Pracujete na toxickém pracovišti? Za chvíli se s vámi podělíme o to, jak to vypadá. Ale pokud ano, nastává čas, kdy všichni musíme zhodnotit své pracovní prostředí a lidi, se kterými pracujeme, abychom zjistili, zda to neškodí naší kariéře nebo, což je mnohem horší, našemu zdraví a pohodě.
Pokud se rozhodnete jít vyšší cestou a zůstat, ochrana před toxickým pracovištěm leží přímo na bedrech každého zaměstnance. Ať už jste na jakékoliv úrovni nebo funkci, každý by měl na sebe navzájem dohlížet tím, že odstraní několik špatných případů, které mohou snižovat morálku.
V knize Eye of the Storm: How Mindful Leaders Can Transform Chaotic Workplaces popisuje autor charakteristické rysy toxických pracovišť a roli, kterou při jejich vytváření hrají nefunkční vedoucí pracovníci. Jak píše v časopise Psychology Today, toxická pracoviště se projevují následujícími sedmi způsoby:
Samé negativa Vedení se zaměřuje výhradně na to, co zaměstnanci dělají špatně nebo jak napravují problémy, a jen zřídkakdy poskytuje pozitivní zpětnou vazbu za to, co se daří.
Plíživá byrokracie Existuje příliš mnoho úrovní schvalování a řízení, aby bylo možné věci udělat, a jediné zaměření na mikromanagement zaměstnanců.
Gigantický hospodářský výsledek Zaměřuje se výhradně na zisky, porážku konkurence a snižování nákladů bez ohledu na ostatní výsledky.
Vládnou šikanující Vedení šikanuje zaměstnance nebo toleruje šikanu, pokud k ní mezi zaměstnanci dochází.
Ztráta lidského přístupu Lidé jsou považováni spíše za předměty nebo výdaje než za majetek a o jejich štěstí a pohodu se příliš nepečuje. Je také málo důkazů o soucitu a empatii vedoucích pracovníků se zaměstnanci. Výsledkem je vysoká míra stresu, fluktuace, absencí a vyhoření.
Vnitřní konkurence Zaměstnanci musí interně soutěžit, což je vynucováno systémem hodnocení výkonu, který se zaměřuje spíše na individuální než na týmový výkon.
Malý nebo žádný zájem o rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem Osobní nebo rodinný život lidí musí být obětován práci; přepracovanost nebo workoholismus se běžně projevuje více než 50hodinovým pracovním týdnem, malou nebo žádnou dovolenou a nepřetržitou dostupností pro pracovní komunikaci. Příspěvek ke komunitě, záslužným činnostem nebo zlepšování světa je malý nebo žádný.
Jak to zastavit?
Dobrým výchozím bodem je zajistit, aby všichni zaměstnanci drželi prst na tepu organizace a ujistili se, že je o lidi postaráno, aby odváděli co nejlepší práci, a že je z pracoviště pravidelně odčerpáván strach.
Pokud toxické chování přetrvává, zde je několik strategií, které je třeba zvážit:
Proveďte průzkum kultury nebo angažovanosti zaměstnanců, který reflektuje pracovní prostředí a výkonnost vedení nebo vedení. Pokud jsou problémem oni, musí zasáhnout personální oddělení a sehrát roli při posuzování zdraví organizace.
Nechte personální oddělení a dobře naladěné manažery vést pobytové pohovory, aby dobří lidé neodcházeli.
Chcete-li vyřadit toxické zaměstnance, zahrňte do plánování výkonu chování jako „respekt“, „týmová práce“ a „povzbuzování“ a pak je měřte.
Investujte do koučování manažerů a zaměstnanců.
Při jednání s toxickým spolupracovníkem, který je schopen změnit diskusi v házení špíny na někoho, kdo řekl, že řekl, přizvěte třetí stranu, která bude dokumentovat schůzky, abyste se ochránili před dramatem.
Každý zaměstnanec se musí naučit, jak je důležité stanovit hranice. Definujte, co je přijatelné chování a co ne – a pak komunikujte asertivně s vhodnými hranicemi.
Odhalte problém tím, že budete podporovat zdravou kulturu a žít podle společných hodnot, abyste vytěsnili nežádoucí věci, jako jsou pomluvy, šikana, sabotáž, neúcta a nekázeň. Čím větší skupina povede kampaň proti toxickému chování, tím lépe bude vykořeněno.
Pracujete na toxickém pracovišti? Za chvíli se s vámi podělíme o to, jak to vypadá. Ale pokud ano, nastává čas, kdy všichni musíme zhodnotit své pracovní prostředí a lidi, se kterými pracujeme, abychom zjistili, zda to neškodí naší kariéře nebo, což je mnohem horší, našemu zdraví a pohodě.Pokud se rozhodnete jít vyšší cestou a zůstat, ochrana před toxickým pracovištěm leží přímo na bedrech každého zaměstnance. Ať už jste na jakékoliv úrovni nebo funkci, každý by měl na sebe navzájem dohlížet tím, že odstraní několik špatných případů, které mohou snižovat morálku.V knize Eye of the Storm: How Mindful Leaders Can Transform Chaotic Workplaces popisuje autor charakteristické rysy toxických pracovišť a roli, kterou při jejich vytváření hrají nefunkční vedoucí pracovníci. Jak píše v časopise Psychology Today, toxická pracoviště se projevují následujícími sedmi způsoby:Samé negativaVedení se zaměřuje výhradně na to, co zaměstnanci dělají špatně nebo jak napravují problémy, a jen zřídkakdy poskytuje pozitivní zpětnou vazbu za to, co se daří.Plíživá byrokracieExistuje příliš mnoho úrovní schvalování a řízení, aby bylo možné věci udělat, a jediné zaměření na mikromanagement zaměstnanců.Gigantický hospodářský výsledekZaměřuje se výhradně na zisky, porážku konkurence a snižování nákladů bez ohledu na ostatní výsledky.Chcete využít této příležitosti?Vládnou šikanujícíVedení šikanuje zaměstnance nebo toleruje šikanu, pokud k ní mezi zaměstnanci dochází.Ztráta lidského přístupuLidé jsou považováni spíše za předměty nebo výdaje než za majetek a o jejich štěstí a pohodu se příliš nepečuje. Je také málo důkazů o soucitu a empatii vedoucích pracovníků se zaměstnanci. Výsledkem je vysoká míra stresu, fluktuace, absencí a vyhoření.Vnitřní konkurenceZaměstnanci musí interně soutěžit, což je vynucováno systémem hodnocení výkonu, který se zaměřuje spíše na individuální než na týmový výkon.Malý nebo žádný zájem o rovnováhu mezi pracovním a soukromým životemOsobní nebo rodinný život lidí musí být obětován práci; přepracovanost nebo workoholismus se běžně projevuje více než 50hodinovým pracovním týdnem, malou nebo žádnou dovolenou a nepřetržitou dostupností pro pracovní komunikaci. Příspěvek ke komunitě, záslužným činnostem nebo zlepšování světa je malý nebo žádný.Jak to zastavit?Dobrým výchozím bodem je zajistit, aby všichni zaměstnanci drželi prst na tepu organizace a ujistili se, že je o lidi postaráno, aby odváděli co nejlepší práci, a že je z pracoviště pravidelně odčerpáván strach.Pokud toxické chování přetrvává, zde je několik strategií, které je třeba zvážit:Proveďte průzkum kultury nebo angažovanosti zaměstnanců, který reflektuje pracovní prostředí a výkonnost vedení nebo vedení. Pokud jsou problémem oni, musí zasáhnout personální oddělení a sehrát roli při posuzování zdraví organizace.Nechte personální oddělení a dobře naladěné manažery vést pobytové pohovory, aby dobří lidé neodcházeli.Chcete-li vyřadit toxické zaměstnance, zahrňte do plánování výkonu chování jako „respekt“, „týmová práce“ a „povzbuzování“ a pak je měřte.Investujte do koučování manažerů a zaměstnanců.Při jednání s toxickým spolupracovníkem, který je schopen změnit diskusi v házení špíny na někoho, kdo řekl, že řekl, přizvěte třetí stranu, která bude dokumentovat schůzky, abyste se ochránili před dramatem.Každý zaměstnanec se musí naučit, jak je důležité stanovit hranice. Definujte, co je přijatelné chování a co ne – a pak komunikujte asertivně s vhodnými hranicemi.Odhalte problém tím, že budete podporovat zdravou kulturu a žít podle společných hodnot, abyste vytěsnili nežádoucí věci, jako jsou pomluvy, šikana, sabotáž, neúcta a nekázeň. Čím větší skupina povede kampaň proti toxickému chování, tím lépe bude vykořeněno.