se v úterý v předobchodní fázi propadly o 19 %, den poté, co tato online cestovní firma vykázala slabý čtvrtletní zisk a oznámila zpomalení růstu tržeb v aktuálním čtvrtletí.
Akcie společnosti se před zvoněním obchodovaly za 19,17 USD a byly na cestě otevřít na nejnižší úrovni od srpna.
Kolísání měnových kurzů, především v eurech, snížilo růst tržeb ve třetím čtvrtletí přibližně o 11 procentních bodů ve srovnání s předchozím rokem.
Výsledky TripAdvisoru také snížily vyšší marketingové náklady, přičemž podle údajů společnosti Refinitiv společnost ve třetím čtvrtletí vykázala upravený zisk ve výši 28 centů na akcii oproti průměrnému očekávání analytiků ve výši 38 centů na akcii.

Americké firmy, které se zabývají rezervacemi v cestovním ruchu, vynakládají velké prostředky na marketing, aby přiměly více lidí rezervovat si lety a ubytování na svých aplikacích a internetových stránkách, protože se snaží vydělat na pandemickém rozmachu cestovního ruchu.
Prodejní a marketingové náklady TripAdvisoru se během čtvrtletí zvýšily o 58 % na 234 milionů dolarů a společnost uvedla, že očekává, že marketingové výdaje ve čtvrtém čtvrtletí přinesou v příštím roce užitek.
Firma rovněž upozornila, že její tržby se ve srovnání s úrovní roku 2019 zvýší v nízkých jednociferných číslech, což znamená mírné zpomalení oproti třetímu čtvrtletí.
Tento výhled přichází poté, co společnost Airbnb Inc, která se zabývá pronájmem rekreačních objektů, minulý týden předpověděla, že tržby za prázdninové čtvrtletí by mohly zaostávat za očekáváním trhu, a uvedla, že silný dolar začal tlačit na její podnikání a že počet rezervací se zmírní.

„Jsme optimističtí, pokud jde o dlouhodobé příležitosti v oblasti cestovního ruchu, a to navzdory cestě k oživení, která pravděpodobně zůstane nerovnoměrná podle měsíců a konkrétních položek příjmů a méně spolehlivě konzistentní ve srovnání s obdobím před pandemií,“ uvedl v pondělí TripAdvisor.
Společnost rovněž překonala odhady tržeb, k čemuž přispěla trvalá poptávka po cestování a stravování. Její akcie v letošním roce klesly o zhruba 13 %, čímž překonaly srovnatelné společnosti Expedia Group Inc, Booking Holdings Inc a Airbnb Inc, které ztratily zhruba 24 až 50 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























