Mobilní aplikace Too Good To Go (TGTG), která propojuje uživatele s restauracemi a obchody nabízejícími přebytečné neprodané potraviny, zahajuje provoz v kalifornském Los Angeles, což je její 13. město v USA. Spuštění se shoduje s Mezinárodním dnem informovanosti o ztrátách potravin a plýtvání potravinami a přichází den poté, co americký prezident Joe Biden oznámil závazky soukromého a veřejného sektoru ve výši více než 8 miliard dolarů na pomoc v boji proti hladu.
Společnost TGTG založili v roce 2016 v Dánsku spoluzakladatelé Lucie Baschová a Jamie Crummie s cílem poskytnout rozumnou alternativu k vyhazování potravin. Uživatelé jsou propojeni s restauracemi, kavárnami, pekárnami, obchody s potravinami a zmrzlinářstvími, které prodávají nesnědené produkty, jež jsou stahovány do „balíčků s překvapením“, které lze obvykle získat za třetinu původní ceny. Aplikace má v současné době 61 milionů uživatelů, z toho 3 miliony v USA, a spolupracuje se 154 000 restauracemi a obchody po celém světě. V Los Angeles bude TGTG spolupracovat s více než 300 partnery, mezi které patří například Alfred’s, Mel’s Drive Inn, Tartine a Ladurée.
Zdroj: Reddit
„Viděla jsem video na TikToku o někom, kdo si pomocí aplikace koupil bagety, a ten člověk žil v New Yorku a já jsem se tam právě přestěhovala a přišlo mi to jako super nápad,“ říká Mariana Labbatová, která se loni přestěhovala z Missouri do New Yorku a jako studentka si stáhla aplikaci TGTG, aby ušetřila peníze. Aplikace byla v New Yorku spuštěna v roce 2020. Labbatová si vybrala objednávky mimo jiné z místní bageterie, indické restaurace a pizzerie.
Podle OSN se celosvětově 17 % vypěstovaných potravin nikdy nesní a v USA se vyhodí přibližně 40 % potravin. Většina tohoto jídla končí na skládkách, kde podle odhadů způsobuje 8-10 % emisí skleníkových plynů, například metanu. Odborníci tvrdí, že aplikace jako TGTG mohou kromě zamezení vzniku části tohoto odpadu přispět k podpoře udržitelnosti tím, že si lidé budou lépe uvědomovat, jak využívají své potraviny.
„Když odcházíte z obchodu se třemi taškami potravin, víte, že jednu tašku vyhazujete,“ říká Lewis Ziska, profesor na Mailmanově škole veřejného zdraví Kolumbijské univerzity. „Často se stává, že se zejména čerstvé potraviny zkazí nebo nejsou poživatelné a zpracované potraviny, jako je plechovka rajčat, mohou být prošlé. Je to důležitý problém zejména nyní, kdy se začínáme zabývat cenou potravin.“
Mette Lykkeová, generální ředitelka společnosti TGTG, říká, že ji tato nesouvislost zaujala. „Vždycky jsem si po obědě schovávala půlku vejce jen proto, že to dává smysl z hlediska hospodaření a financí,“ říká. „Když jsem si pak uvědomila, jak velký je to vlastně ekologický problém, byla v tom dvojí motivace.“
TGTG se připojuje k rostoucí skupině aplikací pro řešení potravinového odpadu po celém světě, mezi něž patří například japonská Tabete, britská Olio nebo singapurská treatsure. Od svého spuštění zahájila TGTG provoz ve 12 amerických městech – LA bude třináctým městem – včetně New Yorku, Chicaga, Washingtonu DC a Austinu v Texasu. Celosvětově aplikace uvádí, že její uživatelé ušetřili více než 147 milionů jídel, což odpovídá přibližně 588 milionům kilogramů potravin. V roce 2019 získala společnost TGTG certifikát B Corp, což znamená, že splnila standardy pro své sociální a environmentální výsledky.
„Pokaždé, když expandujeme do nové oblasti, je to vzrušující,“ říká Lykkeová. „Los Angeles je pro všechny mimo USA zvláštní oblastí, protože jsme tu oblast celý život viděli ve filmech. Takže si myslím, že všichni napříč společností jsou opravdu nadšení.“
Mobilní aplikace Too Good To Go , která propojuje uživatele s restauracemi a obchody nabízejícími přebytečné neprodané potraviny, zahajuje provoz v kalifornském Los Angeles, což je její 13. město v USA. Spuštění se shoduje s Mezinárodním dnem informovanosti o ztrátách potravin a plýtvání potravinami a přichází den poté, co americký prezident Joe Biden oznámil závazky soukromého a veřejného sektoru ve výši více než 8 miliard dolarů na pomoc v boji proti hladu.Společnost TGTG založili v roce 2016 v Dánsku spoluzakladatelé Lucie Baschová a Jamie Crummie s cílem poskytnout rozumnou alternativu k vyhazování potravin. Uživatelé jsou propojeni s restauracemi, kavárnami, pekárnami, obchody s potravinami a zmrzlinářstvími, které prodávají nesnědené produkty, jež jsou stahovány do „balíčků s překvapením“, které lze obvykle získat za třetinu původní ceny. Aplikace má v současné době 61 milionů uživatelů, z toho 3 miliony v USA, a spolupracuje se 154 000 restauracemi a obchody po celém světě. V Los Angeles bude TGTG spolupracovat s více než 300 partnery, mezi které patří například Alfred’s, Mel’s Drive Inn, Tartine a Ladurée.Zdroj: Reddit „Viděla jsem video na TikToku o někom, kdo si pomocí aplikace koupil bagety, a ten člověk žil v New Yorku a já jsem se tam právě přestěhovala a přišlo mi to jako super nápad,“ říká Mariana Labbatová, která se loni přestěhovala z Missouri do New Yorku a jako studentka si stáhla aplikaci TGTG, aby ušetřila peníze. Aplikace byla v New Yorku spuštěna v roce 2020. Labbatová si vybrala objednávky mimo jiné z místní bageterie, indické restaurace a pizzerie.Podle OSN se celosvětově 17 % vypěstovaných potravin nikdy nesní a v USA se vyhodí přibližně 40 % potravin. Většina tohoto jídla končí na skládkách, kde podle odhadů způsobuje 8-10 % emisí skleníkových plynů, například metanu. Odborníci tvrdí, že aplikace jako TGTG mohou kromě zamezení vzniku části tohoto odpadu přispět k podpoře udržitelnosti tím, že si lidé budou lépe uvědomovat, jak využívají své potraviny. „Když odcházíte z obchodu se třemi taškami potravin, víte, že jednu tašku vyhazujete,“ říká Lewis Ziska, profesor na Mailmanově škole veřejného zdraví Kolumbijské univerzity. „Často se stává, že se zejména čerstvé potraviny zkazí nebo nejsou poživatelné a zpracované potraviny, jako je plechovka rajčat, mohou být prošlé. Je to důležitý problém zejména nyní, kdy se začínáme zabývat cenou potravin.“Mette Lykkeová, generální ředitelka společnosti TGTG, říká, že ji tato nesouvislost zaujala. „Vždycky jsem si po obědě schovávala půlku vejce jen proto, že to dává smysl z hlediska hospodaření a financí,“ říká. „Když jsem si pak uvědomila, jak velký je to vlastně ekologický problém, byla v tom dvojí motivace.“Chcete využít této příležitosti?Zdroj: waste360.comTGTG se připojuje k rostoucí skupině aplikací pro řešení potravinového odpadu po celém světě, mezi něž patří například japonská Tabete, britská Olio nebo singapurská treatsure. Od svého spuštění zahájila TGTG provoz ve 12 amerických městech – LA bude třináctým městem – včetně New Yorku, Chicaga, Washingtonu DC a Austinu v Texasu. Celosvětově aplikace uvádí, že její uživatelé ušetřili více než 147 milionů jídel, což odpovídá přibližně 588 milionům kilogramů potravin. V roce 2019 získala společnost TGTG certifikát B Corp, což znamená, že splnila standardy pro své sociální a environmentální výsledky.„Pokaždé, když expandujeme do nové oblasti, je to vzrušující,“ říká Lykkeová. „Los Angeles je pro všechny mimo USA zvláštní oblastí, protože jsme tu oblast celý život viděli ve filmech. Takže si myslím, že všichni napříč společností jsou opravdu nadšení.“