Generální ředitel společnosti Disney představil první plán pro digitální budoucnost
v neděli načrtla obrysy plánu, jak bude konglomerát zábavních podniků, zábavních parků a spotřebního zboží využívat technologie k vylepšení vyprávění příběhů v příštích 100 letech.
V rozhovoru s agenturou Reuters v zákulisí fanouškovského kongresu D23 Expo, který se koná jednou za dva roky, se šéf společnosti Bob Chapek snažil vyhnout slovu na „M“ neboli metaversum, přestože v loňském roce společnost tímto směrem tlačila.
Chapek popsal vizi společnosti Disney pro metaverzi jako „vyprávění příběhů nové generace“. Chce využívat data získaná z návštěv zábavních parků a zvyklostí spotřebitelů při streamování k poskytování personalizovaných zábavních zážitků, včetně zážitků ze studií Marvel a Lucasfilm.
„Disney je absolutně životní styl,“ řekl v neděli v rozhovoru pro agenturu Reuters na konferenci v kalifornském Anaheimu. „Otázkou je, jak naše vyprávění příběhů nové generace využije to, co o hostovi v tomto Disneyho životním stylu jedinečně víme, a pak mu naservíruje jedinečné zážitky.“
Zábavní a technologické společnosti spěchaly, aby si zajistily pozici v metaverzu poté, co generální ředitel Meta Platforms Inc Mark Zuckerberg oznámil, že budoucnost jeho společnosti bude věnována vytváření robustního, trojrozměrného, persisitentního prostředí, kde budou digitální avataři uživatelů pracovat, trávit čas a věnovat se svým koníčkům.

S dostatečným předstihem před oznámením společnosti Meta Chapek, který před svým nástupem do nejvyšší funkce v roce 2020 dohlížel na divizi parků, strávil roky přípravami na to, jak rozšířit zážitek ze zábavního parku i na lidi, kteří nikdy nenavštíví žádný ze šesti zábavních parků společnosti po celém světě.
Společnost Disney začala v uplynulém roce vážně připravovat půdu pro zkoumání nových forem vyprávění příběhů, když jmenovala mediálního a technologického veterána Mikea Whitea, který bude dohlížet na nově vytvořenou jednotku Next Generation Storytelling and Consumer Experiences.
White byl pověřen sestavením souboru technologických nástrojů, které budou kreativní vedoucí pracovníci společnosti Disney využívat.
Zabýval se také brainstormingem nápadů na využití rozšířené reality a dalších technologií, které by vnesly do vyprávění příběhů nový rozměr. Chapek uvedl jeden z prvních příkladů – osmiminutový film s rozšířenou realitou, který měl tento týden premiéru na Disney+.
„Mohl by to být opravdu velký katalyzátor toho, co se tam objeví, a víte, za pět až deset let,“ řekl Chapek.
Loeb mění kurz v úsilí přimět společnost Disney, aby oddělila ESPN
Aktivistický investor Dan Loeb naznačil, že ustoupí od svého úsilí přimět společnost Disney k oddělení ESPN, a změnil tak svůj postoj, který prosazoval před necelým měsícem.

V neděli ráno na Twitteru generální ředitel společnosti Third Point uvedl, že vidí výhodu v tom, že sportovní síť zůstane samostatnou vertikální součástí konglomerátu Disney.
„Lépe chápeme potenciál @espn jako samostatného podniku a další vertikály pro $DIS, která osloví globální publikum a bude generovat příjmy z reklamy a předplatného,“ uvedl Loeb.
„Těšíme se na to, že pan Pitaro bude realizovat plány růstu a inovací a vytvářet značné synergie jako součást společnosti The Walt Disney Company,“ dodal s odkazem na předsedu představenstva společnosti Disney Jamese Pitaro.

Tweet navazuje na komentáře generálního ředitele společnosti Disney Boba Capeka, který novinářům na víkendovém veletrhu D23 Expo řekl, že má s ESPN velké plány, ačkoli podrobnosti neprozradil. Chapek řekl časopisu Variety, že „když se objevila zpráva, že ESPN je potenciálně na prodej, měli jsme nejméně 100 dotazů od lidí, kteří ji chtěli koupit“.
„Co vám to říká? Říká to, že máme něco opravdu dobrého,“ řekl. „A pokud máte strategický plán, vizi, kam to zapadá do společnosti na příštích 100 let, pak se toho nechcete zrovna zbavovat. A my takový plán máme. O tento plán jsme se zatím nepodělili.“
Obrat v Loebově postoji přichází poté, co ve druhém čtvrtletí získal nový podíl ve společnosti Disney v hodnotě přibližně 1 miliardy dolarů, což představuje 0,4 % společnosti. Akcie společnosti Disney za poslední měsíc posílily přibližně o 6,5 %. Loeb vystoupil z dřívější pozice ve společnosti, když akcie klesly v důsledku prudkého růstu úrokových sazeb.
Představitelé společnosti Disney trvají na tom, že ESPN je stále považována za nedílnou součást společnosti.
„Jak Bob řekl, ESPN je nedílnou součástí společnosti The Walt Disney Company a věří, že její plný potenciál bude i nadále naplňován, když budeme plnit naši strategickou vizi nejdůvěryhodnější sportovní značky,“ uvedla Kristina Schakeová, ředitelka komunikace společnosti Disney.

Jádrem jeho snahy o vyčlenění ESPN bylo přesvědčení, že nová společnost by mohla expandovat do oblastí včetně sportovního sázení. Přirovnal to k odštěpení společnosti PayPal od eBay „při současném dalším využívání produktu ke zpracování plateb“.
Spolu s otázkou ESPN Loeb naléhal na společnost Disney, aby přivedla streamovací gigant Hulu přímo na platformu Disney+ určenou pro přímé spotřebitele. Mateřská společnost NBC Universal, Comcast, se dohodla, že do dvou let prodá svůj 33% podíl v Hulu společnosti Disney. Loeb doporučil, aby se Disney „pokusil“ získat zbývající menšinový podíl před uplynutím lhůty pro prodej.
„Domníváme se, že by bylo dokonce rozumné, aby společnost Disney zaplatila mírnou prémii a urychlila integraci,“ uvedl Loeb v dopise. „Víme, že je to pro vás priorita, a doufáme, že se podaří uzavřít dohodu dříve, než bude Comcast smluvně zavázán zhruba za 18 měsíců.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























