Padesát procent společností z žebříčku Fortune 500, které existovaly před 20 lety, zaniklo a životnost nadnárodních společností je omezená a zkracuje se.
Pojďme si prozkoumat 10 hlavních důvodů, proč firmy selhávají – a navíc jeden důležitý bonusový tip.
Spokojenost
Arogance je zabijákem firem. Jakmile se vedoucí pracovníci stanou samolibými, jejich firmy začnou zaostávat. Aby firmy uspěly, potřebují pokorné lídry, kteří si stále zachovávají špetku strachu, který je motivuje k akci. Vedoucí pracovníci by si měli uvědomit, že si nemohou dovolit lpět na žádných minulých nebo současných úspěších, protože sezení na zadku způsobí, že jejich společnosti budou zaostávat.
Nedávání přednosti udržitelnosti
Úkolem číslo jedna každého podniku je pomáhat vytvářet náš svět lepším a spravedlivějším. Každý podnik se musí zabývat nejpalčivějšími světovými výzvami v oblasti udržitelnosti. Spotřebitelé a investoři již nyní vyžadují od organizací větší odpovědnost, pokud jde o udržitelnost a rozmanitost, rovnost a inkluzi – a tento trend bude nadále sílit, protože stále častěji hlasují svými peněženkami.
Zákazníci nejsou na prvním místě
Vše, co společnost nabízí, musí zákazníkům přinášet hodnotu a zlepšovat a usnadňovat jim život. Klást zákazníky na první místo také znamená nebát se opustit stávající produkty a služby a zbavit se všeho, co zákazníkům nepřináší přidanou hodnotu.
Neustálé inovace
Náš svět se vyvíjí neuvěřitelně rychle a každý den se objevují nové a inovativní způsoby poskytování produktů a služeb. Společnosti musí neúnavně inovovat, aby si udržely konkurenční výhodu. Mnoho společností se zdráhá měnit zavedené produkty, služby nebo procesy – pokud to však neudělají, najde se spousta inovátorů, kteří jsou ochotnější ke změnám. Tyto společnosti se ujmou vedení.
Nepovažují se za technologické společnosti
Nikdy jsme nežili v době s tolika transformačními technologiemi. Technologické trendy, jako je strojové učení, robotika, blockchain a metaverse, přetvářejí každý podnik v každém odvětví. Vzhledem k rychlému tempu změn – a k tomu, že se technologie stávají ve světě podnikání na prvním místě – musí každá firma o sobě přemýšlet jako o technologické společnosti a klást tyto digitální transformace do popředí.
Nepřistupování k datům jako ke klíčovému obchodnímu aktivu
Zdroj: Unsplash
Data jsou krví úspěšných firem. Data jim pomáhají přijímat lepší obchodní rozhodnutí, porozumět zákazníkům a trendům na trhu, vytvářet chytřejší produkty a služby a zlepšovat obchodní procesy.
Všechna tato data však s sebou nesou obrovskou odpovědnost. Společnosti musí udržovat informace v bezpečí a dodržovat všechny platné bezpečnostní předpisy. Společnosti, které v budoucnu uspějí, budou muset mít zavedenou pevnou strategii, která maximálně využije jejich data a zároveň ochrání partnery a zákazníky.
Neschopnost přilákat a udržet si talenty
Nábor a udržení špičkových talentů je pro dnešní organizace výzvou – vždy však platilo, že lidé jsou srdcem každé společnosti. Společnosti, které jsou úspěšné, pracují na rozvoji správné kultury a upřednostňují rozmanitost. Zavádějí také plošší, agilnější hierarchie a řídicí struktury, v nichž se lidé cítí dobře a mohou být sami sebou.
Nerozvíjíte budoucí dovednosti
Dovednosti potřebné pro úspěch v práci se vyvíjejí rychleji než kdykoli předtím a poločas rozpadu dnešních dovedností se rychle snižuje. Každá organizace musí zajistit, aby její zaměstnanci neustále rozvíjeli ty správné dovednosti, jinak jednoduše zůstanou pozadu.
Nedokážete budovat silná partnerství a integrovat se s ostatními
Zdroj: Unsplash
Žádný podnik nemůže fungovat izolovaně a v dnešním světě je více než kdy jindy důležité budovat silné a odolné partnerské vztahy a dodavatelské řetězce. Pro vedoucí představitele podniků to může znamenat navázání partnerství s tradičními konkurenty – typ kooperativní soutěže nazývané „coopetition“ – při řešení největších výzev jejich odvětví.
Nedostatek autenticity a transparentnosti
Chcete-li vybudovat a udržet úspěšnou organizaci, musíte mít důvěru zúčastněných stran a zákazníků. Získání této důvěry vyžaduje transparentnost, autenticitu a upřímnost – a to i v případě, že se něco nedaří. Organizace musí informovat o svém účelu a poslání a musí být transparentní ohledně obchodních procesů, které ovlivňují zákazníky.
Skvělým příkladem této problematiky je transparentnost týkající se využívání dat ve společnosti. Společnosti, které se snaží skrývat způsob, jakým používají data (nebo využívají data uživatelů k nekalým účelům), neuspějí, a ty, které jsou plně transparentní ohledně toho, jak, kdy a proč data používají, budou prosperovat díky budování důvěry zákazníků.
Skrytá příčina selhání: Chybějící obchodní plán a realizace
Mnoho podniků selže kvůli nedostatku krátkodobého a dlouhodobého plánování. Váš podnikatelský plán by měl zahrnovat, kde se vaše společnost bude nacházet v příštích několika měsících až několika příštích letech. Zahrňte měřitelné cíle a výsledky a také konkrétní seznamy úkolů s daty a termíny.
Padesát procent společností z žebříčku Fortune 500, které existovaly před 20 lety, zaniklo a životnost nadnárodních společností je omezená a zkracuje se.Pojďme si prozkoumat 10 hlavních důvodů, proč firmy selhávají – a navíc jeden důležitý bonusový tip.SpokojenostArogance je zabijákem firem. Jakmile se vedoucí pracovníci stanou samolibými, jejich firmy začnou zaostávat. Aby firmy uspěly, potřebují pokorné lídry, kteří si stále zachovávají špetku strachu, který je motivuje k akci. Vedoucí pracovníci by si měli uvědomit, že si nemohou dovolit lpět na žádných minulých nebo současných úspěších, protože sezení na zadku způsobí, že jejich společnosti budou zaostávat.Nedávání přednosti udržitelnostiÚkolem číslo jedna každého podniku je pomáhat vytvářet náš svět lepším a spravedlivějším. Každý podnik se musí zabývat nejpalčivějšími světovými výzvami v oblasti udržitelnosti. Spotřebitelé a investoři již nyní vyžadují od organizací větší odpovědnost, pokud jde o udržitelnost a rozmanitost, rovnost a inkluzi – a tento trend bude nadále sílit, protože stále častěji hlasují svými peněženkami.Zákazníci nejsou na prvním místěVše, co společnost nabízí, musí zákazníkům přinášet hodnotu a zlepšovat a usnadňovat jim život. Klást zákazníky na první místo také znamená nebát se opustit stávající produkty a služby a zbavit se všeho, co zákazníkům nepřináší přidanou hodnotu.Neustálé inovaceNáš svět se vyvíjí neuvěřitelně rychle a každý den se objevují nové a inovativní způsoby poskytování produktů a služeb. Společnosti musí neúnavně inovovat, aby si udržely konkurenční výhodu. Mnoho společností se zdráhá měnit zavedené produkty, služby nebo procesy – pokud to však neudělají, najde se spousta inovátorů, kteří jsou ochotnější ke změnám. Tyto společnosti se ujmou vedení.Nepovažují se za technologické společnostiNikdy jsme nežili v době s tolika transformačními technologiemi. Technologické trendy, jako je strojové učení, robotika, blockchain a metaverse, přetvářejí každý podnik v každém odvětví. Vzhledem k rychlému tempu změn – a k tomu, že se technologie stávají ve světě podnikání na prvním místě – musí každá firma o sobě přemýšlet jako o technologické společnosti a klást tyto digitální transformace do popředí.Chcete využít této příležitosti?Nepřistupování k datům jako ke klíčovému obchodnímu aktivuZdroj: UnsplashData jsou krví úspěšných firem. Data jim pomáhají přijímat lepší obchodní rozhodnutí, porozumět zákazníkům a trendům na trhu, vytvářet chytřejší produkty a služby a zlepšovat obchodní procesy.Všechna tato data však s sebou nesou obrovskou odpovědnost. Společnosti musí udržovat informace v bezpečí a dodržovat všechny platné bezpečnostní předpisy. Společnosti, které v budoucnu uspějí, budou muset mít zavedenou pevnou strategii, která maximálně využije jejich data a zároveň ochrání partnery a zákazníky.Neschopnost přilákat a udržet si talentyNábor a udržení špičkových talentů je pro dnešní organizace výzvou – vždy však platilo, že lidé jsou srdcem každé společnosti. Společnosti, které jsou úspěšné, pracují na rozvoji správné kultury a upřednostňují rozmanitost. Zavádějí také plošší, agilnější hierarchie a řídicí struktury, v nichž se lidé cítí dobře a mohou být sami sebou.Nerozvíjíte budoucí dovednostiDovednosti potřebné pro úspěch v práci se vyvíjejí rychleji než kdykoli předtím a poločas rozpadu dnešních dovedností se rychle snižuje. Každá organizace musí zajistit, aby její zaměstnanci neustále rozvíjeli ty správné dovednosti, jinak jednoduše zůstanou pozadu.Nedokážete budovat silná partnerství a integrovat se s ostatnímiZdroj: UnsplashŽádný podnik nemůže fungovat izolovaně a v dnešním světě je více než kdy jindy důležité budovat silné a odolné partnerské vztahy a dodavatelské řetězce. Pro vedoucí představitele podniků to může znamenat navázání partnerství s tradičními konkurenty – typ kooperativní soutěže nazývané „coopetition“ – při řešení největších výzev jejich odvětví.Nedostatek autenticity a transparentnostiChcete-li vybudovat a udržet úspěšnou organizaci, musíte mít důvěru zúčastněných stran a zákazníků. Získání této důvěry vyžaduje transparentnost, autenticitu a upřímnost – a to i v případě, že se něco nedaří. Organizace musí informovat o svém účelu a poslání a musí být transparentní ohledně obchodních procesů, které ovlivňují zákazníky.Skvělým příkladem této problematiky je transparentnost týkající se využívání dat ve společnosti. Společnosti, které se snaží skrývat způsob, jakým používají data , neuspějí, a ty, které jsou plně transparentní ohledně toho, jak, kdy a proč data používají, budou prosperovat díky budování důvěry zákazníků.Mnoho podniků selže kvůli nedostatku krátkodobého a dlouhodobého plánování. Váš podnikatelský plán by měl zahrnovat, kde se vaše společnost bude nacházet v příštích několika měsících až několika příštích letech. Zahrňte měřitelné cíle a výsledky a také konkrétní seznamy úkolů s daty a termíny.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...