Turbulentní ekonomické podmínky – jako je potenciálně hrozící recese – to mohou ještě zhoršit.
Paul McDonald, vrchní výkonný ředitel poradenské společnosti Robert Half, která se zabývá poradenstvím v oblasti řízení, k tomu má několik myšlenek. Často přednáší a píše o tématech týkajících se náboru zaměstnanců, pracovního místa a řízení kariéry a 35 let se věnuje náboru zaměstnanců a radí tisícům vedoucích pracovníků a uchazečů o zaměstnání.
McDonald říká, že dobří šéfové jsou v době ekonomických otřesů důležitější než kdykoli jindy, protože jejich schopnost vést v nejistotě pomáhá udržet cenné zaměstnance. Stejně tak špatní šéfové jsou nejproblematičtější v období recese, protože jejich jednání může vystrnadit kolegy ze dveří.
V tuto chvíli se nejedná o hypotetickou situaci: Američané ve velkém opouštějí pracovní sílu v USA kvůli obavám z recese, vyhoření a nespokojenosti s prací.
„Pokud si vedoucí pracovníci chtějí udržet služby svých zaměstnanců, musí pochopit, že na trhu je stále dobré, aby si zaměstnanci šli hledat práci. Zaměstnanci stále odcházejí,“ říká McDonald v rozhovoru pro CNBC Make It.
Zdroj: Getty Images
Více než polovina Američanů s ním zřejmě souhlasí. V červencovém průzkumu společnosti Momentive a deníku The New York Times uvedlo 52 % respondentů, že „nyní je vhodná doba na hledání nové práce“.
V takovýchto časech dělají šéfové tři největší chyby, které podle McDonalda vedou zaměstnance k odchodu:
Nedostatečné chválení zaměstnanců Zaměstnanci chtějí mít v těžkých ekonomických časech, kdy je úroveň stresu vysoká a morálka na pracovišti nízká, pocit, že jsou cennou součástí organizace, říká McDonald.
Šéfové, kteří své zaměstnance nechválí a neuznávají, je nechají přemýšlet: „Co mám ještě udělat? Co dělám špatně?“ říká McDonald. Budou se cítit stále více odtrženi od organizace, což je jedna z posledních věcí, které chcete v době, kdy je produktivita a angažovanost klíčová, dodává.
Data podporují McDonaldův postoj: Z výzkumu společnosti Gallup z roku 2016 vyplývá, že u pracovníků, kteří se cítí nedostatečně oceněni nebo pochváleni, je dvakrát vyšší pravděpodobnost, že v následujících 12 měsících odejdou z organizace.
Zdroj: Getty Images
Neupřímná komunikace Mnoho Američanů se pravděpodobně právě teď cítí zmateně a má strach o svůj zaměstnanecký status. Dobrý šéf může pomoci tím, že upřímně sdělí, v jakém stavu se jejich organizace nachází a co dělá pro to, aby se posunula vpřed přes překážky, jako jsou klesající příjmy nebo vysoké výdaje.
Jinak se podle McDonalda budou zaměstnanci ptát: „Jak jsme na tom? Budu propuštěn? Dojde k poklesu příjmů?“ Čím déle budou tyto emoce doutnat, tím těžší bude pro kohokoli pracovat na vysoké úrovni.
Výzkumy naznačují, že špatná komunikace může zaměstnance dohnat k odchodu: Průzkum společnosti Dynamic Signal, která se zabývá podnikovou komunikací, z roku 2019 zjistil, že 63 % z více než 1 000 amerických zaměstnanců chtělo odejít z práce kvůli neefektivní komunikaci ve firmě.
„Být v neustálé komunikaci se zaměstnanci je číslo 1. Vedoucí pracovníci si musí uvědomit, jak je to důležité, když čelí ekonomickému protivětru,“ říká McDonald.
Zdroj: Getty Images
Soustředění se pouze na to, co se nedaří Upřímnost je důležitá – ale je chybou zaměřovat se pouze na to, co se děje špatně, a ne na to, co se daří, říká McDonald: „Když neustále mluvíte o negativních věcech, není to to, co by vytvářelo naději.“
Šéfové, kteří se soustředí jen na to špatné, vyvolávají v celé organizaci jen další strach, stres a obavy. McDonald říká, že pracovní prostředí s příliš velkým strachem může způsobit, že zaměstnanci „znervózní a pak začnou utíkat“.
Jinými slovy, jen další důvod, aby se lidé připojili k Velké rezignaci.
Turbulentní ekonomické podmínky – jako je potenciálně hrozící recese – to mohou ještě zhoršit.Paul McDonald, vrchní výkonný ředitel poradenské společnosti Robert Half, která se zabývá poradenstvím v oblasti řízení, k tomu má několik myšlenek. Často přednáší a píše o tématech týkajících se náboru zaměstnanců, pracovního místa a řízení kariéry a 35 let se věnuje náboru zaměstnanců a radí tisícům vedoucích pracovníků a uchazečů o zaměstnání.McDonald říká, že dobří šéfové jsou v době ekonomických otřesů důležitější než kdykoli jindy, protože jejich schopnost vést v nejistotě pomáhá udržet cenné zaměstnance. Stejně tak špatní šéfové jsou nejproblematičtější v období recese, protože jejich jednání může vystrnadit kolegy ze dveří.V tuto chvíli se nejedná o hypotetickou situaci: Američané ve velkém opouštějí pracovní sílu v USA kvůli obavám z recese, vyhoření a nespokojenosti s prací.„Pokud si vedoucí pracovníci chtějí udržet služby svých zaměstnanců, musí pochopit, že na trhu je stále dobré, aby si zaměstnanci šli hledat práci. Zaměstnanci stále odcházejí,“ říká McDonald v rozhovoru pro CNBC Make It.Zdroj: Getty ImagesVíce než polovina Američanů s ním zřejmě souhlasí. V červencovém průzkumu společnosti Momentive a deníku The New York Times uvedlo 52 % respondentů, že „nyní je vhodná doba na hledání nové práce“.V takovýchto časech dělají šéfové tři největší chyby, které podle McDonalda vedou zaměstnance k odchodu:Chcete využít této příležitosti?Nedostatečné chválení zaměstnancůZaměstnanci chtějí mít v těžkých ekonomických časech, kdy je úroveň stresu vysoká a morálka na pracovišti nízká, pocit, že jsou cennou součástí organizace, říká McDonald.Šéfové, kteří své zaměstnance nechválí a neuznávají, je nechají přemýšlet: „Co mám ještě udělat? Co dělám špatně?“ říká McDonald. Budou se cítit stále více odtrženi od organizace, což je jedna z posledních věcí, které chcete v době, kdy je produktivita a angažovanost klíčová, dodává.Data podporují McDonaldův postoj: Z výzkumu společnosti Gallup z roku 2016 vyplývá, že u pracovníků, kteří se cítí nedostatečně oceněni nebo pochváleni, je dvakrát vyšší pravděpodobnost, že v následujících 12 měsících odejdou z organizace.Zdroj: Getty ImagesNeupřímná komunikaceMnoho Američanů se pravděpodobně právě teď cítí zmateně a má strach o svůj zaměstnanecký status. Dobrý šéf může pomoci tím, že upřímně sdělí, v jakém stavu se jejich organizace nachází a co dělá pro to, aby se posunula vpřed přes překážky, jako jsou klesající příjmy nebo vysoké výdaje.Jinak se podle McDonalda budou zaměstnanci ptát: „Jak jsme na tom? Budu propuštěn? Dojde k poklesu příjmů?“ Čím déle budou tyto emoce doutnat, tím těžší bude pro kohokoli pracovat na vysoké úrovni.Výzkumy naznačují, že špatná komunikace může zaměstnance dohnat k odchodu: Průzkum společnosti Dynamic Signal, která se zabývá podnikovou komunikací, z roku 2019 zjistil, že 63 % z více než 1 000 amerických zaměstnanců chtělo odejít z práce kvůli neefektivní komunikaci ve firmě.„Být v neustálé komunikaci se zaměstnanci je číslo 1. Vedoucí pracovníci si musí uvědomit, jak je to důležité, když čelí ekonomickému protivětru,“ říká McDonald.Zdroj: Getty ImagesSoustředění se pouze na to, co se nedaříUpřímnost je důležitá – ale je chybou zaměřovat se pouze na to, co se děje špatně, a ne na to, co se daří, říká McDonald: „Když neustále mluvíte o negativních věcech, není to to, co by vytvářelo naději.“Šéfové, kteří se soustředí jen na to špatné, vyvolávají v celé organizaci jen další strach, stres a obavy. McDonald říká, že pracovní prostředí s příliš velkým strachem může způsobit, že zaměstnanci „znervózní a pak začnou utíkat“.Jinými slovy, jen další důvod, aby se lidé připojili k Velké rezignaci.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...