I v potravinových bankách pro domácí mazlíčky se projevuje inflace
Majitelé domácích mazlíčků, kteří se potýkají s rostoucími účty za pohonné hmoty a energie, se stále častěji obracejí na potravinové banky - ne pro sebe, ale pro své chlupaté společníky.
Zvířecí charita RSPCA poskytla minulý měsíc jídlo 19 500 psům a kočkám v severní Anglii, což je nárůst oproti přibližně 9 000 v lednu. Na jihu Walesu je to podobné: služba Pet Foodbank Service letos zatím poskytla zvířatům 46 000 jídel, což je o 25 % více než ve stejném období roku 2021.
V některých případech jsou majitelé natolik zoufalí, že krmí své mazlíčky těstovinami nebo rýží. Roste také počet opuštěných domácích mazlíčků, protože si jejich majitelé nemohou dovolit si je nechat. Podle údajů společnosti Assosia, která se zabývá výzkumem v oblasti maloobchodu, vzrostly od ledna průměrné ceny krmiva pro domácí zvířata ve čtyřech největších britských supermarketech téměř o 15 %.
Je to chmurné znamení toho, jak nejvyšší inflace za posledních čtyřicet let ovlivňuje blahobyt britských spotřebitelů a doléhá na ty, kteří mají nejvíce hladových krků. Pro mnoho lidí je to změna poměrů poté, co si během pandemie koupili nebo adoptovali domácí zvířata, aby co nejvíce využili výluky z bydlení.
„Lidé skutečně bojují o to, aby si mohli dovolit zaplatit účty, nakrmit své rodiny a nakrmit své domácí mazlíčky,“ řekla Alison Fletcherová, koordinátorka potravinové banky v RSPCA. „Dostává se to do bodu, kdy lidé musí dělat opravdu těžká rozhodnutí, zda raději nakrmit své domácí mazlíčky, než kupovat jídlo pro sebe.“
Zdroj: Unsplash
Majitelé opouštějí své domácí mazlíčky kvůli nákladům na jejich údržbu. V jednom případě bylo koncem minulého měsíce nalezeno 20 štěňat v přepravce v Essexu. Organizace RSPCA zaznamenala od začátku pandemie nárůst týrání zvířat a obává se, že krize životních nákladů povede k větší krutosti a špatnému zacházení.
Podle Fletcherové RSPCA spolupracuje s 59 potravinovými bankami, které se starají o lidi v severní Anglii, a očekává, že do konce roku se jejich počet zvýší na nejméně 90. Charita spolupracuje s Armádou spásy, organizací The Trussell Trust a místními komunitními organizacemi, které již jídlo rozdávají. Dodávky za poslední měsíc činily přibližně 5 300 kilogramů potravin.
Fletcherová dohlíží na zavádění potravinových bank pro zvířata v severní Anglii a snaží se je rozšířit na celostátní úrovni, protože „poptávka před námi prudce stoupá“. V noci jí nedávají spát obavy, že dary neuspokojí poptávku.
Společnost Pets at Home Group Plc, která se zabývá péčí o domácí zvířata, věnuje během dvou let více než 150 000 liber (4,3 milionu Kč), aby pomohla organizaci RSPCA rozšířit program potravinových bank. Společnost je „nadšena poskytováním podpory“, uvedla společnost Pets at Home.
Debi Emmettová sama provozuje službu potravinové banky pro zvířata v jižním Walesu a říká, že požadavek, který vidí od majitelů zvířat, je již „bezprecedentní“ a „děsivý“. Počet návštěv na jejích webových stránkách se minulý měsíc vyšplhal na 600, oproti 300 v červnu a asi 150 v lednu.
„Jsem docela vyděšená z toho, jaká potřeba přichází,“ řekla. „Lidé si prostě říkají: mám nakrmit svého psa, nebo své děti?“.
Zvířecí charita RSPCA poskytla minulý měsíc jídlo 19 500 psům a kočkám v severní Anglii, což je nárůst oproti přibližně 9 000 v lednu. Na jihu Walesu je to podobné: služba Pet Foodbank Service letos zatím poskytla zvířatům 46 000 jídel, což je o 25 % více než ve stejném období roku 2021.V některých případech jsou majitelé natolik zoufalí, že krmí své mazlíčky těstovinami nebo rýží. Roste také počet opuštěných domácích mazlíčků, protože si jejich majitelé nemohou dovolit si je nechat. Podle údajů společnosti Assosia, která se zabývá výzkumem v oblasti maloobchodu, vzrostly od ledna průměrné ceny krmiva pro domácí zvířata ve čtyřech největších britských supermarketech téměř o 15 %.Je to chmurné znamení toho, jak nejvyšší inflace za posledních čtyřicet let ovlivňuje blahobyt britských spotřebitelů a doléhá na ty, kteří mají nejvíce hladových krků. Pro mnoho lidí je to změna poměrů poté, co si během pandemie koupili nebo adoptovali domácí zvířata, aby co nejvíce využili výluky z bydlení.„Lidé skutečně bojují o to, aby si mohli dovolit zaplatit účty, nakrmit své rodiny a nakrmit své domácí mazlíčky,“ řekla Alison Fletcherová, koordinátorka potravinové banky v RSPCA. „Dostává se to do bodu, kdy lidé musí dělat opravdu těžká rozhodnutí, zda raději nakrmit své domácí mazlíčky, než kupovat jídlo pro sebe.“Zdroj: UnsplashMajitelé opouštějí své domácí mazlíčky kvůli nákladům na jejich údržbu. V jednom případě bylo koncem minulého měsíce nalezeno 20 štěňat v přepravce v Essexu. Organizace RSPCA zaznamenala od začátku pandemie nárůst týrání zvířat a obává se, že krize životních nákladů povede k větší krutosti a špatnému zacházení.Chcete využít této příležitosti?Podle Fletcherové RSPCA spolupracuje s 59 potravinovými bankami, které se starají o lidi v severní Anglii, a očekává, že do konce roku se jejich počet zvýší na nejméně 90. Charita spolupracuje s Armádou spásy, organizací The Trussell Trust a místními komunitními organizacemi, které již jídlo rozdávají. Dodávky za poslední měsíc činily přibližně 5 300 kilogramů potravin.Fletcherová dohlíží na zavádění potravinových bank pro zvířata v severní Anglii a snaží se je rozšířit na celostátní úrovni, protože „poptávka před námi prudce stoupá“. V noci jí nedávají spát obavy, že dary neuspokojí poptávku.Společnost Pets at Home Group Plc, která se zabývá péčí o domácí zvířata, věnuje během dvou let více než 150 000 liber , aby pomohla organizaci RSPCA rozšířit program potravinových bank. Společnost je „nadšena poskytováním podpory“, uvedla společnost Pets at Home.Debi Emmettová sama provozuje službu potravinové banky pro zvířata v jižním Walesu a říká, že požadavek, který vidí od majitelů zvířat, je již „bezprecedentní“ a „děsivý“. Počet návštěv na jejích webových stránkách se minulý měsíc vyšplhal na 600, oproti 300 v červnu a asi 150 v lednu.„Jsem docela vyděšená z toho, jaká potřeba přichází,“ řekla. „Lidé si prostě říkají: mám nakrmit svého psa, nebo své děti?“.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...