Vzhledem k tomu, že v odvětví sportovních potřeb a obuvi je tolik značek, které v důsledku obav z inflace soupeří o omezené rozpočty dnešních zákazníků, je Foot Locker (NYSE:FL) jednou ze společností, které by mohl čekat obtížný rok.
Uprostřed návratu k normálu a v době, kdy se v USA ochlazují ceny benzínu, poskytlo vedení společnosti ve svém výhledu na rok 22 zkrácený výhled, navíc v souvislosti s nadcházející prázdninovou sezónou. V tomto čtvrtletí začaly tržby zpomalovat, přičemž negativní katalyzátory, jako je například nižší penetrace digitálních technologií ve společnosti FL, jsou zhoršeny jejím nižším rozpočtem na digitální investice v roce 22. To činí FL neatraktivní, zejména vzhledem k její klesající marži, což z ní činí dobrou krátkou hru v nadcházejících týdnech.
Pozadí společnosti
Foot Locker je jedním z předních světových prodejců sportovní obuvi a oblečení. Provozuje 2 799 prodejen ve 28 zemích světa. Trend uzavírání prodejen bude zřejmě pokračovat i v příštích několika letech, protože společnost postupně renovuje své prodejny, aby zlepšila zkušenosti zákazníků a přilákala mladší generace.
Zdroj: Bloomberg
V roce 2022 plánujeme otevřít přibližně 100 nových dveří, včetně 40 komunitních a Power prodejen, a zároveň uzavřít celkem 190 prodejen.
… Celkově se počet našich prodejen v roce 2022 sníží přibližně o 3 %, přičemž plocha se sníží o méně než 2 %. Zdroj: MZV ČR, s. r. o: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022
Jak bylo citováno výše, vedení společnosti to s inovacemi svých prodejen myslí vážně, což bude pro společnost nepochybně přínosem. I když nárůst nákladů na odpisy ve výši 105 milionů USD od počátku roku ve srovnání s 93 miliony USD ve stejném období loňského roku je trochu překvapivý. Tyto dodatečné náklady se přidávají k existujícímu problému s marží, což celkově poškozuje hospodářský výsledek společnosti.
Společnost FL zakončila své hospodaření ve 2. čtvrtletí roku 2022 se záporným meziročním růstem o -9,23 % ve výši 2 065 milionů USD, což je o něco méně než 2 175 milionů USD zaznamenaných v 1. čtvrtletí roku 2022. Díky optimalizaci tohoto obchodu se jeho kompenzační tržby v budoucnu pravděpodobně zlepší, ale jedna jistota, která se na výsledcích FL v tomto čtvrtletí projevuje, je neefektivita jeho výdajů v poměru k tržbám.
Společnost v tomto čtvrtletí skončila s celkovými provozními náklady ve výši 2 115 milionů USD, což je nejvyšší hodnota od roku 2018. Ukazatel celkových provozních nákladů se zvýšil na 24,12 %, což je rovněž nejvyšší hodnota, a provozní marže společnosti FL tak dosáhla 9,20 %, což je méně než 11,24 % zaznamenaných v roce 2021.
Zdroj: Unsplash
Klesající konverze tržeb
V tomto čtvrtletí byla naše globální flotila otevřena 99 % dostupných dnů oproti přibližně 90 % v loňském roce.
Srovnatelné tržby v našich prodejnách klesly o 6 %, přičemž návštěvnost prodejen v naší globální flotile vzrostla o nízké dvouciferné číslo a konverze klesla přibližně o 10 %. Zdroj: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022
Jak bylo citováno výše, společnost Foot Locker je na návrat poptávky dobře připravena. Nicméně i přes zlepšení návštěvnosti prodejen v důsledku probíhajících rekonstrukcí a otevírání nových prodejen je konverze prodejů stále o 10 % nižší. To by mohlo být způsobeno omezenými rozpočty spotřebitelů v této době.
Pomalejší pronikání digitálních technologií
Podle vedení společnosti zaznamenávají v tomto čtvrtletí také pomalejší penetraci digitálních technologií:
Ve druhém čtvrtletí letošního roku činila naše digitální penetrace 16,9 %, což je méně než 20,1 % v loňském roce, ale více než 14,3 % z roku 2019. Zdroj: ČTK, s. r. o: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022
Vedení společnosti vyčlenilo na digitalizaci a iniciativy v oblasti dodavatelského řetězce v roce 2022 rozpočet ve výši 85 milionů USD, což je méně než v roce 21, kdy byl rozpočet 115 milionů USD. Podle mého názoru to přispívá k jejímu pomalejšímu pronikání do digitálního prostředí v tomto čtvrtletí. Jak již bylo uvedeno, inflace je pochopitelná, nicméně snížení investic do digitalizace mi připadá poněkud mimo, zejména s ohledem na rostoucí trh e-commerce se sportovní obuví.
Vedení k riziku konkurence
To zažehnává riziko konkurence, zejména s ohledem na výsledky jejích kolegů. Společnost NIKE (NYSE:NKE) nedávno oznámila, že její digitální aktivity značky Nike vzrostly na konstantní měnové bázi o 18 %.
Dalším vrstevníkem, kterého je třeba zmínit, je Shoe Carnival (NASDAQ:SCVL), menší vrstevník s tržní kapitalizací 674,33 milionu USD, který nedávno rovněž oznámil agresivní expanzi s cílem překonat počet 30 otevřených prodejen do konce roku FY23. Dalším zajímavým katalyzátorem je zlepšení digitálních tržeb společnosti SCVL; jejich čisté tržby z elektronického obchodování vzrostly od 2. čtvrtletí 2019 do 2. čtvrtletí 2022 o 75,3 %.
Kromě toho je SCVL jaksi efektivnější, což se projevuje vyšší hrubou marží 37,55 % ve srovnání s 33,32 % u FL. A konečně, SCVL se v současnosti obchoduje s levnějším násobkem než FL. Pokud se podíváme na jejich klouzavé P/E, SCVL má levnější násobek 5,29x než FL 7,65x. Kromě toho má SCVL lepší násobek EV/EBITDA 4,70x a násobek P/CF 8,27x než FL 6,50x a 21,64x. V době psaní tohoto článku se domnívám, že SCVL je lepší společností, než FL.
Otázky bezpečnosti dividend
FL je společnost vyplácející dividendy s působivým forwardovým dividendovým výnosem 3,73 % a nízkým výplatním poměrem 22,22 %. Začala však generovat záporný klouzavý volný peněžní tok ve výši -116 milionů USD. Kromě toho má FL znepokojivý poměr dividendového krytí založený na peněžním toku z provozní činnosti ve výši 1,18x, zejména ve srovnání s pětiletým průměrem 7,06x.
Společnost FL navíc ukončila 2. čtvrtletí roku 2022 s nárůstem zásob ve výši 1 644 milionů USD, což je nejvyšší úroveň zásob od roku 2013. Díky tomu má společnost FL lepší ukazatel běžné likvidity na úrovni 1,46x ve srovnání s 1,36x zaznamenaným v roce 21, ale zůstává nižší než její pětiletý průměr 2,50x.
Vzhledem k tomu, že v odvětví sportovních potřeb a obuvi je tolik značek, které v důsledku obav z inflace soupeří o omezené rozpočty dnešních zákazníků, je Foot Locker jednou ze společností, které by mohl čekat obtížný rok.Uprostřed návratu k normálu a v době, kdy se v USA ochlazují ceny benzínu, poskytlo vedení společnosti ve svém výhledu na rok 22 zkrácený výhled, navíc v souvislosti s nadcházející prázdninovou sezónou. V tomto čtvrtletí začaly tržby zpomalovat, přičemž negativní katalyzátory, jako je například nižší penetrace digitálních technologií ve společnosti FL, jsou zhoršeny jejím nižším rozpočtem na digitální investice v roce 22. To činí FL neatraktivní, zejména vzhledem k její klesající marži, což z ní činí dobrou krátkou hru v nadcházejících týdnech.Foot Locker je jedním z předních světových prodejců sportovní obuvi a oblečení. Provozuje 2 799 prodejen ve 28 zemích světa. Trend uzavírání prodejen bude zřejmě pokračovat i v příštích několika letech, protože společnost postupně renovuje své prodejny, aby zlepšila zkušenosti zákazníků a přilákala mladší generace.Zdroj: BloombergV roce 2022 plánujeme otevřít přibližně 100 nových dveří, včetně 40 komunitních a Power prodejen, a zároveň uzavřít celkem 190 prodejen.… Celkově se počet našich prodejen v roce 2022 sníží přibližně o 3 %, přičemž plocha se sníží o méně než 2 %. Zdroj: MZV ČR, s. r. o: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022Chcete využít této příležitosti?Jak bylo citováno výše, vedení společnosti to s inovacemi svých prodejen myslí vážně, což bude pro společnost nepochybně přínosem. I když nárůst nákladů na odpisy ve výši 105 milionů USD od počátku roku ve srovnání s 93 miliony USD ve stejném období loňského roku je trochu překvapivý. Tyto dodatečné náklady se přidávají k existujícímu problému s marží, což celkově poškozuje hospodářský výsledek společnosti.Společnost FL zakončila své hospodaření ve 2. čtvrtletí roku 2022 se záporným meziročním růstem o -9,23 % ve výši 2 065 milionů USD, což je o něco méně než 2 175 milionů USD zaznamenaných v 1. čtvrtletí roku 2022. Díky optimalizaci tohoto obchodu se jeho kompenzační tržby v budoucnu pravděpodobně zlepší, ale jedna jistota, která se na výsledcích FL v tomto čtvrtletí projevuje, je neefektivita jeho výdajů v poměru k tržbám.Společnost v tomto čtvrtletí skončila s celkovými provozními náklady ve výši 2 115 milionů USD, což je nejvyšší hodnota od roku 2018. Ukazatel celkových provozních nákladů se zvýšil na 24,12 %, což je rovněž nejvyšší hodnota, a provozní marže společnosti FL tak dosáhla 9,20 %, což je méně než 11,24 % zaznamenaných v roce 2021.Zdroj: UnsplashV tomto čtvrtletí byla naše globální flotila otevřena 99 % dostupných dnů oproti přibližně 90 % v loňském roce.Srovnatelné tržby v našich prodejnách klesly o 6 %, přičemž návštěvnost prodejen v naší globální flotile vzrostla o nízké dvouciferné číslo a konverze klesla přibližně o 10 %. Zdroj: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022Jak bylo citováno výše, společnost Foot Locker je na návrat poptávky dobře připravena. Nicméně i přes zlepšení návštěvnosti prodejen v důsledku probíhajících rekonstrukcí a otevírání nových prodejen je konverze prodejů stále o 10 % nižší. To by mohlo být způsobeno omezenými rozpočty spotřebitelů v této době.Podle vedení společnosti zaznamenávají v tomto čtvrtletí také pomalejší penetraci digitálních technologií:Ve druhém čtvrtletí letošního roku činila naše digitální penetrace 16,9 %, což je méně než 20,1 % v loňském roce, ale více než 14,3 % z roku 2019. Zdroj: ČTK, s. r. o: Přepis hovoru k výsledkům za 2. čtvrtletí 2022Vedení společnosti vyčlenilo na digitalizaci a iniciativy v oblasti dodavatelského řetězce v roce 2022 rozpočet ve výši 85 milionů USD, což je méně než v roce 21, kdy byl rozpočet 115 milionů USD. Podle mého názoru to přispívá k jejímu pomalejšímu pronikání do digitálního prostředí v tomto čtvrtletí. Jak již bylo uvedeno, inflace je pochopitelná, nicméně snížení investic do digitalizace mi připadá poněkud mimo, zejména s ohledem na rostoucí trh e-commerce se sportovní obuví.To zažehnává riziko konkurence, zejména s ohledem na výsledky jejích kolegů. Společnost NIKE nedávno oznámila, že její digitální aktivity značky Nike vzrostly na konstantní měnové bázi o 18 %.Dalším vrstevníkem, kterého je třeba zmínit, je Shoe Carnival , menší vrstevník s tržní kapitalizací 674,33 milionu USD, který nedávno rovněž oznámil agresivní expanzi s cílem překonat počet 30 otevřených prodejen do konce roku FY23. Dalším zajímavým katalyzátorem je zlepšení digitálních tržeb společnosti SCVL; jejich čisté tržby z elektronického obchodování vzrostly od 2. čtvrtletí 2019 do 2. čtvrtletí 2022 o 75,3 %.Kromě toho je SCVL jaksi efektivnější, což se projevuje vyšší hrubou marží 37,55 % ve srovnání s 33,32 % u FL. A konečně, SCVL se v současnosti obchoduje s levnějším násobkem než FL. Pokud se podíváme na jejich klouzavé P/E, SCVL má levnější násobek 5,29x než FL 7,65x. Kromě toho má SCVL lepší násobek EV/EBITDA 4,70x a násobek P/CF 8,27x než FL 6,50x a 21,64x. V době psaní tohoto článku se domnívám, že SCVL je lepší společností, než FL.FL je společnost vyplácející dividendy s působivým forwardovým dividendovým výnosem 3,73 % a nízkým výplatním poměrem 22,22 %. Začala však generovat záporný klouzavý volný peněžní tok ve výši -116 milionů USD. Kromě toho má FL znepokojivý poměr dividendového krytí založený na peněžním toku z provozní činnosti ve výši 1,18x, zejména ve srovnání s pětiletým průměrem 7,06x.Společnost FL navíc ukončila 2. čtvrtletí roku 2022 s nárůstem zásob ve výši 1 644 milionů USD, což je nejvyšší úroveň zásob od roku 2013. Díky tomu má společnost FL lepší ukazatel běžné likvidity na úrovni 1,46x ve srovnání s 1,36x zaznamenaným v roce 21, ale zůstává nižší než její pětiletý průměr 2,50x.