S nápojářskou legendou to v současnosti prostě není dvakrát růžové.
Ať už je to překvapivé nebo ne, negativní nálada vůči základním spotřebním produktům a zejména vůči společnosti Coca-Cola (NYSE:KO) v posledních měsících roste. Převládá názor, že vzhledem k tomu, že jsme vstoupili do období vyšších inflačních tlaků, budou se základní spotřební zboží hůře vyrovnávat s rostoucími náklady. Na konci dne to může být docela zásadní problém.
Další myšlenková linie říká, že největší nadnárodní společnosti budou na světovém trhu nejvíce ohroženy deglobalizací. V této zjednodušené medvědí tezi je prémiové ocenění společnosti Coca-Cola dalším „červeným praporkem“.
Koneckonců, pokud máte společnost, která má špatné výsledky v oblasti relativního ocenění a svých růstových vyhlídek a zároveň čelí inflačním tlakům, jak na ni nemít medvědí názor?
Zhruba před dvěma lety jsem poprvé psal o důvodech, proč jsem optimistický ohledně budoucnosti společnosti Coca-Cola. V té době zuřila po celém světě pandemie a stále platily výluky. Nálada kolem KO byla podobná té dnešní a mnoho komentátorů trhu nám říkalo, že obchodní model Coca-Coly je nyní dobře nastaven na takové prostředí.
Jak se však ukázalo, od mého prvního zamyšlení nad touto společností KO překonala na absolutní bázi (nemluvě o rizikově očištěné) jak své hlavní kolegy – PepsiCo (PEP) a KDP (KDP), tak sektor spotřebního zboží a širší trh měřený indexem S&P 500. V roce 2010 se KO stala nejúspěšnější společností v Evropě.
Zatímco se mnozí investoři zaměřovali na zvýšené násobky ceny k zisku a vnější rizika, vedení společnosti Coca-Cola učinilo vynikající tah v oblasti alokace kapitálu, když získalo společnost Costa Coffee. Samozřejmě, že všechna pozitiva této akvizice nebyla v krátkodobém horizontu jasně viditelná, zejména s ohledem na všechny blokace.
Chcete využít této příležitosti?
Ale pro každého, kdo má delší investiční horizont, se rozhodnutí společnosti Coca-Cola o alokaci kapitálu zdálo být lepší než rozhodnutí jejích kolegů.
Podrobněji se tomu věnuji v analýze nazvané „Coca-Cola: Proč bude mít transformace podniku zásadní dopad na výnosy“. Pokud jste ji ještě nečetli, vřele vám doporučuji, abyste tak učinili, protože se tématu alokace kapitálu věnuje hlouběji.
Je to skutečně problém?
Prémiové ocenění společnosti Coca-Cola je do značné míry podpořeno její špičkovou ziskovostí v odvětví.
Co se týče fixních nákladů, je Coke stále daleko před svými konkurenty díky své velké mezinárodní expozici a podnikání s malým objemem aktiv. I ve srovnání se společností PepsiCo je konkurenční výhoda společnosti Coca-Cola zřejmá.
Inflace má zatím hluboký dopad na marže, neměli bychom však zapomínat, že údaje o inflaci jsou zpětné a ceny klíčových surovin pro KO již zřejmě dosáhly svého vrcholu.
Samozřejmě je do značné míry spekulativní, co přinese budoucnost, nicméně Coca-Cola již částečně kompenzovala inflační zásah do marží prostřednictvím cenových opatření.
S nápojářskou legendou to v současnosti prostě není dvakrát růžové.Ať už je to překvapivé nebo ne, negativní nálada vůči základním spotřebním produktům a zejména vůči společnosti Coca-Cola v posledních měsících roste. Převládá názor, že vzhledem k tomu, že jsme vstoupili do období vyšších inflačních tlaků, budou se základní spotřební zboží hůře vyrovnávat s rostoucími náklady. Na konci dne to může být docela zásadní problém.Další myšlenková linie říká, že největší nadnárodní společnosti budou na světovém trhu nejvíce ohroženy deglobalizací. V této zjednodušené medvědí tezi je prémiové ocenění společnosti Coca-Cola dalším „červeným praporkem“.Koneckonců, pokud máte společnost, která má špatné výsledky v oblasti relativního ocenění a svých růstových vyhlídek a zároveň čelí inflačním tlakům, jak na ni nemít medvědí názor?Zhruba před dvěma lety jsem poprvé psal o důvodech, proč jsem optimistický ohledně budoucnosti společnosti Coca-Cola. V té době zuřila po celém světě pandemie a stále platily výluky. Nálada kolem KO byla podobná té dnešní a mnoho komentátorů trhu nám říkalo, že obchodní model Coca-Coly je nyní dobře nastaven na takové prostředí.Jak se však ukázalo, od mého prvního zamyšlení nad touto společností KO překonala na absolutní bázi jak své hlavní kolegy – PepsiCo a KDP , tak sektor spotřebního zboží a širší trh měřený indexem S&P 500. V roce 2010 se KO stala nejúspěšnější společností v Evropě.Zatímco se mnozí investoři zaměřovali na zvýšené násobky ceny k zisku a vnější rizika, vedení společnosti Coca-Cola učinilo vynikající tah v oblasti alokace kapitálu, když získalo společnost Costa Coffee. Samozřejmě, že všechna pozitiva této akvizice nebyla v krátkodobém horizontu jasně viditelná, zejména s ohledem na všechny blokace.Chcete využít této příležitosti?Ale pro každého, kdo má delší investiční horizont, se rozhodnutí společnosti Coca-Cola o alokaci kapitálu zdálo být lepší než rozhodnutí jejích kolegů.Podrobněji se tomu věnuji v analýze nazvané „Coca-Cola: Proč bude mít transformace podniku zásadní dopad na výnosy“. Pokud jste ji ještě nečetli, vřele vám doporučuji, abyste tak učinili, protože se tématu alokace kapitálu věnuje hlouběji.Prémiové ocenění společnosti Coca-Cola je do značné míry podpořeno její špičkovou ziskovostí v odvětví.Co se týče fixních nákladů, je Coke stále daleko před svými konkurenty díky své velké mezinárodní expozici a podnikání s malým objemem aktiv. I ve srovnání se společností PepsiCo je konkurenční výhoda společnosti Coca-Cola zřejmá.Inflace má zatím hluboký dopad na marže, neměli bychom však zapomínat, že údaje o inflaci jsou zpětné a ceny klíčových surovin pro KO již zřejmě dosáhly svého vrcholu.Samozřejmě je do značné míry spekulativní, co přinese budoucnost, nicméně Coca-Cola již částečně kompenzovala inflační zásah do marží prostřednictvím cenových opatření.