Trik spočívá v tom, abyste se vyhnuli pocitu demoralizace z hanby.
V podnikání je způsob, jakým definujeme neúspěch a jak o něm přemýšlíme, klíčový pro zvýšení naší schopnosti se z něj poučit. Nejprve si musíme uvědomit, že neúspěch může být významným faktorem určujícím úspěch, a to bez ohledu na obor.
Nikdo nechce veřejně selhat. Je těžké tvrdě pracovat jen proto, abyste riskovali, že se ostatní dozvědí, že jste selhali, což u některých lidí může vyvolat pocity ponížení nebo rozrušení, které mohou přerůst v pochybnosti o sobě samých. Psychologové tvrdí, že strach z neúspěchu je ve skutečnosti strach ze studu, což je toxičtější emoce, která nahlodává jádro našeho ega a sebeúcty. Některá řešení tohoto strachu podle něj spočívají v konfrontaci a přijetí těchto emocí a v přerámování výzev tak, aby se zaměřily na oblasti, které máte pod kontrolou.
Obojí je snazší v rámci podpůrného systému, který praktikuje vyhýbání se studu tím, že o neúspěchu mluví zdravým způsobem. Budování kultury, v níž se neúspěch uznává, ne-li oslavuje, je pro pokrok a rozvoj zásadní. Rozhodující je, jak s těmito náročnými okamžiky naložíte. Jak můžete změnit své myšlení o neúspěchu, abyste odstranili stud a poučili se z chybných kroků?
Přijetí strachu z neúspěchu může zlepšit váš tým. Zde je důvod, proč:
Zdroj: Unsplash
VYTVOŘTE SI ZDRAVÝ VZTAH K MYŠLENCE SELHÁNÍ
Zajistěte, aby váš tým věděl, že je v pořádku selhat. Když jeden inženýr společnosti Amazon Web Services (AWS) prosadil produkční změnu, která způsobila výpadek celého východního regionu AWS (a tedy i obrovské části internetu), společnost AWS vysvětlila, že vývojář samozřejmě nebude propuštěn. Udělal sice chybu, ale selhání spočívalo v systému, který umožnil, aby se chyba stala, a ctnost by přišla, kdyby se z ní poučil a zlepšil.
Chcete-li si vypěstovat podobně zdravý vztah k selhání, zvykněte si, aby váš tým prováděl analýzu příčin, když se něco nepovede. Technika pěti důvodů, kterou ve 30. letech 20. století poprvé zavedla společnost Toyota, může sloužit jako skvělý rámec pro zajištění toho, abyste se dopátrali skutečné příčiny každého selhání.
Na konci analýzy hlavních příčin necháme náš tým prezentovat svá zjištění v rámci celé společnosti. Jako když jsme ve výrobě rozeslali 960 000 testovacích oznámení čtvrt milionu lidí. Podobně jako v případě selhání AWS se toto velké selhání projevilo jako řetězec menších souvisejících selhání, která kaskádovitě způsobila událost, problém, kterému se možná dalo předejít důslednější konfrontací selhání.
Žádné selhání by nemělo být událostí, která dělá ostudu; je to příležitost pro zbytek organizace, aby se poučil z chyb, zjistil, jaké otázky si má klást, pokud bude pracovat na podobných projektech, a zůstal ostražitý (zejména u produkčních prostředí).
NAJDĚTE PŘÍLEŽITOSTI K RŮSTU VE VELKÝCH I MALÝCH SELHÁNÍCH
Zdroj: Unsplash
Jsme zvyklí zaměřovat se na „velká“ selhání: neúspěšné uvedení produktu na trh, ztracený prodej nebo jiné nepřehlédnutelné případy selhání. Když neúspěch nedosáhne takové úrovně selhání, jsme často předpojatí a považujeme ho za „dostatečně těsný“ nebo alespoň za remízu. Je příliš snadné zavrhnout drobné neúspěchy nebo přešlapy. Pokud s sebou nenesou výrazné náklady nebo jsou poměrně snadno řešitelné, můžeme je smést ze stolu jako typické. Ale zjistil jsem, že pokud věnuji pár chvil i tomu, abych prozkoumal drobné způsoby, jak něco nešlo podle plánu, mohu se hodně naučit.
Odmítání drobných neúspěchů nechává na stole spoustu příležitostí k sebezdokonalování a poučení se ze zkušeností, které mohou vyústit v budoucí dobrý úsudek. Chce to trochu snahy, ale naučit se vnímat i drobné nezdary nebo neúspěchy jako příležitost k učení a obratu vpřed je jednou z nejdůležitějších dovedností, které se při podnikání můžete naučit.
Může to znít jako obsedantní úroveň života v minulosti, ale jakmile začnete téměř do všeho zahrnovat určitou úroveň analýzy selhání, ukáže se, že dokážete poměrně rychle identifikovat, kde se co nepovedlo. Když to budete dělat dostatečně často, začnete potenciální selhání vidět na obzoru dřív, než bude pozdě.
Snažte se věnovat čas vyhodnocování toho, co se pokazilo, a to i v případě malých problémů. Jakmile si začnete v mysli přehrávat události, zjistíte, že vás toto cvičení přiměje přemýšlet jinak a umožní vám posuzovat problémy z různých úhlů.
NECHTE SVÉ EGO ZA DVEŘMI
Zdroj: Unsplash
Uznat neúspěch a poučit se z něj znamená odvést pozornost od sebe. Vedoucí pracovníci musí prokázat myšlení bez ega a budovat kulturu, která podporuje totéž, tím, že otevřeně přiznávají neúspěchy a zůstávají otevření zpětné vazbě.
Pokud je kultura taková, že zaměstnanci mohou přiznat chyby, mohou jim vedoucí pracovníci pomoci rychleji růst, protože vědí, které problémy je třeba řešit. Na druhou stranu, pokud si zaměstnanci nechávají své chyby nebo nedostatky pro sebe, mohou zažít syndrom podvodníka. To je nebezpečná spirála: Zaměstnanci začnou tápat sami, příliš se stydí požádat o pomoc a stále více se obávají o svůj výkon. Celý proces se časem jen stupňuje.
Když však lidé cítí, že mají možnost otevřeně selhat, je pravděpodobné, že se z těchto neúspěchů společně poučí. A co je ještě důležitější, pravděpodobně si včas a často řeknou o pomoc a možná se těmto chybám zcela vyhnou.
Neúspěch může být demoralizující, frustrující a vyčerpávající. Je pochopitelné, že snažit se ho využít k povzbuzení a posílení dalších pokusů se mnohem snáze řekne, než udělá. Pokud je však chápán v kontextu těchto dalších strategií, může být motivující příležitostí k tomu, abyste se vrátili na koně a zkusili to znovu s právě získanými zkušenostmi.
Trik spočívá v tom, abyste se vyhnuli pocitu demoralizace z hanby.V podnikání je způsob, jakým definujeme neúspěch a jak o něm přemýšlíme, klíčový pro zvýšení naší schopnosti se z něj poučit. Nejprve si musíme uvědomit, že neúspěch může být významným faktorem určujícím úspěch, a to bez ohledu na obor.Nikdo nechce veřejně selhat. Je těžké tvrdě pracovat jen proto, abyste riskovali, že se ostatní dozvědí, že jste selhali, což u některých lidí může vyvolat pocity ponížení nebo rozrušení, které mohou přerůst v pochybnosti o sobě samých. Psychologové tvrdí, že strach z neúspěchu je ve skutečnosti strach ze studu, což je toxičtější emoce, která nahlodává jádro našeho ega a sebeúcty. Některá řešení tohoto strachu podle něj spočívají v konfrontaci a přijetí těchto emocí a v přerámování výzev tak, aby se zaměřily na oblasti, které máte pod kontrolou.Obojí je snazší v rámci podpůrného systému, který praktikuje vyhýbání se studu tím, že o neúspěchu mluví zdravým způsobem. Budování kultury, v níž se neúspěch uznává, ne-li oslavuje, je pro pokrok a rozvoj zásadní. Rozhodující je, jak s těmito náročnými okamžiky naložíte. Jak můžete změnit své myšlení o neúspěchu, abyste odstranili stud a poučili se z chybných kroků?Zdroj: UnsplashZajistěte, aby váš tým věděl, že je v pořádku selhat. Když jeden inženýr společnosti Amazon Web Services prosadil produkční změnu, která způsobila výpadek celého východního regionu AWS , společnost AWS vysvětlila, že vývojář samozřejmě nebude propuštěn. Udělal sice chybu, ale selhání spočívalo v systému, který umožnil, aby se chyba stala, a ctnost by přišla, kdyby se z ní poučil a zlepšil.Chcete využít této příležitosti?Chcete-li si vypěstovat podobně zdravý vztah k selhání, zvykněte si, aby váš tým prováděl analýzu příčin, když se něco nepovede. Technika pěti důvodů, kterou ve 30. letech 20. století poprvé zavedla společnost Toyota, může sloužit jako skvělý rámec pro zajištění toho, abyste se dopátrali skutečné příčiny každého selhání.Na konci analýzy hlavních příčin necháme náš tým prezentovat svá zjištění v rámci celé společnosti. Jako když jsme ve výrobě rozeslali 960 000 testovacích oznámení čtvrt milionu lidí. Podobně jako v případě selhání AWS se toto velké selhání projevilo jako řetězec menších souvisejících selhání, která kaskádovitě způsobila událost, problém, kterému se možná dalo předejít důslednější konfrontací selhání.Žádné selhání by nemělo být událostí, která dělá ostudu; je to příležitost pro zbytek organizace, aby se poučil z chyb, zjistil, jaké otázky si má klást, pokud bude pracovat na podobných projektech, a zůstal ostražitý .Zdroj: UnsplashJsme zvyklí zaměřovat se na „velká“ selhání: neúspěšné uvedení produktu na trh, ztracený prodej nebo jiné nepřehlédnutelné případy selhání. Když neúspěch nedosáhne takové úrovně selhání, jsme často předpojatí a považujeme ho za „dostatečně těsný“ nebo alespoň za remízu. Je příliš snadné zavrhnout drobné neúspěchy nebo přešlapy. Pokud s sebou nenesou výrazné náklady nebo jsou poměrně snadno řešitelné, můžeme je smést ze stolu jako typické. Ale zjistil jsem, že pokud věnuji pár chvil i tomu, abych prozkoumal drobné způsoby, jak něco nešlo podle plánu, mohu se hodně naučit.Odmítání drobných neúspěchů nechává na stole spoustu příležitostí k sebezdokonalování a poučení se ze zkušeností, které mohou vyústit v budoucí dobrý úsudek. Chce to trochu snahy, ale naučit se vnímat i drobné nezdary nebo neúspěchy jako příležitost k učení a obratu vpřed je jednou z nejdůležitějších dovedností, které se při podnikání můžete naučit.Může to znít jako obsedantní úroveň života v minulosti, ale jakmile začnete téměř do všeho zahrnovat určitou úroveň analýzy selhání, ukáže se, že dokážete poměrně rychle identifikovat, kde se co nepovedlo. Když to budete dělat dostatečně často, začnete potenciální selhání vidět na obzoru dřív, než bude pozdě.Snažte se věnovat čas vyhodnocování toho, co se pokazilo, a to i v případě malých problémů. Jakmile si začnete v mysli přehrávat události, zjistíte, že vás toto cvičení přiměje přemýšlet jinak a umožní vám posuzovat problémy z různých úhlů.Zdroj: UnsplashUznat neúspěch a poučit se z něj znamená odvést pozornost od sebe. Vedoucí pracovníci musí prokázat myšlení bez ega a budovat kulturu, která podporuje totéž, tím, že otevřeně přiznávají neúspěchy a zůstávají otevření zpětné vazbě.Pokud je kultura taková, že zaměstnanci mohou přiznat chyby, mohou jim vedoucí pracovníci pomoci rychleji růst, protože vědí, které problémy je třeba řešit. Na druhou stranu, pokud si zaměstnanci nechávají své chyby nebo nedostatky pro sebe, mohou zažít syndrom podvodníka. To je nebezpečná spirála: Zaměstnanci začnou tápat sami, příliš se stydí požádat o pomoc a stále více se obávají o svůj výkon. Celý proces se časem jen stupňuje.Když však lidé cítí, že mají možnost otevřeně selhat, je pravděpodobné, že se z těchto neúspěchů společně poučí. A co je ještě důležitější, pravděpodobně si včas a často řeknou o pomoc a možná se těmto chybám zcela vyhnou.Neúspěch může být demoralizující, frustrující a vyčerpávající. Je pochopitelné, že snažit se ho využít k povzbuzení a posílení dalších pokusů se mnohem snáze řekne, než udělá. Pokud je však chápán v kontextu těchto dalších strategií, může být motivující příležitostí k tomu, abyste se vrátili na koně a zkusili to znovu s právě získanými zkušenostmi.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...