Analýza firmy zjistila, že software společnosti Tesla přináší přibližně 290 milionů dolarů za čtvrtletí, což představuje 1,3 % celkových příjmů. To je méně než 5 % hrubého zisku.
Sacconaghi ohodnotil akcie jako underperform s cílovou cenou 150 USD, což by znamenalo 34% pokles oproti úternímu závěru akcií na úrovni 227,82 USD.
To se liší od většiny analytiků na Wall Street, kde pouze 10 % analytiků hodnotí akcie jako underweight nebo sell oproti 61 %, kteří je hodnotí jako outperform nebo buy, a 29 %, kteří je hodnotí jako hold, uvádí FactSet. Průměrný analytik oslovený společností FactSet stanovil cílovou cenu 293,43 USD, což by znamenalo nárůst o 28,8 %.
Býčí argument pro společnost Tesla a její software spočívá v tom, že společnost je schopna dodat kompletní funkci plného samořízení, známou jako FSD, dříve než kdokoli jiný. To by podle zastánců teoreticky vedlo k větší míře rozšíření této funkce, Sacconaghi však tento argument vyvrací.
Zdroj: Getty Images
„Tento scénář vidíme méně optimisticky a domníváme se, že ceny FSD budou časem z velké části vysoutěženy, jako tomu bylo v minulosti u téměř každé jiné automobilové technologie a funkce,“ řekl.
Hlavní faktory příjmů ze softwaru Prvním hlavním faktorem současných příjmů ze softwaru je vykázání odložených příjmů plynoucích z jeho softwarových aktualizací. Ty v posledním čtvrtletí činily 48 milionů dolarů, což je přibližně 5 dolarů měsíčně na jeden vůz. Sacconaghi však očekává, že se toto číslo časem přiblíží 3 dolarům, protože předchozí sazba zahrnovala poplatky za dobíjení jeho vozů, které nyní již zahrnuty nejsou.
Druhý faktor příjmů ze softwaru pochází ze softwaru, který umožňuje vylepšený Autopilot a plné samostatné řízení (FSD). Míra uživatelů přidávajících plné samořízení se podle analýzy pravděpodobně pohybuje kolem 5 %. Po započtení vylepšeného Autopilota, což je levnější varianta vylepšení, která zahrnuje pouze některé funkce FSD, se odhad zvyšuje na 10 až 12 % pro obě varianty vylepšení dohromady.
Míra lidí, kteří se rozhodli pro FSD, se snížila na oněch zhruba 5 % z více než 40 % ve druhém čtvrtletí roku 2020, protože cena doplňku se ztrojnásobila a zákaznická základna se rozrostla z nadšených fanoušků společnosti na širší průřez. Tesla nabízí možnost měsíčního předplatného, ale v roce 2021 uvedla, že míra účastníků tohoto plánu „není významná“.
Analýza zjistila, že vylepšený Autopilot a FSD tvořily lví podíl na příjmech ze softwaru a přinesly přibližně 240 milionů dolarů. U jednorázových nákupů FSD společnost část, podle odhadů asi 60 %, vykazuje v okamžiku prodeje a zbytek odkládá do doby, než budou funkce dokončeny. Analýza poukazuje na to, že v rozvaze společnosti Tesla jsou další výnosy z těchto dvou služeb v odhadované výši 1,7 miliardy USD.
„Vzhledem k tomu, že vykázání odložených výnosů z FSD je založeno na hodnocení managementu ohledně pokroku na cestě k úplnému samořízení, je vykázání výnosů nepředvídatelné, nerovnoměrné a do jisté míry diskreční,“ uvedl Sacconaghi v poznámce pro klienty. „Cynik by mohl říci, že se jedná o „sklenici na sušenky“, ze které může vedení uvolňovat příjmy a zlepšovat marže podle svého uvážení, ačkoli mohou existovat objektivní kritéria pro uznání, která jednoduše nejsou zveřejňována.“
Zdroj: Getty Images
Rozpor s „býčími předpoklady“ Výrobce elektromobilů má další softwarové nabídky, jako je prémiová konektivita za příplatek a „zvýšení akcelerace“ pro konkrétní modely. Sacconaghi se však domnívá, že příjmy z nich jsou „velmi omezené“.
Sacconaghi uvedl, že „vysněný případ“ rozšíření FSD by mohl ospravedlnit současné ocenění společnosti Tesla a že ti, kteří mají na akcie býčí náladu, očekávají, že to, že je první, kdo s touto technologií přišel, zvýší míru kupujících automobilů, kteří si tuto funkci přidají. (Existuje beta verze FSD, která se setkala se smíšenými ohlasy.) Řekl však, že současné ceny zahrnuté do odhadů pravděpodobně nevydrží, protože na trh vstoupí více konkurentů.
„Možná naším největším rozporem se základními býčími předpoklady ohledně Tesly a FSD je udržitelnost cen FSD,“ řekl Sacconaghi.
„Domníváme se, že časem bude FSD nakonec nabízet každý vůz – a proto se domníváme, že vzhledem k vysoce konkurenční povaze odvětví budou ceny pravděpodobně klesat,“ řekl. „Tak tomu bylo do značné míry u všech technologií/bezpečnostních prvků, které byly v minulosti v automobilech zavedeny, včetně elektrických oken, protiblokovacích systémů, airbagů, tempomatů, detekce mrtvého úhlu atd.“
Analýza firmy zjistila, že software společnosti Tesla přináší přibližně 290 milionů dolarů za čtvrtletí, což představuje 1,3 % celkových příjmů. To je méně než 5 % hrubého zisku.Sacconaghi ohodnotil akcie jako underperform s cílovou cenou 150 USD, což by znamenalo 34% pokles oproti úternímu závěru akcií na úrovni 227,82 USD.To se liší od většiny analytiků na Wall Street, kde pouze 10 % analytiků hodnotí akcie jako underweight nebo sell oproti 61 %, kteří je hodnotí jako outperform nebo buy, a 29 %, kteří je hodnotí jako hold, uvádí FactSet. Průměrný analytik oslovený společností FactSet stanovil cílovou cenu 293,43 USD, což by znamenalo nárůst o 28,8 %.Býčí argument pro společnost Tesla a její software spočívá v tom, že společnost je schopna dodat kompletní funkci plného samořízení, známou jako FSD, dříve než kdokoli jiný. To by podle zastánců teoreticky vedlo k větší míře rozšíření této funkce, Sacconaghi však tento argument vyvrací.Zdroj: Getty Images„Tento scénář vidíme méně optimisticky a domníváme se, že ceny FSD budou časem z velké části vysoutěženy, jako tomu bylo v minulosti u téměř každé jiné automobilové technologie a funkce,“ řekl.Hlavní faktory příjmů ze softwaruPrvním hlavním faktorem současných příjmů ze softwaru je vykázání odložených příjmů plynoucích z jeho softwarových aktualizací. Ty v posledním čtvrtletí činily 48 milionů dolarů, což je přibližně 5 dolarů měsíčně na jeden vůz. Sacconaghi však očekává, že se toto číslo časem přiblíží 3 dolarům, protože předchozí sazba zahrnovala poplatky za dobíjení jeho vozů, které nyní již zahrnuty nejsou.Chcete využít této příležitosti?Druhý faktor příjmů ze softwaru pochází ze softwaru, který umožňuje vylepšený Autopilot a plné samostatné řízení . Míra uživatelů přidávajících plné samořízení se podle analýzy pravděpodobně pohybuje kolem 5 %. Po započtení vylepšeného Autopilota, což je levnější varianta vylepšení, která zahrnuje pouze některé funkce FSD, se odhad zvyšuje na 10 až 12 % pro obě varianty vylepšení dohromady.Míra lidí, kteří se rozhodli pro FSD, se snížila na oněch zhruba 5 % z více než 40 % ve druhém čtvrtletí roku 2020, protože cena doplňku se ztrojnásobila a zákaznická základna se rozrostla z nadšených fanoušků společnosti na širší průřez. Tesla nabízí možnost měsíčního předplatného, ale v roce 2021 uvedla, že míra účastníků tohoto plánu „není významná“.Analýza zjistila, že vylepšený Autopilot a FSD tvořily lví podíl na příjmech ze softwaru a přinesly přibližně 240 milionů dolarů. U jednorázových nákupů FSD společnost část, podle odhadů asi 60 %, vykazuje v okamžiku prodeje a zbytek odkládá do doby, než budou funkce dokončeny. Analýza poukazuje na to, že v rozvaze společnosti Tesla jsou další výnosy z těchto dvou služeb v odhadované výši 1,7 miliardy USD.„Vzhledem k tomu, že vykázání odložených výnosů z FSD je založeno na hodnocení managementu ohledně pokroku na cestě k úplnému samořízení, je vykázání výnosů nepředvídatelné, nerovnoměrné a do jisté míry diskreční,“ uvedl Sacconaghi v poznámce pro klienty. „Cynik by mohl říci, že se jedná o „sklenici na sušenky“, ze které může vedení uvolňovat příjmy a zlepšovat marže podle svého uvážení, ačkoli mohou existovat objektivní kritéria pro uznání, která jednoduše nejsou zveřejňována.“Zdroj: Getty ImagesRozpor s „býčími předpoklady“Výrobce elektromobilů má další softwarové nabídky, jako je prémiová konektivita za příplatek a „zvýšení akcelerace“ pro konkrétní modely. Sacconaghi se však domnívá, že příjmy z nich jsou „velmi omezené“.Sacconaghi uvedl, že „vysněný případ“ rozšíření FSD by mohl ospravedlnit současné ocenění společnosti Tesla a že ti, kteří mají na akcie býčí náladu, očekávají, že to, že je první, kdo s touto technologií přišel, zvýší míru kupujících automobilů, kteří si tuto funkci přidají. Řekl však, že současné ceny zahrnuté do odhadů pravděpodobně nevydrží, protože na trh vstoupí více konkurentů.„Možná naším největším rozporem se základními býčími předpoklady ohledně Tesly a FSD je udržitelnost cen FSD,“ řekl Sacconaghi.„Domníváme se, že časem bude FSD nakonec nabízet každý vůz – a proto se domníváme, že vzhledem k vysoce konkurenční povaze odvětví budou ceny pravděpodobně klesat,“ řekl. „Tak tomu bylo do značné míry u všech technologií/bezpečnostních prvků, které byly v minulosti v automobilech zavedeny, včetně elektrických oken, protiblokovacích systémů, airbagů, tempomatů, detekce mrtvého úhlu atd.“
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...