil vrátit se akcionářům v podobě zpětného odkupu akcií i zvláštní peněžní dividendy vydané v průběhu čtvrtletí. Budeme se i nadále soustředit na generování vysokých výnosů pro akcionáře a zároveň zachovávat náš závazek investovat v dlouhodobém horizontu.“Maloobchodní segment získává podporu 618Maloobchodní segment společnosti JD.com tvoří většinu jejích příjmů. Tato divize přinesla ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 241,5 miliardy jüanů, což představuje téměř 4% meziroční nárůst. Provozní zisk maloobchodní divize meziročně vzrostl o 36 % na 8,17 miliardy jüanů.Zdroj: Getty ImagesK tomu přispěl nákupní festival 618 v Číně. Ten se koná zhruba dva týdny v červnu a čínské e-commerce giganty při něm nabízejí obrovské slevy na řadu zboží. Společnost JD.com v červnu oznámila, že celkový objem transakcí na její platformě během propagačního období dosáhl 379,3 miliardy jüanů.To se přímo nepromítá do příjmů, ale přivádí to uživatele do nákupní aplikace JD.JD se od Alibaby liší tím, že vlastní větší část vlastních zásob. Rovněž se výrazně zaměřila na logistiku a skladovací kapacity, které jí umožňují dostat výrobky k uživatelům ještě týž den nebo následující den.Logistická divize společnosti JD zaznamenala ve druhém čtvrtletí meziroční nárůst příjmů o 20 % na 31,2 miliardy jüanů.