Očekává se, že inflace bude i v roce 2023 zvyšovat náklady společnosti Coke, a vedení společnosti naznačilo, že v příštích 12 měsících by mohlo dojít k dalšímu zvýšení cen. Předpokládá se také, že zahraniční měny budou v příštím roce zatěžovat zisk a tržby společnosti Coke. Úplný výhled na rok 2023 však společnost poskytne až v únoru.
Akcie společnosti během ranního obchodování vzrostly o 1 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: USD: 69 centů po očištění oproti očekávaným 64 centům.
Tržby: 11,05 miliardy USD po úpravě oproti očekávaným 10,52 miliardy USD.
Upravené čisté tržby společnosti Coke vzrostly o 10 % na 11,05 miliardy dolarů a překonaly očekávání ve výši 10,52 miliardy dolarů. Organické tržby vzrostly o 16 %, k čemuž přispěly vyšší ceny v celém portfoliu společnosti Coke.

Objem jednotkových balení, který eliminuje vliv měnových a cenových změn, vzrostl ve čtvrtletí o 4 %. Ostatní spotřebitelští giganti, jako například výrobce Tide Procter & Gamble, zaznamenaly pokles objemu prodeje, protože spotřebitelé pocítili, že inflace zasáhla jejich peněženky. Generální ředitel společnosti Coke James Quincey uvedl, že společnost pozoruje určité změny v chování spotřebitelů.
„Evropa je asi nejzřetelnějším příkladem,“ řekl Quincey analytikům na konferenčním hovoru společnosti. „Na domácím trhu je vidět růst privátních značek v řadě kategorií. V oblasti nápojů je vidět mírný nárůst u vody a džusů.“
Celosvětově společnost ve třetím čtvrtletí zvýšila svůj podíl na trhu. Společnost Coke se snaží oslovit spotřebitele, kteří si uvědomují svůj rozpočet, prostřednictvím nabídky produktů, jako jsou hodnotná balení v Severní Americe, která obsahují méně plechovek nebo používají menší lahve. Vratné lahve také pomohly společnosti Coke udržet nízké ceny na rozvojových trzích, protože šetří náklady na balení.
Quincey uvedl, že obtížné ekonomické podmínky budou pravděpodobně přetrvávat i v příštích šesti až dvanácti měsících. Analytikům také řekl, že inovace výrobků v roce 2023 se více zaměří na obaly, aby se vytvořily cenově dostupnější varianty.
Segment perlivých nealkoholických nápojů společnosti Coke, který zahrnuje stejnojmennou limonádu, vykázal 3% růst objemu. Opět vynikla Coke Zero Sugar, jejíž objem ve čtvrtletí vzrostl o 11 %.

Divize společnosti zaměřená na hydrataci, sport, kávu a čaj zaznamenala 5% nárůst objemu, k čemuž přispěly produkty Powerade, Bodyarmor a expanze Costa Coffee.
Divize výživy, džusů, mléčných a rostlinných nápojů společnosti Coke vykázala za čtvrtletí stejný objem. Společnost Coke uvedla, že nevýrazné výsledky byly způsobeny klesající poptávkou po místních značkách ve východní Evropě.
Nápojářský gigant vykázal ve třetím čtvrtletí čistý zisk ve výši 2,83 miliardy dolarů, tj. 65 centů na akcii, oproti 2,47 miliardy dolarů, tj. 57 centů na akcii, o rok dříve.
Bez započtení položek vydělala společnost Coke 69 centů na akcii.
Pro rok 2022 nyní Coke očekává růst upraveného zisku na akcii o 6 až 7 %, oproti předchozímu rozpětí 5 až 6 %. Společnost rovněž zvýšila výhled organického růstu tržeb na 14 % až 15 % z původního rozpětí 12 % až 13 %.
Ve čtvrtém čtvrtletí společnost Coke předpokládá, že cizí měny zatíží její očištěné čisté tržby o 8 % a očištěný zisk na akcii o 9 %, včetně dopadu zajištěných pozic.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























