Zde se dozvíte, jak si Tencent vedl ve druhém čtvrtletí v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Tržby: 134.03 mld. jüanů oproti očekávaným 134,6 mld. jüanů, což představuje meziroční pokles o 3 %.
Zisk připadající na akcionáře společnosti: 18.62 mld. jüanů oproti očekávaným 25,28 miliardám jüanů, což představuje meziroční pokles o 56 %.
Společnost Tencent nesplnila prognózy týkající se příjmů i zisku. V průběhu čtvrtletí se společnost Tencent potýkala s makroekonomickými překážkami, které pramenily z oživení Covidu v Číně a následných výluk ve velkých městech, včetně finanční metropole Šanghaje. Úřady se zavázaly k politice „Zero Covid“, která způsobila poruchy v celé druhé největší ekonomice světa.

Čínská ekonomika vzrostla ve druhém čtvrtletí pouze o 0,4 %, což zaostalo za očekáváním analytiků. To mělo dopad na příjmy společnosti v oblasti fintech, cloudu a reklamy.
Mezitím se domácí čínský průmysl videoher také potýkal s problémy kvůli přísnější regulaci. Tencent dosahuje přibližně třetiny svých celkových příjmů z her.
Problémy v oblasti her
V loňském roce zavedly čínské regulační orgány pravidlo, které omezuje dobu, kterou mohou děti mladší 18 let strávit hraním online her, na maximálně tři hodiny týdně a pouze v určitou dobu.
Regulátoři také zmrazili schvalování nových her v období od července 2021 do dubna letošního roku. V Číně musí hry před vydáním a zpeněžením dostat zelenou od regulačních orgánů.
Analytici společnosti China Renaissance v poznámce zveřejněné minulý měsíc uvedli, že společnost Tencent ve druhém čtvrtletí uvedla na trh pouze tři mobilní hry. Společnost se tak při generování příjmů spoléhala na své stávající populární tituly.

Společnost Tencent uvedla, že příjmy z domácích her ve druhém čtvrtletí meziročně klesly o 1 % na 31,8 miliardy jüanů, zatímco příjmy z mezinárodních her se snížily o stejné procento na 10,7 miliardy jüanů.
Čínský technologický gigant uvedl, že mezinárodní trh s hrami „zažívá období po pandemii“. Během vrcholící pandemie Covid a výluk na celém světě se lidé obraceli k hrám pro zábavu a společnosti jako Tencent a konkurenční NetEase zaznamenaly velký boom. Od doby, kdy se země znovu otevřely, však lidé tráví hraním her méně času a meziroční srovnání se společnostem těžko vyrovnávají.
Společnost Tencent rovněž uvedla, že čínský trh zažívá „podobné období trávení kvůli přechodným problémům, včetně relativně menšího počtu velkých herních titulů, nižších výdajů uživatelů a zavádění opatření na ochranu menšin“.
Společnost uvedla, že ve druhém čtvrtletí zaznamenala pokles příjmů z některých svých dlouhodobě úspěšných her, jako jsou PUBG Mobile a Honor of Kings.
Martin Lau, prezident společnosti Tencent, během středečního hovoru s analytiky k výsledkům hospodaření uvedl, že regulační prostředí v Číně „postupuje od nápravy k normalizaci“, což by mělo „v průběhu času znamenat pro toto odvětví dobré vyhlídky“. V herním sektoru se podle něj regulace ubírá „pozitivnějším“ směrem.

Lau dodal, že očekává, že společnost Tencent v „blízké budoucnosti“ obdrží od regulačních orgánů licence na hry, což časem pomůže jejímu podnikání v oblasti domácích her.
Zpomalení čínské ekonomiky si vybírá daň
Oživení Covidu v Číně, výluky a následné zpomalení ekonomiky se promítly do hlavních oblastí podnikání společnosti Tencent.
Příjmy z online reklamy ve druhém čtvrtletí činily 18,6 miliardy jüanů, což je meziroční pokles o 18 %.
Tencent také provozuje jednu z největších mobilních platebních služeb v Číně s názvem WeChat Pay prostřednictvím své aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která má více než 1 miliardu uživatelů. Společnost má také začínající podnikání v oblasti cloud computingu. Tržby z těchto dvou činností balí pod hlavičku „Fintech a obchodní služby“. Příjmy z tohoto segmentu meziročně vzrostly o 1 % na 42,2 miliardy jüanů, což představuje zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí.
„Růst příjmů z FinTech služeb byl oproti předchozím čtvrtletím pomalejší, protože oživení COVID-19 dočasně ovlivnilo komerční platební aktivity v dubnu a květnu,“ uvedla společnost Tencent.

Ma Huateng, generální ředitel společnosti Tencent, ve zprávě o výsledcích hospodaření uvedl, že s tím, jak se čínská ekonomika začíná zotavovat, by se měly obchody zvednout.
„Přibližně polovinu našich příjmů generujeme z FinTech a Business Services a také z online reklamy, které přímo přispívají k celkové ekonomické aktivitě a těží z ní, což by nám mělo zajistit růst příjmů s tím, jak čínská ekonomika expanduje,“ uvedl Ma.
V rámci hovoru o výsledcích hospodaření vedení společnosti Tencent dlouze hovořilo o strategii „kontroly nákladů“, jejímž cílem je snížit výdaje v podnikání. Lau uvedl, že společnost Tencent uzavřela některé podniky související s oblastmi, jako je online vzdělávání, a „omezila“ ztrátové cloudové aktivity.
James Mitchell, ředitel pro strategii společnosti Tencent, uvedl, že díky těmto iniciativám na kontrolu nákladů se v „příštích čtvrtletích vrátí meziroční růst zisku, i když naše příjmy zůstanou stejné jako nyní“.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























