Jedna z těchto obchodních manter je vodítkem pro snahu společnosti Amazon dosáhnout do roku 2040 nulových čistých emisí uhlíku.
„Jeff Bezos má – což se stalo napříč Amazonem a obecněji citovaným – výraz, který je podle mého názoru opravdu krásný,“ řekl Daniel Gross ze společnosti Amazon během čtvrtečního rozhovoru s korespondentkou CNBC Dianou Olickovou během akce ESG Impact pořádané CNBC.
Tento citát zní: „Dobré úmysly nefungují, mechanismy ano,“ řekl Gross, ředitel klimatického investičního oddělení společnosti Amazon, Climate Pledge Fund.
„Tím, že jsme se zavázali k ochraně klimatu, tím, že jsme vyvěsili nápis ‚Climate Pledge‘ na hlavní světla v Seattlu, tím, že jsme vyčlenili 2 miliardy dolarů na fond klimatických závazků – to jsou druhy mechanismů, které nás udrží na cestě k plnění tohoto závazku,“ řekl Gross.
V roce 2019 společnost Amazon přijala vlastní dobrovolný závazek dekarbonizace do roku 2040, tedy deset let před termínem Pařížské dohody o klimatu. Gigant v oblasti elektronického obchodu vyzval také další společnosti, aby se zavázaly k vlastním klimatickým cílům a staly se členy organizace, kterou Amazon založil společně s Christianou Figueresovou a Tomem Rivettem-Carnacem, architekty přelomové Pařížské dohody z roku 2015.
Zdroj: Getty Images
V roce 2020 Amazon oznámil, že koupil práva na pojmenování středně velké arény v Seattlu a přejmenoval ji na Climate Pledge Arena. Mělo to být „pravidelné připomínání naléhavé potřeby klimatických opatření“, napsal tehdy Bezos na svém osobním účtu na Instagramu.
„Vyšli jsme ven, koupili jsme práva na pojmenování velkého hokejového stadionu a koncertní arény v Seattlu. A nepojmenovali jsme ji Amazon Arena. Nazvali jsme ji Climate Pledge Arena (Aréna klimatických závazků). Když jedete v centru Seattlu, vidíte obrovskými písmeny Climate Pledge,“ řekl Gross.
„Svým způsobem je to, jako bychom vytvořili mechanismus, kdy by bylo tak nemožné vrátit zubní pastu zpět do tuby, aniž bychom se ponížili, že se tohoto slibu držíme,“ řekl Gross.
Dalším mechanismem, který Amazon vytvořil, je fond Climate Pledge Fund, který směřuje dvě miliardy dolarů na investice do klimatických startupů, které se snaží řešit problémy, s nimiž se potýká samotný Amazon.
„Neměli bychom jen nečinně přihlížet a čekat, až jiní vyvinou technologie a obchodní modely, které pomohou dekarbonizovat náš provoz, že? Jinak bychom mohli čekat až do roku 2040, než někdo vyrobí letadlo na vodíkový pohon nebo něco podobného, co bude fungovat pro náš provoz,“ řekl Gross v rozhovoru pro CNBC.
Zdroj: Getty Images
„Místo toho bychom měli investovat peníze do práce, a co je důležitější, dělat vše, co je v našich silách, abychom do společností investovali svůj čas, svou energii, své závazky od nich nakupovat,“ řekl Gross.
Investice musí splňovat dvě podmínky: 1/ být životaschopné podle běžných standardů rizikového kapitálu a 2/ pracovat na řešení problému společnosti Amazon.
„Můžeme vidět fantastickou společnost, která řeší problém s uhlíkem. Ale pokud to není problém Amazonu s uhlíkem, nemůžeme této společnosti nijak pomoci. A tak se omezujeme na ty společnosti, kde existuje technologie, kterou můžeme přijmout,“ řekl Gross pro CNBC.
Zdá se, že startup má také cestu k ziskovosti.
„Nejsme filantropická organizace. Jsme v tom absolutně kvůli zisku,“ řekl Gross. Pokud se však zdá, že kupní síla Amazonu umožní startupu dosáhnout ziskovosti, je to také jedna z možností.
Jedním z nejznámějších příkladů je partnerství s výrobcem elektromobilů Rivian, v níž Amazon vlastní podíl. „Zavázali jsme se k nákupu 100 000 elektrických dodávkových vozů a není překvapením, že jsme se rozhodli investovat do společnosti před IPO,“ řekl Gross.
Jedna z těchto obchodních manter je vodítkem pro snahu společnosti Amazon dosáhnout do roku 2040 nulových čistých emisí uhlíku.„Jeff Bezos má – což se stalo napříč Amazonem a obecněji citovaným – výraz, který je podle mého názoru opravdu krásný,“ řekl Daniel Gross ze společnosti Amazon během čtvrtečního rozhovoru s korespondentkou CNBC Dianou Olickovou během akce ESG Impact pořádané CNBC.Tento citát zní: „Dobré úmysly nefungují, mechanismy ano,“ řekl Gross, ředitel klimatického investičního oddělení společnosti Amazon, Climate Pledge Fund.„Tím, že jsme se zavázali k ochraně klimatu, tím, že jsme vyvěsili nápis ‚Climate Pledge‘ na hlavní světla v Seattlu, tím, že jsme vyčlenili 2 miliardy dolarů na fond klimatických závazků – to jsou druhy mechanismů, které nás udrží na cestě k plnění tohoto závazku,“ řekl Gross.V roce 2019 společnost Amazon přijala vlastní dobrovolný závazek dekarbonizace do roku 2040, tedy deset let před termínem Pařížské dohody o klimatu. Gigant v oblasti elektronického obchodu vyzval také další společnosti, aby se zavázaly k vlastním klimatickým cílům a staly se členy organizace, kterou Amazon založil společně s Christianou Figueresovou a Tomem Rivettem-Carnacem, architekty přelomové Pařížské dohody z roku 2015.Zdroj: Getty ImagesV roce 2020 Amazon oznámil, že koupil práva na pojmenování středně velké arény v Seattlu a přejmenoval ji na Climate Pledge Arena. Mělo to být „pravidelné připomínání naléhavé potřeby klimatických opatření“, napsal tehdy Bezos na svém osobním účtu na Instagramu.„Vyšli jsme ven, koupili jsme práva na pojmenování velkého hokejového stadionu a koncertní arény v Seattlu. A nepojmenovali jsme ji Amazon Arena. Nazvali jsme ji Climate Pledge Arena . Když jedete v centru Seattlu, vidíte obrovskými písmeny Climate Pledge,“ řekl Gross.Chcete využít této příležitosti?„Svým způsobem je to, jako bychom vytvořili mechanismus, kdy by bylo tak nemožné vrátit zubní pastu zpět do tuby, aniž bychom se ponížili, že se tohoto slibu držíme,“ řekl Gross.Dalším mechanismem, který Amazon vytvořil, je fond Climate Pledge Fund, který směřuje dvě miliardy dolarů na investice do klimatických startupů, které se snaží řešit problémy, s nimiž se potýká samotný Amazon.„Neměli bychom jen nečinně přihlížet a čekat, až jiní vyvinou technologie a obchodní modely, které pomohou dekarbonizovat náš provoz, že? Jinak bychom mohli čekat až do roku 2040, než někdo vyrobí letadlo na vodíkový pohon nebo něco podobného, co bude fungovat pro náš provoz,“ řekl Gross v rozhovoru pro CNBC.Zdroj: Getty Images„Místo toho bychom měli investovat peníze do práce, a co je důležitější, dělat vše, co je v našich silách, abychom do společností investovali svůj čas, svou energii, své závazky od nich nakupovat,“ řekl Gross.Investice musí splňovat dvě podmínky: 1/ být životaschopné podle běžných standardů rizikového kapitálu a 2/ pracovat na řešení problému společnosti Amazon.„Můžeme vidět fantastickou společnost, která řeší problém s uhlíkem. Ale pokud to není problém Amazonu s uhlíkem, nemůžeme této společnosti nijak pomoci. A tak se omezujeme na ty společnosti, kde existuje technologie, kterou můžeme přijmout,“ řekl Gross pro CNBC.Zdá se, že startup má také cestu k ziskovosti.„Nejsme filantropická organizace. Jsme v tom absolutně kvůli zisku,“ řekl Gross. Pokud se však zdá, že kupní síla Amazonu umožní startupu dosáhnout ziskovosti, je to také jedna z možností.Jedním z nejznámějších příkladů je partnerství s výrobcem elektromobilů Rivian, v níž Amazon vlastní podíl. „Zavázali jsme se k nákupu 100 000 elektrických dodávkových vozů a není překvapením, že jsme se rozhodli investovat do společnosti před IPO,“ řekl Gross.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...