Společnost Unilever plc (NYSE:UL) agresivně usiluje o nové možnosti růstu prostřednictvím akvizic a nových partnerství. Navzdory dobré pozici společnosti je trh negativně naladěn vůči jejím vyhlídkám, a proto jsou akcie výrazně podhodnoceny. Zároveň investoři těží z 6% akcionářské dividendy, která slibuje být vynikajícím investičním útočištěm na dnešních nepředvídatelných trzích.
Zrychlený organický růst poháněný „pěti strategickými rozhodnutími kompasu“ bude ústředním bodem snahy společnosti Unilever o zvýšení tvorby hodnoty. K dalšímu posílení portfolia budou využity také akvizice, které společnosti Unilever pomohly vytvořit rychle se rozvíjející značky v oblasti kosmetiky a výživy.
Zdroj: Reuters
Strategické akvizice zůstávají důležitým aspektem plánu budoucí expanze společnosti. V loňském roce byla koupena internetová značka péče o pleť Paula’s Choice LLC. Cílem společnosti Unilever bylo po celou dobu zvyšovat svou přítomnost v lukrativním odvětví prémiové péče o pleť, takže uskutečnění této koupě dávalo dokonalý smysl. „Slovník ingrediencí“, komplexní online zdroj, který rozebírá výzkum stojící za téměř 4 000 ingrediencemi, a Expert Advice, kurátorské online centrum znalostí o péči o pleť a ingrediencích, jsou jen některé z účinných zdrojů, které Paula’s Choice nabízí k demystifikaci vědeckých poznatků o péči o pleť. Jak uvedla Vasiliki Petrouová, EVP a CEO společnosti Unilever pro oblast Prestige, vedení společnosti Unilever bylo z této dohody nadšeno:
Jsme nadšeni, že se Paula’s Choice připojí k naší rodině Unilever Prestige. Paula’s Choice je skutečným průkopníkem v digitálním prostoru pro krásu a vytvořila značku založenou na poslání, jejímž základem je pravda a transparentnost. Nemůžeme se dočkat, až tuto značku a její ikonické produkty představíme ještě většímu publiku.
Firma rovněž prozradila, že dosáhla dohody o koupi většinového podílu ve společnosti Nutrafol, významném výrobci produktů pro zdraví vlasů. Tato zpráva byla zahrnuta do oznámení společnosti. Prostřednictvím své dceřiné společnosti Unilever Ventures má nyní Unilever ve společnosti Nutrafol menšinový podíl ve výši 13,2 %. Podle průzkumu IQVIA Provoice za 12 měsíců končících 31. března 2022 je Nutrafol ve Spojených státech amerických značkou číslo jedna v oblasti růstu vlasů, kterou doporučují dermatologové. Nutrafol poskytuje výběr řešení, která byla podrobena přísnému vědeckému testování a byla vytvořena licencovanými lékařskými odborníky k léčbě řídnoucích vlasů a poškozeného zdraví vlasů. Vzhledem k tomu, že více než 114 milionů lidí ve Spojených státech se potýká s problémy se zdravím vlasů, otevírá tato koupě společnosti Unilever cestu na další rozsáhlý trh.
Zdroj: Unilever
Cílem společnosti je expandovat na nové, perspektivní trhy, proto prodává své pomalu rostoucí podniky a získává nové s možností rychlého růstu. V listopadu 2021 se firma dohodla na prodeji své čajové divize Ektarra fondu CVC Capital Partners VIII. Prodejní cena činila 4,5 miliardy eur. Lipton, PG Tips, Pukka, T2 a TAZO jsou jen některé z 34 značek, které Ekaterra spravuje. Podniky Unilever Tea v Indii, Indonésii a Nepálu nebyly do této transakce zahrnuty. Mezitím firma a RS Group podepsaly smlouvu o prodeji divize přímého prodeje Unilever Life v Thajsku. V souladu s podmínkami dohody bude společnost Unilever prodávat svou obchodní jednotku přímého prodeje, která zahrnuje tři různé značky. Odprodej pomáhá firmě získat více finančních prostředků, které jsou určeny na podporu budoucí expanze. Agresivní postoj však může zvýšit integrační rizika společnosti a zbrzdit růst nedávno získaných podniků.
Podnik stále hledá nové příležitosti k navázání partnerství, která mu umožní rozšířit nabídku výrobků a oslovit širší okruh zákazníků. V lednu 2022 firma uzavřela partnerství se společností Holobiome Inc. s cílem najít látky, které by mohly zlepšit wellness. Cílem spolupráce je zjistit, které složky potravin konkrétně interagují s důležitými mikroorganismy. Mezi dlouhodobé cíle patří posílení těchto složek v konkrétních potravinách a osvěžujících produktech v celém portfoliu společnosti Unilever, aby se přirozeně zvýšila hladina určitých uklidňujících neurotransmiterů ve střevech, což následně zlepší duševní pohodu. Toho bude dosaženo kombinací výzkumu a vývoje výrobků.
Mezitím společnost v prosinci 2021 uzavřela další partnerskou smlouvu se společností A.P. Moller. Podle podmínek čtyřleté dohody bude společnost Unilever vyvíjet a spravovat své řešení International Control Tower Solution. Jedná se o řešení provozního řízení, které bude centralizovat způsob, jakým společnost řídí svou celosvětovou námořní a leteckou dopravu, s cílem zvýšit její produktivitu a snížit uhlíkovou stopu.
Hrozby
Odvětví rychloobrátkového zboží (FMCG) je vysoce konkurenční a společnosti si konkurují v takových aspektech, jako je kvalita výrobků, známost značky, uvádění nových výrobků na trh, inovace, loajalita zákazníků, uvádění nových výrobků na trh, marketing a ceny. Podnikání je napadáno konkurenty v globálním, regionálním a dokonce i místním měřítku. Tvrdá konkurence způsobuje podniku problémy při dosahování jeho cílů v oblasti zvyšování ziskovosti a rozšiřování jeho výnosové základny.
Podnik vykazuje v eurech, zatímco většina jeho příjmů je generována v jiných měnách. Forexové riziko je tedy pro podnik vzhledem k současným volatilním trhům významné.
Dividendy a zpětné odkupy akcií
Společnost vyplácí 4% dividendový výnos, což je o 25 % více než její pětiletý mediánový výnos 3,19 %. V posledním desetiletém období se společnosti podařilo zaznamenat 4,4% CAGR dividend, zatímco v posledním tříletém období se tempo růstu výrazně zpomalilo a kleslo na 1,1 %.
Navzdory výrazně vysokému výnosu se výplatní poměry pohybují v bezpečném pásmu, neboť poměr výplaty dividendy k EBITDA v TTM činí 40 % a poměr dividendy k FCF jen 47 %. V posledním pětiletém období pozorujeme pomalý růst výplatních poměrů, což naznačuje, že mají ještě prostor k růstu.
Zároveň vedení společnosti zahájilo program zpětného odkupu akcií. Během druhého čtvrtletí dokončili první tranši programu zpětného odkupu ve výši 3 miliard EUR (750 milionů EUR). V nadcházejícím dvanáctiměsíčním období hodlá společnost na tento program vynaložit dalších 2,25 miliardy EUR, což slibuje akcionářům další 2% výnos. Za nadcházející rok tak vedení společnosti hodlá akcionářům vrátit 6 % výnosu.
Ocenění
Pro zkoumání akcie z hlediska ocenění jsme použili techniku reverzního DCF.
Nejprve jsme na základě týdenních údajů odhadli tříletý koeficient beta, který se rovná 0,53. V tomto případě jsme použili koeficient beta. Podle těchto údajů je akcie nízce korelovaná s trhem a poskytuje značný diverzifikační potenciál (R square 28 %).
Společnost Unilever plc agresivně usiluje o nové možnosti růstu prostřednictvím akvizic a nových partnerství. Navzdory dobré pozici společnosti je trh negativně naladěn vůči jejím vyhlídkám, a proto jsou akcie výrazně podhodnoceny. Zároveň investoři těží z 6% akcionářské dividendy, která slibuje být vynikajícím investičním útočištěm na dnešních nepředvídatelných trzích.Zrychlený organický růst poháněný „pěti strategickými rozhodnutími kompasu“ bude ústředním bodem snahy společnosti Unilever o zvýšení tvorby hodnoty. K dalšímu posílení portfolia budou využity také akvizice, které společnosti Unilever pomohly vytvořit rychle se rozvíjející značky v oblasti kosmetiky a výživy.Zdroj: ReutersStrategické akvizice zůstávají důležitým aspektem plánu budoucí expanze společnosti. V loňském roce byla koupena internetová značka péče o pleť Paula’s Choice LLC. Cílem společnosti Unilever bylo po celou dobu zvyšovat svou přítomnost v lukrativním odvětví prémiové péče o pleť, takže uskutečnění této koupě dávalo dokonalý smysl. „Slovník ingrediencí“, komplexní online zdroj, který rozebírá výzkum stojící za téměř 4 000 ingrediencemi, a Expert Advice, kurátorské online centrum znalostí o péči o pleť a ingrediencích, jsou jen některé z účinných zdrojů, které Paula’s Choice nabízí k demystifikaci vědeckých poznatků o péči o pleť. Jak uvedla Vasiliki Petrouová, EVP a CEO společnosti Unilever pro oblast Prestige, vedení společnosti Unilever bylo z této dohody nadšeno:Jsme nadšeni, že se Paula’s Choice připojí k naší rodině Unilever Prestige. Paula’s Choice je skutečným průkopníkem v digitálním prostoru pro krásu a vytvořila značku založenou na poslání, jejímž základem je pravda a transparentnost. Nemůžeme se dočkat, až tuto značku a její ikonické produkty představíme ještě většímu publiku.Firma rovněž prozradila, že dosáhla dohody o koupi většinového podílu ve společnosti Nutrafol, významném výrobci produktů pro zdraví vlasů. Tato zpráva byla zahrnuta do oznámení společnosti. Prostřednictvím své dceřiné společnosti Unilever Ventures má nyní Unilever ve společnosti Nutrafol menšinový podíl ve výši 13,2 %. Podle průzkumu IQVIA Provoice za 12 měsíců končících 31. března 2022 je Nutrafol ve Spojených státech amerických značkou číslo jedna v oblasti růstu vlasů, kterou doporučují dermatologové. Nutrafol poskytuje výběr řešení, která byla podrobena přísnému vědeckému testování a byla vytvořena licencovanými lékařskými odborníky k léčbě řídnoucích vlasů a poškozeného zdraví vlasů. Vzhledem k tomu, že více než 114 milionů lidí ve Spojených státech se potýká s problémy se zdravím vlasů, otevírá tato koupě společnosti Unilever cestu na další rozsáhlý trh.Zdroj: UnileverCílem společnosti je expandovat na nové, perspektivní trhy, proto prodává své pomalu rostoucí podniky a získává nové s možností rychlého růstu. V listopadu 2021 se firma dohodla na prodeji své čajové divize Ektarra fondu CVC Capital Partners VIII. Prodejní cena činila 4,5 miliardy eur. Lipton, PG Tips, Pukka, T2 a TAZO jsou jen některé z 34 značek, které Ekaterra spravuje. Podniky Unilever Tea v Indii, Indonésii a Nepálu nebyly do této transakce zahrnuty. Mezitím firma a RS Group podepsaly smlouvu o prodeji divize přímého prodeje Unilever Life v Thajsku. V souladu s podmínkami dohody bude společnost Unilever prodávat svou obchodní jednotku přímého prodeje, která zahrnuje tři různé značky. Odprodej pomáhá firmě získat více finančních prostředků, které jsou určeny na podporu budoucí expanze. Agresivní postoj však může zvýšit integrační rizika společnosti a zbrzdit růst nedávno získaných podniků.Chcete využít této příležitosti?Podnik stále hledá nové příležitosti k navázání partnerství, která mu umožní rozšířit nabídku výrobků a oslovit širší okruh zákazníků. V lednu 2022 firma uzavřela partnerství se společností Holobiome Inc. s cílem najít látky, které by mohly zlepšit wellness. Cílem spolupráce je zjistit, které složky potravin konkrétně interagují s důležitými mikroorganismy. Mezi dlouhodobé cíle patří posílení těchto složek v konkrétních potravinách a osvěžujících produktech v celém portfoliu společnosti Unilever, aby se přirozeně zvýšila hladina určitých uklidňujících neurotransmiterů ve střevech, což následně zlepší duševní pohodu. Toho bude dosaženo kombinací výzkumu a vývoje výrobků.Mezitím společnost v prosinci 2021 uzavřela další partnerskou smlouvu se společností A.P. Moller. Podle podmínek čtyřleté dohody bude společnost Unilever vyvíjet a spravovat své řešení International Control Tower Solution. Jedná se o řešení provozního řízení, které bude centralizovat způsob, jakým společnost řídí svou celosvětovou námořní a leteckou dopravu, s cílem zvýšit její produktivitu a snížit uhlíkovou stopu.Odvětví rychloobrátkového zboží je vysoce konkurenční a společnosti si konkurují v takových aspektech, jako je kvalita výrobků, známost značky, uvádění nových výrobků na trh, inovace, loajalita zákazníků, uvádění nových výrobků na trh, marketing a ceny. Podnikání je napadáno konkurenty v globálním, regionálním a dokonce i místním měřítku. Tvrdá konkurence způsobuje podniku problémy při dosahování jeho cílů v oblasti zvyšování ziskovosti a rozšiřování jeho výnosové základny.Podnik vykazuje v eurech, zatímco většina jeho příjmů je generována v jiných měnách. Forexové riziko je tedy pro podnik vzhledem k současným volatilním trhům významné.Společnost vyplácí 4% dividendový výnos, což je o 25 % více než její pětiletý mediánový výnos 3,19 %. V posledním desetiletém období se společnosti podařilo zaznamenat 4,4% CAGR dividend, zatímco v posledním tříletém období se tempo růstu výrazně zpomalilo a kleslo na 1,1 %.Navzdory výrazně vysokému výnosu se výplatní poměry pohybují v bezpečném pásmu, neboť poměr výplaty dividendy k EBITDA v TTM činí 40 % a poměr dividendy k FCF jen 47 %. V posledním pětiletém období pozorujeme pomalý růst výplatních poměrů, což naznačuje, že mají ještě prostor k růstu.Zároveň vedení společnosti zahájilo program zpětného odkupu akcií. Během druhého čtvrtletí dokončili první tranši programu zpětného odkupu ve výši 3 miliard EUR . V nadcházejícím dvanáctiměsíčním období hodlá společnost na tento program vynaložit dalších 2,25 miliardy EUR, což slibuje akcionářům další 2% výnos. Za nadcházející rok tak vedení společnosti hodlá akcionářům vrátit 6 % výnosu.Pro zkoumání akcie z hlediska ocenění jsme použili techniku reverzního DCF.Nejprve jsme na základě týdenních údajů odhadli tříletý koeficient beta, který se rovná 0,53. V tomto případě jsme použili koeficient beta. Podle těchto údajů je akcie nízce korelovaná s trhem a poskytuje značný diverzifikační potenciál .
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...