Společnost Nio vykázala ve druhém čtvrtletí větší ztrátu navzdory nárůstu dodávek elektromobilů
Zde jsou klíčová čísla ze zprávy o výsledcích společnosti Nio za druhé čtvrtletí.
Tržby: 1,54 miliardy USD oproti 1,31 miliardy USD ve druhém čtvrtletí roku 2021.
Upravená ztráta na akcii: Nio: 20 centů oproti 3 centům ve druhém čtvrtletí roku 2021.
Hotovost na konci čtvrtletí: 8,1 miliardy dolarů, což je mírný pokles oproti 8,4 miliardy dolarů k 31. březnu.
Hrubá marže společnosti v tomto období činila 13,0 %, což je výrazně méně než 14,6% hrubá marže, kterou vykázala v minulém čtvrtletí, a 18,6 % ve druhém čtvrtletí loňského roku.

Její čistá ztráta za dané období ve výši 409,8 milionu USD znamenala nárůst o 50,4 % oproti prvnímu čtvrtletí a o 316,4 % oproti stejnému období loňského roku.
Akcie společnosti Nio ve středu klesly o téměř 6 %, protože investoři zprávu zpracovávali.
Společnost byla ovlivněna „kolísáním nákladů“, protože se spolu se svými dodavateli snažila udržet výrobu v chodu v důsledku odstávek společnosti Covid v dubnu a květnu, uvedl ve svém prohlášení finanční ředitel Steven Wei Fang.
Tento tlak na náklady a zvýšené výdaje na dobíjecí a servisní sítě snížily hrubou marži společnosti Nio.
Společnost již dříve oznámila, že ve druhém čtvrtletí dodala 25 059 vozidel, což je o něco méně než v prvním čtvrtletí, ale nad vlastním výhledem.
V dubnu a květnu byla společnost schopna dodat dohromady pouze 12 000 vozidel, protože odstávky společnosti Covid omezily její výrobní a dodavatelské linky. V květnu však uvedla, že v červnu očekává zlepšení, a pro toto čtvrtletí předpokládala dodávky v rozmezí 23 000 až 25 000 vozů.

Ve druhém čtvrtletí loňského roku společnost dodala 21 896 vozů.
Generální ředitel William Bin Li ve středečním prohlášení uvedl, že druhá polovina roku 2022 je pro společnost „kritickým obdobím“. Dodávky nového SUV Nio, modelu ET7, se podle něj naplno rozběhly minulý měsíc a výroba nového sedanu ET5 je na cestě k zahájení na konci září.
Po obnovení výroby na plné obrátky společnost Nio očekává, že ve třetím čtvrtletí dodá 31 000 až 33 000 vozů a dosáhne v tomto období tržeb ve výši 1,9 až 2 miliardy USD.
Podle Wolfe Research může Tesla díky zákonu o snížení inflace vzrůst o 30 %
Podle společnosti Wolfe Research nastal čas, aby investoři nakoupili společnost Tesla, protože zákon o snížení inflace bude mít významný dopad na odvětví elektromobilů.
Analytik Rod Lache zvýšil hodnocení akcií společnosti Tesla na outperform z peer perform a uvedl, že výrobce elektromobilů a jeho zákazníci mohou do roku 2025 získat téměř 11 miliard dolarů z vládních pobídek v USA.
Mezitím by se výrobci elektromobilů „měli stát ziskovějšími než výrobci vozidel [se spalovacími motory]; což je obrat o 180 stupňů oproti současným očekáváním“ na základě jasné cesty k nákladové paritě.
„S přijetím IRA se nyní zdá, že ziskovost společnosti Tesla v polovině desetiletí je mnohem silnější. Ve skutečnosti může být TSLA jediným OEM výrobcem, který je schopen dosáhnout plného kreditu 7 500 USD na nákup vozidel, která prodá v USA před polovinou dekády,“ napsal Lache v úterní poznámce.

Analytik zvýšil své odhady zisku na akcii výrobce elektromobilů pro roky 2023 a 2025 z 6,12 USD na 7,40 USD a 16 USD na 12,70 USD.
Dvanáctiměsíční cílovou cenu zvýšil na 360 USD z 280 USD. Nová cílová cena znamená 33% nárůst oproti ceně, na které akcie Tesly v pátek uzavřely na 270,21 USD. V úterním předobchodním období akcie vzrostly o 1,2 %.
Lache očekává, že Tesla brzy získá podporu ze zákona o snížení inflace, protože společnost s přehledem splní požadavek IRA vyrábět nebo montovat více než 50 % komponentů baterií v Severní Americe.
Mezitím továrny Tesly v Renu v Nevadě a Austinu v Texasu budou společnosti od příštího roku také přinášet daňovou úlevu na výrobu, která by mohla ušetřit 3 400 dolarů z nákladů na typické vozidlo Tesla.
„Když jsme v minulých dnech usedli k nástinu této zprávy, náš hlavní závěr byl jasný: zákon o snížení inflace vystupuje jako zdaleka nejdůslednější vývoj pro americký automobilový průmysl, který jsme za velmi dlouhou dobu zaznamenali,“ napsal Lache.
„Domníváme se, že tento vývoj ještě zdaleka není plně doceněn,“ dodal.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























