Generální ředitelé se však rozcházejí v názoru na to, jak se mění chování spotřebitelů a zda to má dopad na jejich společnosti.
Chris Kempczinski z McDonald’s a Brian Niccol z Chipotle Mexican Grill patří k těm, kteří investorům sdělili, že zákazníci s nízkými příjmy utrácejí v jejich provozovnách méně peněz, zatímco zákazníci s vyššími příjmy je navštěvují častěji. Jiní ředitelé, jako Howard Schultz ze společnosti Starbucks a David Deno ze společnosti Bloomin‘ Brands, uvedli, že nezaznamenali, že by jejich zákazníci přestali nakupovat.
Tyto smíšené postřehy přicházejí v době, kdy restaurační společnosti zvyšují ceny jídelních lístků, aby se promítly vyšší náklady na suroviny a pracovní sílu. Podle Úřadu pro statistiku práce vzrostly ceny jídla konzumovaného mimo domov za 12 měsíců do června o 7,7 %. Lidé také platí mnohem více za základní potřeby, jako je benzín, toaletní papír a potraviny, což podněcuje obavy z možnosti recese.

V minulosti se v době zpomalení růstu obvykle zhoršovaly tržby dražších řetězců rychlého občerstvení a restaurací s možností posezení, protože lidé raději zůstávali doma nebo si oběd balili sami. Rychlé občerstvení bývá nejúspěšnějším restauračním odvětvím, protože lidé, kteří si chtějí dopřát pohoštění, přecházejí na levnější jídla.
Další informace o tom, jak se mění stravovací návyky, se dozvíme příští týden, kdy budou zveřejněny výsledky hospodaření salátového řetězce Sweetgreen, majitele Applebee’s, společnosti Dine Brands a Dutch Bros Coffee.
Zde jsou dosavadní vyjádření restauračních společností.
Lov výhodných nabídek
Společnost Restaurant Brands International, která vlastní Burger King, Tim Hortons a Popeyes, uvedla, že zatím nezaznamenala výrazné změny v chování spotřebitelů. Generální ředitel Jose Cil však uvedl, že došlo k mírnému nárůstu počtu strávníků, kteří uplatňují papírové kupony a odměny z věrnostních programů.
„Naznačuje to, že lidé hledají dobrý poměr mezi cenou a kvalitou,“ řekl Cil televizi CNBC.

Společnost Yum Brands minulý týden oznámila nižší tržby ve stejných prodejnách v USA u svých řetězců KFC a Pizza Hut ve druhém čtvrtletí, ačkoli u řetězce Taco Bell se tento údaj zvýšil. Generální ředitel David Gibbs investorům sdělil, že globální spotřebitelé se zdají být opatrnější a že spotřebitelé s nízkými příjmy v USA ještě více stáhli své výdaje.
Gibbs však také varoval, že je těžké zobecňovat stav spotřebitelů. Upozornil na více faktorů, které ovlivňují chování, včetně inflace, absence loňských stimulačních šeků, lidí pracujících z domova a lidí, kteří po pandemii opět vyrážejí ven.
„Toto je skutečně jedno z nejsložitějších prostředí, jaké jsme kdy v našem odvětví zažili,“ řekl.
Společnost Chuy’s Tex-Mex, která má provozovny v 17 státech, uvedla, že pozoruje široké zpomalení spotřebitelů, které nelze rozdělit podle výše příjmů. Řetězec restaurací také obviňuje rekordně vysoké teploty v Texasu, které odrazují strávníky od posezení venku, kde mají tendenci pít více alkoholu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























