Prozatímní generální ředitel Howard Schultz uvedl, že v době, kdy inflace prudce roste, řetězec nezaznamenává, že by zákazníci měnili zboží nebo snižovali své výdaje. Jiné restaurační společnosti, včetně McDonald’s a Chipotle Mexican Grill, zaznamenaly, že zákazníci s nízkými příjmy navštěvují restaurace méně často nebo méně utrácejí, protože vyšší účty za benzín a potraviny omezují jejich rozpočty. Schultz přičítá schopnost Starbucksu čelit tomuto trendu cenové síle a loajalitě zákazníků.
Akcie společnosti v prodlouženém obchodování vzrostly o více než 1 %.
Zdroj: Getty Images
Zde jsou údaje, které společnost vykázala za čtvrtletí končící 3. července, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 84 centů po úpravě oproti očekávaným 75 centům USD Tržby: 8,15 miliardy USD oproti očekávaným 8,11 miliardy USD.
Kávový gigant vykázal za třetí fiskální čtvrtletí čistý zisk připadající na společnost Starbucks ve výši 912,9 milionu dolarů, tj. 79 centů na akcii, což je méně než 1,15 miliardy dolarů, tj. 97 centů na akcii, o rok dříve. Společnost uvedla, že inflace a vyšší mzdy baristů zatížily její marže v tomto čtvrtletí.
Čisté tržby vzrostly o 9 % na 8,15 miliardy dolarů. Společnost vykázala celosvětový růst tržeb ve stejných prodejnách o 3 %, k čemuž přispěly lepší výsledky ve Spojených státech.
Na domácím trhu společnosti Starbucks vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 9 %, a to zejména díky vyššímu průměrnému počtu objednávek a také díky 1% nárůstu návštěvnosti. Společnost uvedla, že se vrací ranní prodej, který tvoří zhruba polovinu tržeb, protože spotřebitelé se vracejí k rutinním zvyklostem před pandemií.
Společnost rovněž upozornila na oblibu svého ledového protřepávaného espressa a uvedla, že studené nápoje tvořily v tomto čtvrtletí tři čtvrtiny tržeb v USA. Schultz uvedl, že zákazníci častěji přidávají do studených nápojů modifikátory, jako jsou sirupy a mléko, než do horkých nápojů, což zvyšuje celkovou cenu nápoje. Studené nápoje jsou také oblíbené u zákazníků z generace Z, což je podle Schultze pro kavárenský řetězec klíčová demografická skupina.
Zdroj: Getty Images
Mimo Spojené státy klesly tržby ve stejných prodejnách o 18 %, což bylo způsobeno poklesem poptávky v Číně. Starbucks uvedl, že omezení kvůli Covidu ovlivnilo prodeje na jeho druhém největším trhu po dvě třetiny čtvrtletí. V důsledku toho se tržby ve stejných prodejnách v Číně propadly o 44 %. Společnost se v Číně stále setkává s pravidelným krátkodobým uzavíráním prodejen.
V minulém čtvrtletí společnost Starbucks stáhla svůj výhled na fiskální rok 2022 s odkazem na nejistotu způsobenou epidemiemi Covidu v Číně. V tomto čtvrtletí společnost novou prognózu nevydala.
Společnost Starbucks otevřela během čtvrtletí 318 nových čistých provozoven po celém světě, čímž se počet jejích restaurací celosvětově zvýšil na 34 948.
Společnost plánuje uspořádat 13. září v Seattlu den pro investory, aby se podělila o další informace o své strategii do budoucna.
Prozatímní generální ředitel Howard Schultz uvedl, že v době, kdy inflace prudce roste, řetězec nezaznamenává, že by zákazníci měnili zboží nebo snižovali své výdaje. Jiné restaurační společnosti, včetně McDonald’s a Chipotle Mexican Grill, zaznamenaly, že zákazníci s nízkými příjmy navštěvují restaurace méně často nebo méně utrácejí, protože vyšší účty za benzín a potraviny omezují jejich rozpočty. Schultz přičítá schopnost Starbucksu čelit tomuto trendu cenové síle a loajalitě zákazníků.Akcie společnosti v prodlouženém obchodování vzrostly o více než 1 %.Zdroj: Getty ImagesZde jsou údaje, které společnost vykázala za čtvrtletí končící 3. července, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 84 centů po úpravě oproti očekávaným 75 centům USDTržby: 8,15 miliardy USD oproti očekávaným 8,11 miliardy USD.Kávový gigant vykázal za třetí fiskální čtvrtletí čistý zisk připadající na společnost Starbucks ve výši 912,9 milionu dolarů, tj. 79 centů na akcii, což je méně než 1,15 miliardy dolarů, tj. 97 centů na akcii, o rok dříve. Společnost uvedla, že inflace a vyšší mzdy baristů zatížily její marže v tomto čtvrtletí.Čisté tržby vzrostly o 9 % na 8,15 miliardy dolarů. Společnost vykázala celosvětový růst tržeb ve stejných prodejnách o 3 %, k čemuž přispěly lepší výsledky ve Spojených státech.Chcete využít této příležitosti?Na domácím trhu společnosti Starbucks vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 9 %, a to zejména díky vyššímu průměrnému počtu objednávek a také díky 1% nárůstu návštěvnosti. Společnost uvedla, že se vrací ranní prodej, který tvoří zhruba polovinu tržeb, protože spotřebitelé se vracejí k rutinním zvyklostem před pandemií.Společnost rovněž upozornila na oblibu svého ledového protřepávaného espressa a uvedla, že studené nápoje tvořily v tomto čtvrtletí tři čtvrtiny tržeb v USA. Schultz uvedl, že zákazníci častěji přidávají do studených nápojů modifikátory, jako jsou sirupy a mléko, než do horkých nápojů, což zvyšuje celkovou cenu nápoje. Studené nápoje jsou také oblíbené u zákazníků z generace Z, což je podle Schultze pro kavárenský řetězec klíčová demografická skupina.Zdroj: Getty ImagesMimo Spojené státy klesly tržby ve stejných prodejnách o 18 %, což bylo způsobeno poklesem poptávky v Číně. Starbucks uvedl, že omezení kvůli Covidu ovlivnilo prodeje na jeho druhém největším trhu po dvě třetiny čtvrtletí. V důsledku toho se tržby ve stejných prodejnách v Číně propadly o 44 %. Společnost se v Číně stále setkává s pravidelným krátkodobým uzavíráním prodejen.V minulém čtvrtletí společnost Starbucks stáhla svůj výhled na fiskální rok 2022 s odkazem na nejistotu způsobenou epidemiemi Covidu v Číně. V tomto čtvrtletí společnost novou prognózu nevydala.Společnost Starbucks otevřela během čtvrtletí 318 nových čistých provozoven po celém světě, čímž se počet jejích restaurací celosvětově zvýšil na 34 948.Společnost plánuje uspořádat 13. září v Seattlu den pro investory, aby se podělila o další informace o své strategii do budoucna.