Jak si společnost vedla:
Zisk: 1,05 USD na akcii, upravený, oproti 94 centům na akcii, jak očekávali analytici podle Refinitivu.
Tržby: 1,10 miliardy USD oproti 1,12 miliardy USD, jak očekávali analytici podle společnosti Refinitiv.
Tržby společnosti Zoom ve druhém fiskálním čtvrtletí meziročně vzrostly o 8 %, což představuje zpomalení oproti 12% růstu v předchozím čtvrtletí, uvádí se v prohlášení. Druhé fiskální čtvrtletí skončilo 31. července. Čistý zisk společnosti Zoom se v tomto čtvrtletí snížil na 45,7 milionu USD z 316,9 milionu USD v předchozím čtvrtletí, protože společnost zvýšila výdaje na prodej a marketing.
Silný americký dolar, výkonnost v online podnikání společnosti a prodeje, které se ke konci čtvrtletí dostaly na váhu, negativně ovlivnily příjmy ve čtvrtletí, uvedla v prohlášení Kelly Steckelbergová, finanční ředitelka společnosti Zoom.

„Zavedli jsme iniciativy zaměřené na podporu nových online předplatných, které se v počátcích ukázaly jako slibné, ale nestačily k překonání makro dynamiky ve čtvrtletí,“ uvedla Steckelbergová na telefonátu společnosti Zoom s analytiky.
Společnost uvedla, že na konci čtvrtletí měla přibližně 204 100 podnikových zákazníků, což jsou obchodní jednotky, se kterými pracují přímé prodejní týmy Zoomu, prodejci nebo partneři. To je o necelá 3 % více než 198 900 zákazníků o tři měsíce dříve. Podnikoví zákazníci tvoří 54 % celkových příjmů. Online podnikoví zákazníci jsou zákazníci Zoomu, kteří nespolupracují přímo s prodejci, prodejci nebo partnery Zoomu.
Pokud jde o výhled, společnost Zoom očekává ve třetím fiskálním čtvrtletí upravený zisk ve výši 82 až 83 centů na akcii při tržbách 1,095 až 1,100 miliardy USD. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali 91 centů upraveného zisku na akcii a 1,15 miliardy dolarů tržeb.
Vedení společnosti snížilo své projekce pro celý fiskální rok 2023 a požaduje 3,66 až 3,69 USD upraveného zisku na akcii a 4,385 až 4,395 miliardy USD tržeb, což znamená 7% růst na středu rozpětí tržeb. Analytici, které společnost Refinitiv oslovila, očekávali upravený zisk 3,76 USD na akcii a tržby ve výši 4,54 miliardy USD. Před třemi měsíci byl výhled 3,70 a 3,77 USD v upraveném zisku na akcii a tržbách v rozmezí 4,530 až 4,550 miliardy USD. K revizi názoru vedoucích pracovníků vedly především ekonomické podmínky.

„Vzhledem k tomu, že se většina našich příjmů přesunula zpět do podnikové sféry a my jsme překonali pandemické nákupní vzorce, vracíme se k normálnějším prodejním cyklům v podnikové sféře s linearitou převáženou na konec čtvrtletí,“ řekla Steckelbergová v hovoru Zoom. „To přispělo k vyšším než očekávaným odloženým tržbám ve druhém čtvrtletí, a protože věříme, že toto chování zákazníků bude přetrvávat, zohlednili jsme ho v našem výhledu.“
Společnost očekává, že v celém fiskálním roce dojde k poklesu online obchodu o 7 % až 8 %, zatímco dříve předpokládala, že tato část podnikání neporoste. Zoom změnil svá očekávání výdajů pro druhé pololetí, aby upřednostnil oblasti s vysokou návratností investic, jako je výzkum a vývoj a prodejní operace, uvedla Steckelbergová.
Společnost Zoom by mohla zvýšit své příjmy tím, že bude disciplinovanější v oblasti cen.
„Myslím, že jsme až příliš hodní v tom, jak prodáváme naše produkty z pohledu slev, že?“ uvedl. Řekl v telefonickém hovoru Greg Tomb, prezident společnosti Zoom a bývalý manažer cloudových služeb Google. „Takže si myslím, že máme možnost být trochu chytřejší v tom, jak stanovujeme ceny a slevy našich produktů.“

V tomto čtvrtletí společnost Zoom oznámila novou cenovou strukturu nazvanou Zoom One a uvedla, že se dohodla na akvizici startupu Solvvy, který se zabývá konverzačním softwarem s umělou inteligencí. Citi minulý týden snížila rating akcií Zoom na prodejní z ekvivalentu držet s odkazem na rostoucí konkurenci a ekonomický tlak na malé a střední podniky a výdaje na méně podstatné kategorie.
Nepočítáme-li posun po skončení obchodování, akcie Zoomu letos zatím klesly o 47 %, zatímco index S&P 500 se za stejné období propadl o 13 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























