Domino’s hlásí smíšené výsledky za třetí čtvrtletí, tržby ve stejných prodejnách v USA rostou
V USA společnost uvedla, že tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 2 %. Společnost Domino’s se snažila uspokojit vyšší úroveň poptávky v dřívějších dnech pandemie Covid-19, kdy se lidé schovávali doma a více si objednávali.
Společnost Domino’s rovněž setrvala na své prognóze inflace nákladů na potraviny, což naznačuje, že tlak z rostoucích nákladů by mohl polevit. V předchozím čtvrtletí společnost zvýšila svůj odhad inflace nákladů na potraviny na 13 % až 15 % z předchozího odhadu růstu o 10 % až 12 %.
Akcie společnosti Domino’s vzrostly v předobchodní fázi o více než 8 %.
„Jsem povzbuzen našimi výsledky a postupným zlepšováním, kterého jsme dosáhli ve třetím čtvrtletí,“ uvedl v prohlášení generální ředitel společnosti Domino’s Russell Weiner.

Uvedl také, že společnost dnes v USA dodává přibližně každou třetí pizzu – podobně jako před pandemií.
Zde jsou výsledky pizzerie ve srovnání s odhady Wall Street podle společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,79 USD oproti očekávaným 2,97 USD.
Tržby: 1,07 miliardy USD oproti očekávaným 1,06 miliardy USD.
V zámoří společnost uvedla, že tržby ve stejných prodejnách ve třetím čtvrtletí klesly o 1,8 % při vyloučení vlivu měnových kurzů.
Společnost rovněž uvedla, že po skončení třetího čtvrtletí prodala 114 firemních prodejen v Arizoně a Utahu svým franšízantům za 41,1 milionu USD. Společnost uvedla, že očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí zaznamená zisk z transakce.
Za čtvrtletí končící 11. září čistý zisk klesl na 100,5 milionu USD, tj. 2,79 USD na akcii, ze 120,4 milionu USD, tj. 3,24 USD na akcii před rokem. Společnost Domino’s tento pokles přičítá především vyššímu předpisu na daň z příjmu a nižším příjmům z provozní činnosti.
Domino’s poškodily rostoucí náklady a přetrvávající nedostatek řidičů pro rozvoz zboží, který snížil tržby. Akcie společnosti se sídlem v Ann Arbor ve státě Michigan se ve středu dostaly na 52týdenní minimum a obchodovaly se za 299,41 USD za akcii. V posledním roce se obchodovaly až za 567 USD.
Řetězec supermarketů Lulu ve Spojených arabských emirátech si najímá společnost Moelis pro IPO
Řetězec supermarketů Lulu Group International se sídlem v Abú Zabí plánuje primární nabídku akcií a najal si investiční banku Moelis & Co, aby mu poskytla poradenství, uvedly dva zdroje obeznámené se záležitostí.
Lulu, jeden z největších řetězců supermarketů v oblasti Perského zálivu, který založil podnikatel indického původu Yusuff Ali, provozuje podle svých internetových stránek 239 obchodů ve 23 zemích a zaměstnává více než 60 000 lidí.
Rozmach kotací na burzách v Perském zálivu se vymyká celosvětovému trendu, protože region těží z vysokých cen ropy a přílivu investorů.

Podle zdrojů plánuje řetězec supermarketů vstoupit na burzu v příštím roce poté, co obchody s potravinami vyšly z pandemie bez úhony.
Společnost Lulu na žádost agentury Reuters o komentář nereagovala a Moelis se odmítl vyjádřit.
Státní investiční fond ADQ z Abú Dhabí před dvěma lety uvedl, že do společnosti Lulu investuje až 1 miliardu USD, aby jí pomohl expandovat v Egyptě, přičemž zdroje později uvedly, že koupil 20% podíl, což znamená, že celková hodnota společnosti je 5 miliard USD.
Generální ředitel ADQ Mohamed Hassan al-Suwaidi tehdy uvedl, že transakce odráží širší závazek fondu investovat v Egyptě. ADQ založil koncem roku 2019 společnou investiční platformu se Suverénním fondem Egypta v hodnotě 20 miliard dolarů a v nejlidnatější arabské zemi investuje ve velkém.
Ještě před oznámením dohody s ADQ agentura Reuters informovala, že saúdskoarabský státní fond Public Investment Fund vede počáteční jednání o koupi podílu ve společnosti Lulu. K dohodě však nikdy nedošlo.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky