Společnost Macy’s snížila celoroční prognózu navzdory silnému čtvrtletí
Společnost Macy's v úterý snížila svou celoroční prognózu a uvedla, že očekává zhoršení spotřebitelských výdajů za diskreční položky, jako je oblečení, což donutí řetězec obchodních domů použít výrazné slevy, aby se zboží dostalo z regálů.
Toto varování přichází i přesto, že maloobchodní řetězec vykázal ve druhém fiskálním čtvrtletí zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků. Macy’s také upozornil, že v příštích týdnech spustí svůj digitální trh, který byl oznámen v loňském roce.
Macy’s nyní vidí tržby ve fiskálním roce 2022 v rozmezí 24,34 až 24,58 miliardy USD, což je méně než předchozí odhady 24,46 až 24,7 miliardy USD. Roční upravený zisk na akcii uvádí v rozmezí 4 až 4,20 USD, což je pokles z předchozího výhledu 4,53 až 4,95 USD. Analytici z Wall Street očekávali celoroční výhled ve výši 24,36 miliardy USD a 4,51 USD na akcii, jak vyplývá z konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv.
Revidovaná prognóza společnosti Macy’s následuje giganty Walmart a Target, kteří minulý týden zopakovali své roční prognózy, přestože jejich zisky jsou pod tlakem. Kohl’s však svůj výhled opět snížil s tím, že jeho zákazníci se středními příjmy jsou poškozeni inflací.
Zdroj: Getty Images
Společnosti, které jsou závislé na prodeji diskrečních položek, jako jsou oděvy a obuv, jsou vystaveny většímu riziku nedostatečných výsledků v prostředí, kde zákazníci stále více uvažují o omezení výdajů. Zejména v létě se mnoho Američanů rozhodlo raději utrácet za dovolené a stravování než za fyzické zboží.
„Spotřebitelé nejsou tak zdraví jako v předchozích čtvrtletích,“ řekl analytikům v konferenčním hovoru finanční ředitel Adrian Mitchell. „V průběhu čtvrtletí jsme zaznamenali pokles maloobchodního provozu v oblastech oslabení prodeje oděvů, protože spotřebitelé čelí vyšším nákladům na základní zboží, zejména na potraviny.“
Společnost Macy’s poznamenala, že oba její bannery Bloomingdale’s a Bluemercury zachytily v posledním čtvrtletí poptávku zákazníků s vyššími příjmy, kteří utrácejí za luxusní zboží. Obě firmy dosáhly lepších výsledků, uvedla společnost.
Řetězec obchodních domů rovněž uvedl, že spotřebitelé s nižšími příjmy sice během čtvrtletí zpomalili své výdaje, ale nemuseli nutně přejít k levnějším značkám. Místo toho jsou podle Gennetta jen vybíravější.
Zde jsou výsledky Macy’s ve druhém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávali analytici na základě odhadů společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1 USD oproti očekávaným 85 centům Tržby: 5,6 miliardy USD oproti očekávaným 5,49 miliardy USD.
Zdroj: Getty Images
Čistý zisk za tříměsíční období končící 30. července klesl na 275 milionů dolarů, tj. 99 centů na akcii, z 345 milionů dolarů, tj. 1,08 dolaru na akcii, o rok dříve.
Čisté tržby mírně klesly na 5,6 miliardy dolarů z 5,65 miliardy dolarů o rok dříve.
Srovnatelné tržby Macy’s na bázi vlastních a licencovaných prodejen klesly o 1,6 % oproti předchozímu roku. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali pokles o 2 %.
Digitální tržby se oproti předchozímu roku snížily o 5 %, ale stále vzrostly o 37 % ve srovnání s úrovní před pandemií, uvedla společnost Macy’s. Tržby z elektronického obchodu se na celkových tržbách podílely 30 %, což je mírný pokles oproti předchozímu roku, protože lidé se vrátili nakupovat do obchodů.
Generální ředitel Jeff Gennette uvedl, že takzvané plány Macy’s Polaris na změnu, které zahrnovaly uzavření prodejen a investice do digitálních operací, umožnily společnosti být rychlejší a pružnější. To bylo „nezbytné pro orientaci v rychle se měnících spotřebitelských trendech a makro podmínkách“, uvedl v tiskové zprávě.
Vzhledem k tomu, že společnost Macy’s omezuje své působení v tradičních nákupních centrech, otevírá obchody menšího formátu v lokalitách mimo nákupní centra. Testuje také další způsoby, jak nalákat zákazníky do svých obchodů, včetně partnerství s majitelem společnosti Toys R Us, který do stovek prodejen Macy’s před svátky přinese sortiment hraček a her.
Gennette uvedl, že předpokládá, že zákazníci začnou nakupovat dárky, dekorace a další sváteční zboží již v říjnu, stejně jako tomu bylo v letech 2020 a 2021.
Přesto se společnost Macy’s nevyhne měnícímu se chování spotřebitelů v prostředí desítky let vysoké inflace.
Zdroj: Getty Images
Trendy v utrácení se v průběhu června snížily, uvedl Gennette v konferenčním hovoru. Po Dni otců a v červenci měly tržby Macy’s v meziročním srovnání tendenci být zhruba o pět procentních bodů nižší než v předchozích týdnech, uvedl.
Společnost Macy’s oznámila, že úroveň zásob ve druhém čtvrtletí vzrostla oproti předchozímu roku o 7 %. Řetězec obchodních domů uvedl, že do konce roku plánuje „přiměřenou“ úroveň zásob.
Uvedl, že využívá snížení cen k odstranění starších zásob sezónního zboží, zboží privátních značek a kategorií souvisejících s pandemií, jako je aktivní oblečení, oblečení na spaní a domácí potřeby.
Současně společnost Macy’s uvedla, že bude investovat do doplnění čerstvých zásob kategorií, které její zákazníci během svátků vyhledávají.
Ve druhém čtvrtletí společnost Macy’s zaznamenala posílení v oblasti dámských šatů a pracovního oblečení, pánského sportovního oblečení na míru, parfémů a zavazadel.
„Posledních několik let bylo pro Macy’s dobrých a společnost je nyní v lepším stavu než před pandemií,“ řekl Neil Saunders, výkonný ředitel GlobalData Retail. „Pokud však firma nevyužije tohoto štěstí k zásadním změnám, bude i nadále zaostávat za celkovým trhem.“
Toto varování přichází i přesto, že maloobchodní řetězec vykázal ve druhém fiskálním čtvrtletí zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků. Macy’s také upozornil, že v příštích týdnech spustí svůj digitální trh, který byl oznámen v loňském roce.Macy’s nyní vidí tržby ve fiskálním roce 2022 v rozmezí 24,34 až 24,58 miliardy USD, což je méně než předchozí odhady 24,46 až 24,7 miliardy USD. Roční upravený zisk na akcii uvádí v rozmezí 4 až 4,20 USD, což je pokles z předchozího výhledu 4,53 až 4,95 USD. Analytici z Wall Street očekávali celoroční výhled ve výši 24,36 miliardy USD a 4,51 USD na akcii, jak vyplývá z konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv.Revidovaná prognóza společnosti Macy’s následuje giganty Walmart a Target, kteří minulý týden zopakovali své roční prognózy, přestože jejich zisky jsou pod tlakem. Kohl’s však svůj výhled opět snížil s tím, že jeho zákazníci se středními příjmy jsou poškozeni inflací.Zdroj: Getty ImagesSpolečnosti, které jsou závislé na prodeji diskrečních položek, jako jsou oděvy a obuv, jsou vystaveny většímu riziku nedostatečných výsledků v prostředí, kde zákazníci stále více uvažují o omezení výdajů. Zejména v létě se mnoho Američanů rozhodlo raději utrácet za dovolené a stravování než za fyzické zboží.„Spotřebitelé nejsou tak zdraví jako v předchozích čtvrtletích,“ řekl analytikům v konferenčním hovoru finanční ředitel Adrian Mitchell. „V průběhu čtvrtletí jsme zaznamenali pokles maloobchodního provozu v oblastech oslabení prodeje oděvů, protože spotřebitelé čelí vyšším nákladům na základní zboží, zejména na potraviny.“Společnost Macy’s poznamenala, že oba její bannery Bloomingdale’s a Bluemercury zachytily v posledním čtvrtletí poptávku zákazníků s vyššími příjmy, kteří utrácejí za luxusní zboží. Obě firmy dosáhly lepších výsledků, uvedla společnost.Chcete využít této příležitosti?Řetězec obchodních domů rovněž uvedl, že spotřebitelé s nižšími příjmy sice během čtvrtletí zpomalili své výdaje, ale nemuseli nutně přejít k levnějším značkám. Místo toho jsou podle Gennetta jen vybíravější.Zde jsou výsledky Macy’s ve druhém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávali analytici na základě odhadů společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 1 USD oproti očekávaným 85 centůmTržby: 5,6 miliardy USD oproti očekávaným 5,49 miliardy USD.Zdroj: Getty ImagesČistý zisk za tříměsíční období končící 30. července klesl na 275 milionů dolarů, tj. 99 centů na akcii, z 345 milionů dolarů, tj. 1,08 dolaru na akcii, o rok dříve.Čisté tržby mírně klesly na 5,6 miliardy dolarů z 5,65 miliardy dolarů o rok dříve.Srovnatelné tržby Macy’s na bázi vlastních a licencovaných prodejen klesly o 1,6 % oproti předchozímu roku. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali pokles o 2 %.Digitální tržby se oproti předchozímu roku snížily o 5 %, ale stále vzrostly o 37 % ve srovnání s úrovní před pandemií, uvedla společnost Macy’s. Tržby z elektronického obchodu se na celkových tržbách podílely 30 %, což je mírný pokles oproti předchozímu roku, protože lidé se vrátili nakupovat do obchodů.Generální ředitel Jeff Gennette uvedl, že takzvané plány Macy’s Polaris na změnu, které zahrnovaly uzavření prodejen a investice do digitálních operací, umožnily společnosti být rychlejší a pružnější. To bylo „nezbytné pro orientaci v rychle se měnících spotřebitelských trendech a makro podmínkách“, uvedl v tiskové zprávě.Vzhledem k tomu, že společnost Macy’s omezuje své působení v tradičních nákupních centrech, otevírá obchody menšího formátu v lokalitách mimo nákupní centra. Testuje také další způsoby, jak nalákat zákazníky do svých obchodů, včetně partnerství s majitelem společnosti Toys R Us, který do stovek prodejen Macy’s před svátky přinese sortiment hraček a her.Gennette uvedl, že předpokládá, že zákazníci začnou nakupovat dárky, dekorace a další sváteční zboží již v říjnu, stejně jako tomu bylo v letech 2020 a 2021.Přesto se společnost Macy’s nevyhne měnícímu se chování spotřebitelů v prostředí desítky let vysoké inflace.Zdroj: Getty ImagesTrendy v utrácení se v průběhu června snížily, uvedl Gennette v konferenčním hovoru. Po Dni otců a v červenci měly tržby Macy’s v meziročním srovnání tendenci být zhruba o pět procentních bodů nižší než v předchozích týdnech, uvedl.Společnost Macy’s oznámila, že úroveň zásob ve druhém čtvrtletí vzrostla oproti předchozímu roku o 7 %. Řetězec obchodních domů uvedl, že do konce roku plánuje „přiměřenou“ úroveň zásob.Uvedl, že využívá snížení cen k odstranění starších zásob sezónního zboží, zboží privátních značek a kategorií souvisejících s pandemií, jako je aktivní oblečení, oblečení na spaní a domácí potřeby.Současně společnost Macy’s uvedla, že bude investovat do doplnění čerstvých zásob kategorií, které její zákazníci během svátků vyhledávají.Ve druhém čtvrtletí společnost Macy’s zaznamenala posílení v oblasti dámských šatů a pracovního oblečení, pánského sportovního oblečení na míru, parfémů a zavazadel.„Posledních několik let bylo pro Macy’s dobrých a společnost je nyní v lepším stavu než před pandemií,“ řekl Neil Saunders, výkonný ředitel GlobalData Retail. „Pokud však firma nevyužije tohoto štěstí k zásadním změnám, bude i nadále zaostávat za celkovým trhem.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...