Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Chcete se naučit, jak přesvědčit ostatní a získat to, co chcete? Zde je návod

Nerad prodávám.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 listopadu, 2022
5 min. čtení
Public speaking - Audience and speaker

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Jak si dokážete představit, jako majiteli firmy mi to nepomáhá. Ale nakonec jsem se naučil, že prodej je přesvědčování a přesvědčování je umění. A stejně jako každé umění se můžete naučit přesvědčovat (a prodávat) způsobem, který vám vyhovuje.

Před časem jsem narazil na brilantní přednášku zesnulého vynikajícího počítačového vědce a profesora MIT Patricka Winstona. Jeho nahraná přednáška „Jak mluvit“ byla zhlédnuta milionkrát a stále se promítá novým studentům, a to i několik let po jeho smrti – a obsahuje některé z emocionálně nejinteligentnějších technik přesvědčování, které jsem slyšel.

Winston ve své přednášce říká, že přesvědčování zahrnuje tři hlavní kroky:

  1. Praxe (správný způsob)
  2. Sdílejte svou vizi
  3. Ukazujte, neříkejte

Rozebereme si jednotlivé kroky a podíváme se, jak je využít k efektivnímu přesvědčování. (Pokud vám tyto lekce přijdou cenné, mohl by vás zajímat můj bezplatný sedmidenní kurz, který vám každý den po dobu jednoho týdne do schránky doručí podobnou metodu, která vás naučí, jak u sebe a svého týmu budovat emoční inteligenci).

man speaking in front of crowd
Zdroj: Unsplash

Správný druh praxe

Advertisement

Podle Winstona se neúspěch v jakémkoli mluveném scénáři (např. ústní prezentaci) odvíjí od dvou věcí: neschopnosti situovat a neschopnosti trénovat.

Chcete využít této příležitosti?

„Umístit“ něco znamená zasadit to do kontextu pro vaše posluchače. Udělejte to relevantní pro jejich potřeby a přání. Přesvědčte je, proč je to důležité a proč by je to mělo zajímat.

Jaký problém nebo bolestivý bod jim můžete pomoci vyřešit? V čem je vaše řešení lepší než řešení někoho jiného? Nezáleží na tom, jak úžasná je vaše věc nebo váš produkt; pokud se s ním vaše publikum emocionálně nespojí, nikdy je nepřesvědčíte, aby něco udělali.

Jak tedy vytvořit toto emocionální spojení a zároveň rozvíjet umění přesvědčování? Cvičení -; ale ne jen tak ledajaké cvičení.

Jak vysvětluje Winston, zásadní je mít správné publikum. Lidé, se kterými pracujete, vás (doufejme) podporují, ale jejich obeznámenost s vaším projektem nebo produktem může být na škodu. Totéž platí pro mladší lidi, kteří jsou sice bystří a ambiciózní, ale nemají tolik zkušeností jako jejich šedovlasí kolegové.

Při tréninku si zavolejte několik kolegů nebo přátel, kteří váš projekt nejen neznají, ale také se nebojí vám ho na rovinu říct. Shromážděte všechny skeptiky a cyniky, které najdete.

man in black suit standing on brown wooden floor
Zdroj: Unsplash

„Pokud mě nedokážete rozplakat, nebudu si vás už vážit jako přítele,“ radí vám Winston, abyste jim to řekli.

Předveďte svůj názor a pak si vyslechněte jejich zpětnou vazbu. Naučte se přijímat kritiku a vítejte odmítnutí. Právě takový typ publika vás donutí pracovat tvrději a hlouběji, až budete ve svém profesním životě růst.

Podělte se o svou vizi

Chcete-li někoho úspěšně přesvědčit a ovlivnit, musíte se s ním umět podělit o svou vizi. Podle Winstona má však každá vize dvě části.

Za prvé, vize musí být něčím, na čem někomu záleží. Začíná to u vás; pokud nejste zapálení pro to, co chcete sdílet, nebude pro to zapálený ani nikdo jiný. Za druhé, musíte sdílet něco nového: Čím se vaše vize liší od vašich konkurentů?

Nejlepším způsobem, jak sdílet vizi, je samozřejmě zvládnout umění vyprávění příběhů. Naučte se tedy, jak svou vizi sdělit pomocí dobrého příběhu, a spojíte se s jejich pocity i intelektem.

Follow me on social media @dougglasfoto
Zdroj: Unsplash

Ukazujte, nevyprávějte

Třetí a poslední část procesu přesvědčování přesvědčuje posluchače, že jste udělali něco, co si zaslouží jejich pozornost.

„Jak vyjádříte představu, že jste něco udělali?“ ptá se Winston. Odpověď: vyjmenováním kroků, které jsou k vyřešení daného problému potřeba. Pokud prodáváte výrobek X, který řeší problém Y, pomocí řešení Z, nestačí říct, jak řešení vypadá; musíte ukázat řešení, krok za krokem. Přesvědčíte tak své publikum, že dokážete splnit svůj slib.

Pro ilustraci, pokud prodáváte online kurz, nepopisujte pouze detailně proměnu, kterou poskytnete. Vysvětlete kroky, které váš kurz provede, abyste tuto proměnu vytvořili. Pokud prodáváte fyzický produkt, neříkejte jen, co produkt dělá. Vysvětlete, jak to dělá.

Když tedy přijde čas na přesvědčování, nepokoušejte se o tvrdý prodej. Místo toho si nacvičte sdílení svých znalostí se skeptickým publikem, abyste zjistili, jak to, co říkáte, pro ně bude relevantní. To vám pomůže zapálit se pro svou vizi a toto nadšení bude nakažlivé. A konečně, neukazujte jen to, co děláte – ukažte, jak to děláte.

Protože, jak říká Winston, kvalita vašich nápadů vás dostane jen do určité míry. Mnohem důležitější je schopnost tyto nápady efektivně sdělit.

Jak si dokážete představit, jako majiteli firmy mi to nepomáhá. Ale nakonec jsem se naučil, že prodej je přesvědčování a přesvědčování je umění. A stejně jako každé umění se můžete naučit přesvědčovat způsobem, který vám vyhovuje.Před časem jsem narazil na brilantní přednášku zesnulého vynikajícího počítačového vědce a profesora MIT Patricka Winstona. Jeho nahraná přednáška „Jak mluvit“ byla zhlédnuta milionkrát a stále se promítá novým studentům, a to i několik let po jeho smrti – a obsahuje některé z emocionálně nejinteligentnějších technik přesvědčování, které jsem slyšel.Winston ve své přednášce říká, že přesvědčování zahrnuje tři hlavní kroky:Praxe Sdílejte svou viziUkazujte, neříkejteRozebereme si jednotlivé kroky a podíváme se, jak je využít k efektivnímu přesvědčování. .Zdroj: UnsplashPodle Winstona se neúspěch v jakémkoli mluveném scénáři odvíjí od dvou věcí: neschopnosti situovat a neschopnosti trénovat.Chcete využít této příležitosti?„Umístit“ něco znamená zasadit to do kontextu pro vaše posluchače. Udělejte to relevantní pro jejich potřeby a přání. Přesvědčte je, proč je to důležité a proč by je to mělo zajímat.Jaký problém nebo bolestivý bod jim můžete pomoci vyřešit? V čem je vaše řešení lepší než řešení někoho jiného? Nezáleží na tom, jak úžasná je vaše věc nebo váš produkt; pokud se s ním vaše publikum emocionálně nespojí, nikdy je nepřesvědčíte, aby něco udělali.Jak tedy vytvořit toto emocionální spojení a zároveň rozvíjet umění přesvědčování? Cvičení -; ale ne jen tak ledajaké cvičení.Jak vysvětluje Winston, zásadní je mít správné publikum. Lidé, se kterými pracujete, vás podporují, ale jejich obeznámenost s vaším projektem nebo produktem může být na škodu. Totéž platí pro mladší lidi, kteří jsou sice bystří a ambiciózní, ale nemají tolik zkušeností jako jejich šedovlasí kolegové.Při tréninku si zavolejte několik kolegů nebo přátel, kteří váš projekt nejen neznají, ale také se nebojí vám ho na rovinu říct. Shromážděte všechny skeptiky a cyniky, které najdete.Zdroj: Unsplash„Pokud mě nedokážete rozplakat, nebudu si vás už vážit jako přítele,“ radí vám Winston, abyste jim to řekli.Předveďte svůj názor a pak si vyslechněte jejich zpětnou vazbu. Naučte se přijímat kritiku a vítejte odmítnutí. Právě takový typ publika vás donutí pracovat tvrději a hlouběji, až budete ve svém profesním životě růst.Chcete-li někoho úspěšně přesvědčit a ovlivnit, musíte se s ním umět podělit o svou vizi. Podle Winstona má však každá vize dvě části.Za prvé, vize musí být něčím, na čem někomu záleží. Začíná to u vás; pokud nejste zapálení pro to, co chcete sdílet, nebude pro to zapálený ani nikdo jiný. Za druhé, musíte sdílet něco nového: Čím se vaše vize liší od vašich konkurentů?Nejlepším způsobem, jak sdílet vizi, je samozřejmě zvládnout umění vyprávění příběhů. Naučte se tedy, jak svou vizi sdělit pomocí dobrého příběhu, a spojíte se s jejich pocity i intelektem.Zdroj: UnsplashTřetí a poslední část procesu přesvědčování přesvědčuje posluchače, že jste udělali něco, co si zaslouží jejich pozornost.„Jak vyjádříte představu, že jste něco udělali?“ ptá se Winston. Odpověď: vyjmenováním kroků, které jsou k vyřešení daného problému potřeba. Pokud prodáváte výrobek X, který řeší problém Y, pomocí řešení Z, nestačí říct, jak řešení vypadá; musíte ukázat řešení, krok za krokem. Přesvědčíte tak své publikum, že dokážete splnit svůj slib.Pro ilustraci, pokud prodáváte online kurz, nepopisujte pouze detailně proměnu, kterou poskytnete. Vysvětlete kroky, které váš kurz provede, abyste tuto proměnu vytvořili. Pokud prodáváte fyzický produkt, neříkejte jen, co produkt dělá. Vysvětlete, jak to dělá.Když tedy přijde čas na přesvědčování, nepokoušejte se o tvrdý prodej. Místo toho si nacvičte sdílení svých znalostí se skeptickým publikem, abyste zjistili, jak to, co říkáte, pro ně bude relevantní. To vám pomůže zapálit se pro svou vizi a toto nadšení bude nakažlivé. A konečně, neukazujte jen to, co děláte – ukažte, jak to děláte.Protože, jak říká Winston, kvalita vašich nápadů vás dostane jen do určité míry. Mnohem důležitější je schopnost tyto nápady efektivně sdělit.
Tagy: praxerétorikatréningvize

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Zaměření na výstupy mění pracovní kulturu a zvyšuje efektivitu
      2. Produktivita budoucnosti začíná v živých a adaptivních týmech
      3. Vytváření rituálů, které podporují inovace a posilují týmy
      4. Americká ekonomika vzdoruje pesimismu, ale rizika zůstávají ve hře
      5. 28. září — Amazon.com láme další rekordy v segmentu e-commerce
      6. Nové pracovní příležitosti, které přináší éra umělé inteligence
      7. Jak zjednodušit pracovní postupy a dosáhnout skutečných výsledků
      8. Nositel Nobelovy ceny Jean Tirole varuje před riziky stablecoinů
      9. Budování silné osobní značky otevírá dveře k novým kariérním možnostem a růstu
      10. 29. srpna – The Beatles odehráli v San Franciscu svůj poslední veřejný koncert
      Advertisement

      Breaking.

      00:02

      Ruský trh stagnuje, Aeroflot a Unipro září navzdory poklesu

      23:43

      Apple přebírá otěže F1 vysílání v USA

      17:52

      Nový Zéland posiluje obchodní vazby tváří v tvář globálnímu napětí

      17:22

      Průlomová léčba rakoviny prsu od Kelun-Biotech slaví úspěch

      16:55

      Revoluce v léčbě rakoviny prsu: Enhertu přináší naději pacientkám

      16:52

      ENHERTU: Revoluční pokrok v boji proti rakovině prsu!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Luxusní akcie znovu ožívají, investiční banky sázejí na další růst sektoru

      18 října, 2025

      Evropský luxusní sektor zažívá pozoruhodný návrat optimismu.

      Zdroj: Getty Images

      Akcie společnosti Praxis Precision po průlomu v léčbě třesu vystřelily vzhůru

      17 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Wells Fargo vidí v T-Mobile velký potenciál díky expanzi na venkov a firemní trhy

      16 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA sází na Sea Limited a očekává silný růst díky e-commerce a AI

      16 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Akcie Vertiv vzrostly o 1 600 % a Deutsche Bank věří, že zisky ještě přijdou

      16 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie směřují k růstu navzdory existujícím obavám trhu

      17 října, 2025

      Fibocom Wireless: čínský lídr IoT vstupuje na hongkongskou burzu

      16 října, 2025

      S&P 500 klesá poté, co Trump varoval Čínu o zákazu dovozu kuchyňského oleje

      14 října, 2025

      S&P 500 dále klesá s eskalací obchodního napětí mezi USA a Čínou

      16 října, 2025

      S&P 500 posiluje, Powell z Fedu naznačuje uvolnění měnové politiky

      14 října, 2025

      S&P 500 stoupá, zatímco obavy ohledně USA a Číny a regionálních bank mizí

      17 října, 2025

      Co se bude dít dál na letošním docela chaotickém akciovém trhu?

      18 října, 2025

      Krátkodobá prognóza kurzu EUR/USD po francouzském výkyvu

      15 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.