Zde se dozvíte, jak mohou vedoucí pracovníci překonat dnešní ekonomické výkyvy se strategií trvalých inovací.
V posledních třech letech jsme byli svědky nejsilnějšího býčího trhu v historii a nasazení více rizikového kapitálu než v kterémkoli jiném období. Podniky, živené stálým přísunem levného kapitálu, si s radostí osvojily mentalitu „růstu za každou cenu“ a nakonec se staly závislými na přístupu k budoucímu financování, aby si udržely dynamiku. Dokonce i zavedené podniky a společnosti typu „blue chip“ začaly pociťovat tlak srovnávání s hyperrůstovými společnostmi, protože jejich násobky ocenění začaly ve srovnání s nimi blednout. V tomto období se o ziskovosti téměř neuvažovalo, byla zavrhována jako zastaralá generační rada prarodičů.
Na začátku letošního roku se však kyvadlo prudce vychýlilo opačným směrem. Říkáme tomu „korekce trhu“, ale toto sterilní a poněkud akademické slovní spojení nevystihuje následný chaos, který zažily podniky všech velikostí. To ovlivnilo vše od dodavatelských řetězců až po externí marketing a mnoho zaměstnanců, kteří mají za úkol udržet vše v chodu. Mnoho miláčků průmyslu napříč odvětvími se z pocitu neporazitelnosti dostalo k boji s rostoucí inflací, z nedostatku v dodavatelském řetězci k nadbytku zásob a z boje o talenty k propouštění.
Chaos je sice přirozeně znepokojivý, ale někdy je to přesně to, co vedoucí pracovníci potřebují, aby se věci otřásly a vytvořil se prostor pro inovace. Nedovolte, aby vám bič způsobený nedávnou volatilitou trhu zastřel vizi budoucnosti. Nyní je čas přehodnotit svůj návod k použití, aby se zaměřil na trvalou inovaci, která se rodí z nutnosti a těžkých rozhodnutí.
Zde jsou čtyři způsoby, jak zpochybnit své myšlení.
Zdroj: Unsplash
VYROVNAT SE S NEPOHODLÍM
V letech 2020 a 2021 bylo založeno v USA rekordních 9,7 milionu podniků (nejen tam). Až do ledna letošního roku znaly tyto firmy jen jedno paradigma: intenzivní, ale stabilní růst. Ať už je to pro první pokles, nebo vzpomínka na předchozí hospodářský pokles vybledla, je to připomínka, abyste se cítili pohodlně v nepohodlí.
Všichni bychom sice raději pluli za hezkého, jasného dne, ale intenzita, s jakou musíme plout po rozbouřených vodách, je stejná jako přístup, který musíme v těchto nestabilních časech uplatnit v našich firmách. Nyní je čas připravit celou organizaci na to, aby se cítila pohodlně, když se cítí nepohodlně. Vyzvěte svůj tým, aby vše přehodnotil. Rozeberte své rozpočty, přehodnoťte ambiciózní plány a vneste do své práce zdravou dávku realismu. Udělejte to však v tónu optimismu a inovace, nikoli strachu a zmaru.
UPŘEDNOSTNĚTE PROVOZNÍ KÁZEŇ
Při hodnocení současného stavu provozní kázně se řiďte příslovím „spěch dělá zbytečnosti“. Pokud jste na tom podobně jako mnoho firem, nedávné růstové šílenství možná neúmyslně zatížilo váš provoz řadou neefektivit od nedbalých procesů přes zapomenuté investice až po nákladné vstupy z důvodu účelnosti. „Staromódní“ koncept ziskovosti se najednou znovu objevil s autoritou a vedoucí pracovníci firem mluví jen o „jednotkové ekonomice“.
Zdroj: Unsplash
Ve skutečnosti by zaměření na ziskovost a provozní kázeň podniků mělo být evergreenem a je rozhodujícím atributem toho, že jsou vybudovány tak, aby vydržely. Využijte této příležitosti k přehodnocení celého svého provozu a hledejte způsoby, jak maximalizovat hotovost a prodloužit svou dráhu. Potřebujete přehodnotit platební podmínky svých zákazníků a zjistit, zda větší flexibilita může vyhladit tok vašich příjmů? Můžete najít nové partnery, kteří budou platit rychleji, a pokusit se tak zlepšit svou pozici v oblasti pracovního kapitálu? Zvažte nové vyjednávání s dodavateli, abyste snížili hromadění zásob. Prozkoumejte svůj zásobník technologií a zjistěte, zda můžete zrušit nedostatečně využívané služby. Provozní kázeň musí být trvalým smýšlením, přičemž vše musí být pravidelně zkoumáno z hlediska potenciálu prodloužit životnost vašeho podnikání.
POVAŽUJTE ROI ZA SVOU SEVERNÍ HVĚZDU
I se zlepšenou provozní disciplínou musíte najít způsoby, jak využít své drahocenné zdroje a stanovit priority rozhodnutí tak, abyste dosáhli co nejvyšší návratnosti investic. Při zvažování příležitostí je testujte tlakem, abyste zjistili, jak pravděpodobné je, že podpoří kapitálově efektivní růst a podpoří schopnost vaší společnosti zrychlit, až se ekonomika zotaví.
Například nemovitosti a lidé jsou pro společnost dvě kapitálově nejnáročnější položky. Obojí sice může podniku přinášet hodnotu, ale vzhledem ke konkurenčnímu trhu práce a nadstandardnímu přínosu špičkových talentů může být snížení cenných talentů z dlouhodobého hlediska mnohem nákladnější než snížení výdajů na nemovitosti.
Stejně tak racionalizace marketingového rozpočtu by měla být prováděna s ohledem na budoucnost. Povzbuďte své týmy, aby rozlišovaly mezi výdaji na budování značky a rozpočtem na iniciativy přímé odezvy, které mohou přinést měřitelnou návratnost investic v měřítku. Pravidelně kontrolujte výdaje na reklamu, přehodnocujte rozpočty směrem k nejvýkonnějším platformám a využívejte data k zefektivnění cílení na ideální zákazníky. Využijte minimálně vlastní data k identifikaci svých nejvýkonnějších zákazníků a snažte se je zrcadlit na placených reklamních platformách. Pokud je to možné, investujte do nových technologických řešení, abyste zajistili co nejlepší návratnost svých reklamních dolarů a bojovali tak proti nedávným narušením v ekosystému digitální reklamy.
VYHLEDÁVEJTE PŘÍLEŽITOSTI K INOVACÍM
Zdroj: Unsplash
Od ledna letošního roku nás akciový trh vzal na divokou jízdu a ekonomové se snaží pochopit současný nízký růst a nízkou nezaměstnanost. I když se to všechno může zdát bezprecedentní, nový není koncept ekonomické volatility.
Zatímco ekonomové nadále diskutují o tom, zda se nacházíme na medvědím trhu, na býčím trhu nebo na medvědím trhu v býčím, vedoucí představitelé podniků by si měli uvědomit, že chaos vytváří historické příležitosti k inovacím. Vedoucí představitelé podniků by měli vyhodnotit, zda jejich hlavní nabídka hodnoty odpovídá trhu, a určit, jak moc se jejich nabídka odlišuje od konkurence.
S využitím svých stávajících znalostí a zkušeností by měli prozkoumat styčné trhy a příležitosti, kde se jejich stávající konkurenční výhoda může promítnout do nových oblastí růstu. I v této náročné době je velmi důležité každoročně důsledně alokovat zdroje a rozpočet na „sázky na inovace“, abyste zajistili, že vaše společnost nezůstane pozadu a nebude se chytat tržního podílu v umírající kategorii.
Stejně jako společnost Cisco po krachu v roce 1987, Google a PayPal po krachu dot-com v roce 2000, Airbnb a Stripe krátce po finanční krizi v roce 2008 a DoorDash v roce 2020 během pandemie, si ekonomické poklesy vynucují mentalitu přežití nejsilnějších, takže mnohé z největších inovací se rodí právě v nejbouřlivějších dobách.
Zesnulý velký jezdec Formule 1 Ayrton Senna jednou řekl: „Za slunečného počasí nemůžete předjet 15 aut…., ale když prší, tak ano.“ Využijte tento okamžik k tomu, abyste se vzchopili a vytvořili něco skutečně pozoruhodného.
Bez ohledu na ekonomickou situaci musí vedoucí pracovníci přijmout a udržovat disciplinované myšlení. Sledujte své peněžní toky, zůstaňte pohotoví při svém růstu a dbejte na to, abyste při budování provozních procesů efektivně rozmisťovali zdroje směrem k příležitostem s nejvyšší návratností. Trhy odmění společnosti, které si zachovají rozvahu v době nejistoty, efektivně řídí své operace, podstupují kalkulovaná rizika, aby využily příležitosti, a vytvářejí inovace, které umožňují podniku obstát ve zkoušce času.
Zde se dozvíte, jak mohou vedoucí pracovníci překonat dnešní ekonomické výkyvy se strategií trvalých inovací.V posledních třech letech jsme byli svědky nejsilnějšího býčího trhu v historii a nasazení více rizikového kapitálu než v kterémkoli jiném období. Podniky, živené stálým přísunem levného kapitálu, si s radostí osvojily mentalitu „růstu za každou cenu“ a nakonec se staly závislými na přístupu k budoucímu financování, aby si udržely dynamiku. Dokonce i zavedené podniky a společnosti typu „blue chip“ začaly pociťovat tlak srovnávání s hyperrůstovými společnostmi, protože jejich násobky ocenění začaly ve srovnání s nimi blednout. V tomto období se o ziskovosti téměř neuvažovalo, byla zavrhována jako zastaralá generační rada prarodičů.Na začátku letošního roku se však kyvadlo prudce vychýlilo opačným směrem. Říkáme tomu „korekce trhu“, ale toto sterilní a poněkud akademické slovní spojení nevystihuje následný chaos, který zažily podniky všech velikostí. To ovlivnilo vše od dodavatelských řetězců až po externí marketing a mnoho zaměstnanců, kteří mají za úkol udržet vše v chodu. Mnoho miláčků průmyslu napříč odvětvími se z pocitu neporazitelnosti dostalo k boji s rostoucí inflací, z nedostatku v dodavatelském řetězci k nadbytku zásob a z boje o talenty k propouštění.Chaos je sice přirozeně znepokojivý, ale někdy je to přesně to, co vedoucí pracovníci potřebují, aby se věci otřásly a vytvořil se prostor pro inovace. Nedovolte, aby vám bič způsobený nedávnou volatilitou trhu zastřel vizi budoucnosti. Nyní je čas přehodnotit svůj návod k použití, aby se zaměřil na trvalou inovaci, která se rodí z nutnosti a těžkých rozhodnutí. Zdroj: UnsplashV letech 2020 a 2021 bylo založeno v USA rekordních 9,7 milionu podniků . Až do ledna letošního roku znaly tyto firmy jen jedno paradigma: intenzivní, ale stabilní růst. Ať už je to pro první pokles, nebo vzpomínka na předchozí hospodářský pokles vybledla, je to připomínka, abyste se cítili pohodlně v nepohodlí.Chcete využít této příležitosti?Všichni bychom sice raději pluli za hezkého, jasného dne, ale intenzita, s jakou musíme plout po rozbouřených vodách, je stejná jako přístup, který musíme v těchto nestabilních časech uplatnit v našich firmách. Nyní je čas připravit celou organizaci na to, aby se cítila pohodlně, když se cítí nepohodlně. Vyzvěte svůj tým, aby vše přehodnotil. Rozeberte své rozpočty, přehodnoťte ambiciózní plány a vneste do své práce zdravou dávku realismu. Udělejte to však v tónu optimismu a inovace, nikoli strachu a zmaru. Při hodnocení současného stavu provozní kázně se řiďte příslovím „spěch dělá zbytečnosti“. Pokud jste na tom podobně jako mnoho firem, nedávné růstové šílenství možná neúmyslně zatížilo váš provoz řadou neefektivit od nedbalých procesů přes zapomenuté investice až po nákladné vstupy z důvodu účelnosti. „Staromódní“ koncept ziskovosti se najednou znovu objevil s autoritou a vedoucí pracovníci firem mluví jen o „jednotkové ekonomice“.Zdroj: UnsplashVe skutečnosti by zaměření na ziskovost a provozní kázeň podniků mělo být evergreenem a je rozhodujícím atributem toho, že jsou vybudovány tak, aby vydržely. Využijte této příležitosti k přehodnocení celého svého provozu a hledejte způsoby, jak maximalizovat hotovost a prodloužit svou dráhu. Potřebujete přehodnotit platební podmínky svých zákazníků a zjistit, zda větší flexibilita může vyhladit tok vašich příjmů? Můžete najít nové partnery, kteří budou platit rychleji, a pokusit se tak zlepšit svou pozici v oblasti pracovního kapitálu? Zvažte nové vyjednávání s dodavateli, abyste snížili hromadění zásob. Prozkoumejte svůj zásobník technologií a zjistěte, zda můžete zrušit nedostatečně využívané služby. Provozní kázeň musí být trvalým smýšlením, přičemž vše musí být pravidelně zkoumáno z hlediska potenciálu prodloužit životnost vašeho podnikání.I se zlepšenou provozní disciplínou musíte najít způsoby, jak využít své drahocenné zdroje a stanovit priority rozhodnutí tak, abyste dosáhli co nejvyšší návratnosti investic. Při zvažování příležitostí je testujte tlakem, abyste zjistili, jak pravděpodobné je, že podpoří kapitálově efektivní růst a podpoří schopnost vaší společnosti zrychlit, až se ekonomika zotaví.Například nemovitosti a lidé jsou pro společnost dvě kapitálově nejnáročnější položky. Obojí sice může podniku přinášet hodnotu, ale vzhledem ke konkurenčnímu trhu práce a nadstandardnímu přínosu špičkových talentů může být snížení cenných talentů z dlouhodobého hlediska mnohem nákladnější než snížení výdajů na nemovitosti.Stejně tak racionalizace marketingového rozpočtu by měla být prováděna s ohledem na budoucnost. Povzbuďte své týmy, aby rozlišovaly mezi výdaji na budování značky a rozpočtem na iniciativy přímé odezvy, které mohou přinést měřitelnou návratnost investic v měřítku. Pravidelně kontrolujte výdaje na reklamu, přehodnocujte rozpočty směrem k nejvýkonnějším platformám a využívejte data k zefektivnění cílení na ideální zákazníky. Využijte minimálně vlastní data k identifikaci svých nejvýkonnějších zákazníků a snažte se je zrcadlit na placených reklamních platformách. Pokud je to možné, investujte do nových technologických řešení, abyste zajistili co nejlepší návratnost svých reklamních dolarů a bojovali tak proti nedávným narušením v ekosystému digitální reklamy. Zdroj: UnsplashOd ledna letošního roku nás akciový trh vzal na divokou jízdu a ekonomové se snaží pochopit současný nízký růst a nízkou nezaměstnanost. I když se to všechno může zdát bezprecedentní, nový není koncept ekonomické volatility.Zatímco ekonomové nadále diskutují o tom, zda se nacházíme na medvědím trhu, na býčím trhu nebo na medvědím trhu v býčím, vedoucí představitelé podniků by si měli uvědomit, že chaos vytváří historické příležitosti k inovacím. Vedoucí představitelé podniků by měli vyhodnotit, zda jejich hlavní nabídka hodnoty odpovídá trhu, a určit, jak moc se jejich nabídka odlišuje od konkurence.S využitím svých stávajících znalostí a zkušeností by měli prozkoumat styčné trhy a příležitosti, kde se jejich stávající konkurenční výhoda může promítnout do nových oblastí růstu. I v této náročné době je velmi důležité každoročně důsledně alokovat zdroje a rozpočet na „sázky na inovace“, abyste zajistili, že vaše společnost nezůstane pozadu a nebude se chytat tržního podílu v umírající kategorii.Stejně jako společnost Cisco po krachu v roce 1987, Google a PayPal po krachu dot-com v roce 2000, Airbnb a Stripe krátce po finanční krizi v roce 2008 a DoorDash v roce 2020 během pandemie, si ekonomické poklesy vynucují mentalitu přežití nejsilnějších, takže mnohé z největších inovací se rodí právě v nejbouřlivějších dobách. Zesnulý velký jezdec Formule 1 Ayrton Senna jednou řekl: „Za slunečného počasí nemůžete předjet 15 aut…., ale když prší, tak ano.“ Využijte tento okamžik k tomu, abyste se vzchopili a vytvořili něco skutečně pozoruhodného.Bez ohledu na ekonomickou situaci musí vedoucí pracovníci přijmout a udržovat disciplinované myšlení. Sledujte své peněžní toky, zůstaňte pohotoví při svém růstu a dbejte na to, abyste při budování provozních procesů efektivně rozmisťovali zdroje směrem k příležitostem s nejvyšší návratností. Trhy odmění společnosti, které si zachovají rozvahu v době nejistoty, efektivně řídí své operace, podstupují kalkulovaná rizika, aby využily příležitosti, a vytvářejí inovace, které umožňují podniku obstát ve zkoušce času.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...