Nissan zaznamenal nárůst zisku a zvýšil výhled; nejistota u Renaultu přetrvává
Společnost Nissan Motor Co ve středu vykázala 45% nárůst zisku za druhé čtvrtletí a výrazně zvýšila svůj celoroční výhled, k čemuž přispělo snižování nákladů, vyšší marže a slabší kurz jenu.
Lepší výsledky přicházejí uprostřed nejistoty ohledně toho, jak japonská automobilka a její partner a hlavní akcionář Renault SA přetvoří svou alianci.
O den dříve Renault oznámil reorganizaci svých podniků, dohodl se na založení společného podniku s čínskou společností Geely, který bude rovným dílem vyrábět benzínové motory a hybridní technologie, a oznámil plány na vyčlenění své divize elektromobilů v příštím roce.
Francouzská automobilka se snaží přesvědčit Nissan, aby investoval do její nové elektrické jednotky.
Rozhovory s Renaultem probíhají a jsou „otevřené a konstruktivní“, uvedl na brífinku generální ředitel Makoto Učida.
Zdroj: Nissan
Japonská automobilka vykázala za tři měsíce do konce září provozní zisk 91,7 miliardy jenů (630 milionů USD). Překonala tak konsensuální odhad 11 analytiků společnosti Refinitiv, kteří odhadovali zisk ve výši 88,2 miliardy jenů.
Zvýšila svůj celoroční odhad provozního zisku z 250 miliard jenů na 360 miliard jenů, čímž překonala průměrnou předpověď 21 analytiků ve výši 335 miliard jenů.
„Globální problémy, jako je nedostatek polovodičů a narušení dodavatelského řetězce vyvolané pandemií, stejně jako prudce rostoucí ceny energií a surovin, měly na naše podnikání větší dopad, než jsme původně očekávali,“ uvedl Uchida.
„I přes tyto problémy se však naše obchodní výsledky postupně zotavují a překračují naše plány,“ dodal.
Přetrvávající výpadky v dodávkách polovodičů způsobily, že Nissan musel minulý měsíc dočasně zastavit příjem nových objednávek na dva modely v Japonsku.
Zdroj: Bloomberg
Všeobecně se očekává, že reorganizace aliance Nissan-Renault povede ke snížení podílu Renaultu v Nissanu – v souladu s přáním japonské automobilky o rovnocennější partnerství.
Renault vlastní 43 % Nissanu, zatímco Nissan má v Renaultu 15% podíl bez hlasovacího práva. Lidé obeznámení s jednáním uvedli, že podíl Renaultu by se mohl snížit na 15 %.
Všeobecně se očekává, že Nissan spolu s dalšími investory získá podíl v podniku Renaultu na výrobu elektromobilů s kódovým označením „Ampere„, ačkoli francouzská automobilka si ponechá většinový podíl.
Jejich jednání však trvají déle, než se původně očekávalo, a to kvůli obavám Nissanu z toho, jak mohou být chráněna jeho práva duševního vlastnictví, když Renault navazuje nové vztahy se společností Geely, uvedly zdroje agentury Reuters.
Lepší výsledky přicházejí uprostřed nejistoty ohledně toho, jak japonská automobilka a její partner a hlavní akcionář Renault SA přetvoří svou alianci.O den dříve Renault oznámil reorganizaci svých podniků, dohodl se na založení společného podniku s čínskou společností Geely, který bude rovným dílem vyrábět benzínové motory a hybridní technologie, a oznámil plány na vyčlenění své divize elektromobilů v příštím roce.Francouzská automobilka se snaží přesvědčit Nissan, aby investoval do její nové elektrické jednotky.Rozhovory s Renaultem probíhají a jsou „otevřené a konstruktivní“, uvedl na brífinku generální ředitel Makoto Učida.Zdroj: NissanJaponská automobilka vykázala za tři měsíce do konce září provozní zisk 91,7 miliardy jenů . Překonala tak konsensuální odhad 11 analytiků společnosti Refinitiv, kteří odhadovali zisk ve výši 88,2 miliardy jenů.Zvýšila svůj celoroční odhad provozního zisku z 250 miliard jenů na 360 miliard jenů, čímž překonala průměrnou předpověď 21 analytiků ve výši 335 miliard jenů.Chcete využít této příležitosti?„Globální problémy, jako je nedostatek polovodičů a narušení dodavatelského řetězce vyvolané pandemií, stejně jako prudce rostoucí ceny energií a surovin, měly na naše podnikání větší dopad, než jsme původně očekávali,“ uvedl Uchida.„I přes tyto problémy se však naše obchodní výsledky postupně zotavují a překračují naše plány,“ dodal.Přetrvávající výpadky v dodávkách polovodičů způsobily, že Nissan musel minulý měsíc dočasně zastavit příjem nových objednávek na dva modely v Japonsku.Zdroj: BloombergVšeobecně se očekává, že reorganizace aliance Nissan-Renault povede ke snížení podílu Renaultu v Nissanu – v souladu s přáním japonské automobilky o rovnocennější partnerství.Renault vlastní 43 % Nissanu, zatímco Nissan má v Renaultu 15% podíl bez hlasovacího práva. Lidé obeznámení s jednáním uvedli, že podíl Renaultu by se mohl snížit na 15 %.Všeobecně se očekává, že Nissan spolu s dalšími investory získá podíl v podniku Renaultu na výrobu elektromobilů s kódovým označením „Ampere„, ačkoli francouzská automobilka si ponechá většinový podíl.Jejich jednání však trvají déle, než se původně očekávalo, a to kvůli obavám Nissanu z toho, jak mohou být chráněna jeho práva duševního vlastnictví, když Renault navazuje nové vztahy se společností Geely, uvedly zdroje agentury Reuters.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...