Restaurace Taco Bell však vykázala silnější růst tržeb ve stejných prodejnách v USA, k čemuž přispěly vyšší ceny jídelního lístku. Taco má mnohem menší mezinárodní zastoupení než jeho sesterské řetězce.
Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,05 USD oproti očekávaným 1,09 USD. Tržby: 1,64 miliardy USD, v souladu s očekáváním
Čisté tržby za čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 2 % na 1,64 miliardy USD. Celosvětové tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 1 %, což bylo ovlivněno výlukami společnosti Covid v Číně. Bez zahrnutí Číny vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 6 %.
Celosvětové tržby společnosti KFC ve stejných prodejnách klesly o 1 %. Čína je největším trhem tohoto řetězce se smaženými kuřaty a představuje více než čtvrtinu jeho tržeb. Ve Spojených státech, které jsou druhým největším trhem, klesly tržby ve stejných prodejnách o 7 %. Vedení společnosti Yum na konferenčním hovoru uvedlo, že řetězec čelí obtížnému srovnání s obdobím před rokem, kdy uvedl na trh vylepšený kuřecí sendvič.
Zdroj: Getty Images
Podobně i Pizza Hut zaznamenala pokles tržeb v USA a Číně. Celosvětové tržby řetězce ve stejných prodejnách klesly o 3 %, protože poptávka po pizze v USA se snížila a tržby v Číně se propadly o 14 %, bez zahrnutí změn měnových kurzů.
Společnost Yum uvedla, že spotřebitelé na celém světě jsou stále opatrnější, což ji nutí více se opírat o hodnotnou nabídku po celém světě.
„Pokud se podíváte na USA, myslím, že v posledním čtvrtletí došlo k tomu, že se spotřebitelé s nízkými příjmy stáhli,“ řekl generální ředitel společnosti Yum David Gibbs.
Dodal však, že je „pravděpodobně trochu zjednodušující“ tvrdit, že spotřebitelé s vyššími příjmy zvládají inflaci lépe než ti s nižšími příjmy. Upozornil na složité ekonomické prostředí, které je ovlivněno cloumáním rostoucími mzdami, loňskými stimulačními šeky, reakcemi na válku na Ukrajině a pandemií.
Taco Bell byl jediným řetězcem Yum, který vykázal celosvětový růst tržeb ve stejných prodejnách. Jeho restaurace zaznamenaly 8% nárůst tržeb ve stejných prodejnách, k čemuž přispělo zvýšení cen. Návštěvnost restaurací se nezměnila, což podle Gibbse ukazuje, že zákazníky řetězce zatím neodradily vyšší ceny menu.
Řetězec také těžil z oblíbené akce na mexickou pizzu, která se vyprodala mnohem dříve, než se očekávalo. Řetězec plánuje vrátit tuto položku na jídelní lístek v září jako stálou nabídku. Marže společnosti Taco Bell se oproti předchozímu roku nezměnily, což ukazuje, že se jí daří úspěšně zmírňovat inflaci prostřednictvím zvyšování cen.
Zdroj: Shutterstock
Za tři měsíce končící 30. červnem vykázala společnost Yum čistý zisk ve výši 224 milionů USD, tj. 77 centů na akcii, což je méně než 391 milionů USD, tj. 1,29 USD na akcii, o rok dříve.
Bez zahrnutí dopadu stažení z Ruska, zisků z refranchisingu a dalších položek vydělala restaurační společnost ve druhém čtvrtletí 1,05 dolaru na akcii.
Od března společnost Yum pozastavila veškeré investice a rozvoj v Rusku kvůli invazi Kremlu na Ukrajinu. Společnost přesměrovala veškeré zisky z podnikání na humanitární účely, zatímco hledá nové majitele pro své ruské restaurace. V červnu dokončila prodej svých ruských provozoven Pizza Hut provozovateli, který je nově přejmenuje.
Ve středu společnost uvedla, že je v „pokročilé fázi“ prodeje svého podniku KFC v Rusku. Po dokončení tohoto procesu společnost Yum z Ruska zcela odejde. V roce 2021 se tento trh podílel na tržbách společnosti Yum v rámci celého systému 2 %.
Celkový počet restaurací společnosti Yum se během čtvrtletí snížil o 702 provozoven. Společnost ze svého systému vyřadila 1 165 ruských provozoven, což kompenzovalo 463 čistých nově otevřených poboček.
Restaurace Taco Bell však vykázala silnější růst tržeb ve stejných prodejnách v USA, k čemuž přispěly vyšší ceny jídelního lístku. Taco má mnohem menší mezinárodní zastoupení než jeho sesterské řetězce.Zde jsou údaje společnosti ve srovnání s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 1,05 USD oproti očekávaným 1,09 USD.Tržby: 1,64 miliardy USD, v souladu s očekávánímČisté tržby za čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 2 % na 1,64 miliardy USD. Celosvětové tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 1 %, což bylo ovlivněno výlukami společnosti Covid v Číně. Bez zahrnutí Číny vykázala růst tržeb ve stejných prodejnách o 6 %.Celosvětové tržby společnosti KFC ve stejných prodejnách klesly o 1 %. Čína je největším trhem tohoto řetězce se smaženými kuřaty a představuje více než čtvrtinu jeho tržeb. Ve Spojených státech, které jsou druhým největším trhem, klesly tržby ve stejných prodejnách o 7 %. Vedení společnosti Yum na konferenčním hovoru uvedlo, že řetězec čelí obtížnému srovnání s obdobím před rokem, kdy uvedl na trh vylepšený kuřecí sendvič.Zdroj: Getty ImagesPodobně i Pizza Hut zaznamenala pokles tržeb v USA a Číně. Celosvětové tržby řetězce ve stejných prodejnách klesly o 3 %, protože poptávka po pizze v USA se snížila a tržby v Číně se propadly o 14 %, bez zahrnutí změn měnových kurzů.Chcete využít této příležitosti?Společnost Yum uvedla, že spotřebitelé na celém světě jsou stále opatrnější, což ji nutí více se opírat o hodnotnou nabídku po celém světě.„Pokud se podíváte na USA, myslím, že v posledním čtvrtletí došlo k tomu, že se spotřebitelé s nízkými příjmy stáhli,“ řekl generální ředitel společnosti Yum David Gibbs.Dodal však, že je „pravděpodobně trochu zjednodušující“ tvrdit, že spotřebitelé s vyššími příjmy zvládají inflaci lépe než ti s nižšími příjmy. Upozornil na složité ekonomické prostředí, které je ovlivněno cloumáním rostoucími mzdami, loňskými stimulačními šeky, reakcemi na válku na Ukrajině a pandemií.Taco Bell byl jediným řetězcem Yum, který vykázal celosvětový růst tržeb ve stejných prodejnách. Jeho restaurace zaznamenaly 8% nárůst tržeb ve stejných prodejnách, k čemuž přispělo zvýšení cen. Návštěvnost restaurací se nezměnila, což podle Gibbse ukazuje, že zákazníky řetězce zatím neodradily vyšší ceny menu.Řetězec také těžil z oblíbené akce na mexickou pizzu, která se vyprodala mnohem dříve, než se očekávalo. Řetězec plánuje vrátit tuto položku na jídelní lístek v září jako stálou nabídku. Marže společnosti Taco Bell se oproti předchozímu roku nezměnily, což ukazuje, že se jí daří úspěšně zmírňovat inflaci prostřednictvím zvyšování cen.Zdroj: ShutterstockZa tři měsíce končící 30. červnem vykázala společnost Yum čistý zisk ve výši 224 milionů USD, tj. 77 centů na akcii, což je méně než 391 milionů USD, tj. 1,29 USD na akcii, o rok dříve.Bez zahrnutí dopadu stažení z Ruska, zisků z refranchisingu a dalších položek vydělala restaurační společnost ve druhém čtvrtletí 1,05 dolaru na akcii.Od března společnost Yum pozastavila veškeré investice a rozvoj v Rusku kvůli invazi Kremlu na Ukrajinu. Společnost přesměrovala veškeré zisky z podnikání na humanitární účely, zatímco hledá nové majitele pro své ruské restaurace. V červnu dokončila prodej svých ruských provozoven Pizza Hut provozovateli, který je nově přejmenuje.Ve středu společnost uvedla, že je v „pokročilé fázi“ prodeje svého podniku KFC v Rusku. Po dokončení tohoto procesu společnost Yum z Ruska zcela odejde. V roce 2021 se tento trh podílel na tržbách společnosti Yum v rámci celého systému 2 %.Celkový počet restaurací společnosti Yum se během čtvrtletí snížil o 702 provozoven. Společnost ze svého systému vyřadila 1 165 ruských provozoven, což kompenzovalo 463 čistých nově otevřených poboček.