Proč mají investoři z řad mileniálů a generace Z na dnešních trzích výhodu?
Není žádným tajemstvím, že rok 2022 představuje pro investory jedinečnou výzvu, protože poprvé po desetiletích došlo k souběžnému poklesu akcií i dluhopisů.
Přesto kombinace nejnovějších fintech, dat a zpravodajských nástrojů – spolu s osvědčenými pravidly investování a psychologií – přináší mladším investorům více příležitostí než kdykoli předtím.
V nedávné epizodě pořadu Yahoo Finance Uncut Callie Coxová, americká investiční analytička společnosti eToro USA, a Jay Woods, hlavní tržní stratég společnosti DriveWealth, rozebrali některé z metod, které investoři používají, aby se zorientovali v tomto historicky obtížném investičním prostředí – a také některé poutavé statistiky o nejnovějších generacích investorů.
Coxová poznamenává, že investoři z generace mileniálů a generace Z vyrostli během velké finanční krize (GFC) a začali investovat o krok později. Zdůrazňuje, že se nejedná o stížnost, pouze o faktické konstatování. „Začínají nakupovat na mnoha trzích, které jsou již drahé. Jsme tedy přirozeně zvyklí hledat trochu větší růst. Jsme v lepší pozici pro investování do růstu, protože máme takovou ochotu riskovat,“ říká.
Zdroj: Getty Images
Coxová se vrací k základům investování a vzdělávání zákazníků. „Proto je ještě důležitější mít tento plán,“ říká.
„Chci, aby zákazníci byli co nejlépe informováni, ale zároveň chci, aby byli sami vyzbrojeni dostatečnými znalostmi, aby přesně pochopili, jaké kroky musí na těchto trzích udělat,“ dodává Cox.
Coxové firma eToro provádí čtvrtletní průzkum své zákaznické základny – a nejnovější statistiky ukazují jiný obraz drobných investorů, než jak jsou často líčeni jako spekulativní jednodenní obchodníci. Z 1 000 investorů se sídlem v USA společnost eToro zjistila, že 80 % jejich investorů nakupuje nebo prodává aktiva měsíčně nebo méně často.
Dále se drobní investoři během letošního výprodeje do značné míry drželi na svých pozicích. Pokud jde o akcie, 65 % respondentů průzkumu drželo své investice, zatímco 29 % drželo a nakupovalo více – zbývalo pouze 6 %, kteří své investice prodali.
Mladší investoři o něco méně často své investice pouze „drželi“ (42 %). Byli však mnohem více nakloněni „nakupování při poklesu“ – 43 % z nich své pozice drželo a navyšovalo. Pouze 15 % prodávalo.
Poučení od “ retailových zákazníků“ Woods přiznává, že se od začínajících retailových obchodníků – včetně svých vlastních dětí – hodně učí, i když se jejich zájem upíná k horkým meme akciím a kryptoměnovým „mincím dne“.
Zdroj: Getty Images
Tyto generace mají přístup k technologiím a nástrojům, které kdysi jednoduše neexistovaly. „Líbí se mi, že mladší investoři více vnímají, co se děje, a mají tento přístup – mají možnost se prostě učit praxí,“ říká Woods.
Woods však zdůrazňuje, že jeho chvála přichází s výhradou – řízení rizik je stále na prvním místě a je důležité diverzifikovat.
„Nevkládejte všechna svá vejce do jednoho košíku, protože si myslíte, že tohle je další akcie, která poletí na Měsíc. Víte, že na tomto trhu je hodně FOMO – strach, že prošvihnete další velkou věc,“ říká Woods.
Woods přiznává, že také podlehl lítosti nad FOMO, a vzpomíná na dobu, kdy koupil akcie společnosti Google (GOOG, GOOGL) při jejím debutu na burze – jen aby je prodal poté, co vzrostly o 50 %. (V současné době akcie – nyní Alphabet – vzrostly od počátku o 3 300 %.)
Woods na to sice stále každý den myslí, ale říká: „Ale to byl můj cíl. Nevěděl jsem, že to skutečně půjde na Měsíc. Takže prostě máte takovou strategii – když dosáhnete svého cíle, trochu vyděláte. To je v pořádku. Nikdo nikdy nezchudl tím, že by vybíral zisky.“
Nakonec jde o to, mít pro každou investici nebo obchod herní plán. „Pokud budete mít toto řízení rizik a nevyhodíte se do vzduchu, pak budete v pořádku. Investování není snadné. Ale pokud jste v tom dlouhodobě – pokud jste v tom ze správných důvodů a jste diverzifikovaní – budete v pořádku,“ říká Woods.
Přesto kombinace nejnovějších fintech, dat a zpravodajských nástrojů – spolu s osvědčenými pravidly investování a psychologií – přináší mladším investorům více příležitostí než kdykoli předtím.V nedávné epizodě pořadu Yahoo Finance Uncut Callie Coxová, americká investiční analytička společnosti eToro USA, a Jay Woods, hlavní tržní stratég společnosti DriveWealth, rozebrali některé z metod, které investoři používají, aby se zorientovali v tomto historicky obtížném investičním prostředí – a také některé poutavé statistiky o nejnovějších generacích investorů.Coxová poznamenává, že investoři z generace mileniálů a generace Z vyrostli během velké finanční krize a začali investovat o krok později. Zdůrazňuje, že se nejedná o stížnost, pouze o faktické konstatování. „Začínají nakupovat na mnoha trzích, které jsou již drahé. Jsme tedy přirozeně zvyklí hledat trochu větší růst. Jsme v lepší pozici pro investování do růstu, protože máme takovou ochotu riskovat,“ říká.Zdroj: Getty ImagesCoxová se vrací k základům investování a vzdělávání zákazníků. „Proto je ještě důležitější mít tento plán,“ říká.„Chci, aby zákazníci byli co nejlépe informováni, ale zároveň chci, aby byli sami vyzbrojeni dostatečnými znalostmi, aby přesně pochopili, jaké kroky musí na těchto trzích udělat,“ dodává Cox.Coxové firma eToro provádí čtvrtletní průzkum své zákaznické základny – a nejnovější statistiky ukazují jiný obraz drobných investorů, než jak jsou často líčeni jako spekulativní jednodenní obchodníci. Z 1 000 investorů se sídlem v USA společnost eToro zjistila, že 80 % jejich investorů nakupuje nebo prodává aktiva měsíčně nebo méně často.Chcete využít této příležitosti?Dále se drobní investoři během letošního výprodeje do značné míry drželi na svých pozicích. Pokud jde o akcie, 65 % respondentů průzkumu drželo své investice, zatímco 29 % drželo a nakupovalo více – zbývalo pouze 6 %, kteří své investice prodali.Mladší investoři o něco méně často své investice pouze „drželi“ . Byli však mnohem více nakloněni „nakupování při poklesu“ – 43 % z nich své pozice drželo a navyšovalo. Pouze 15 % prodávalo.Poučení od “ retailových zákazníků“Woods přiznává, že se od začínajících retailových obchodníků – včetně svých vlastních dětí – hodně učí, i když se jejich zájem upíná k horkým meme akciím a kryptoměnovým „mincím dne“.Zdroj: Getty ImagesTyto generace mají přístup k technologiím a nástrojům, které kdysi jednoduše neexistovaly. „Líbí se mi, že mladší investoři více vnímají, co se děje, a mají tento přístup – mají možnost se prostě učit praxí,“ říká Woods.Woods však zdůrazňuje, že jeho chvála přichází s výhradou – řízení rizik je stále na prvním místě a je důležité diverzifikovat.„Nevkládejte všechna svá vejce do jednoho košíku, protože si myslíte, že tohle je další akcie, která poletí na Měsíc. Víte, že na tomto trhu je hodně FOMO – strach, že prošvihnete další velkou věc,“ říká Woods.Woods přiznává, že také podlehl lítosti nad FOMO, a vzpomíná na dobu, kdy koupil akcie společnosti Google při jejím debutu na burze – jen aby je prodal poté, co vzrostly o 50 %. Woods na to sice stále každý den myslí, ale říká: „Ale to byl můj cíl. Nevěděl jsem, že to skutečně půjde na Měsíc. Takže prostě máte takovou strategii – když dosáhnete svého cíle, trochu vyděláte. To je v pořádku. Nikdo nikdy nezchudl tím, že by vybíral zisky.“Nakonec jde o to, mít pro každou investici nebo obchod herní plán. „Pokud budete mít toto řízení rizik a nevyhodíte se do vzduchu, pak budete v pořádku. Investování není snadné. Ale pokud jste v tom dlouhodobě – pokud jste v tom ze správných důvodů a jste diverzifikovaní – budete v pořádku,“ říká Woods.
Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...