Společnost Yassir získala 150 milionů dolarů na svou super aplikaci
Yassir, africká superaplikační platforma, která nabízí služby na vyžádání, jako je přeprava autem, doručování potravin a zboží a platby, získala 150 milionů dolarů v rámci financování série B, což je pětinásobek částky, kterou získala v předchozím kole financování v listopadu loňského roku.
Investici vedla společnost BOND, firma v růstové fázi, kterou Mary Meeker v roce 2018 vyčlenila ze společnosti Kleiner Perkins. Mezi další investory v růstovém kole patří mimo jiné DN Capital, Dorsal Capital, Quiet Capital, Stanford Alumni Ventures a Y Combinator prostřednictvím svého fondu Continuity Fund.
Tento africký startup, který byl poprvé spuštěn v Alžírsku, od svého založení v roce 2017 získal 193,25 milionu dolarů. Přestože jeho hodnota zůstává nezveřejněna, Yassir se považuje za nejhodnotnější startup v severní Africe a jeden z nejhodnotnějších startupů v Africe a na Blízkém východě, kam plánuje v následujících měsících expandovat.
Zdroj: Unsplash
Když generální ředitel Noureddine Tayebi zakládal společnost Yassir, měl v plánu vytvořit super aplikaci, která by na jedné platformě zahrnovala služby, k nimž mají lidé ve francouzsky mluvícím regionu Maghrebu, který tvoří Alžírsko, Maroko a Tunisko, omezený nebo žádný přístup. Zatím se mu to daří na jedničku. Nejenže společnost nabízí ve 45 městech v šesti zemích služby rozvozu a doručování potravin a zboží (prostřednictvím Yassir Express), ale v této zprávě se také uvádí, že tři z pěti aktivit na vyžádání v Alžírsku, jejím prvním trhu, se uskutečňují prostřednictvím platformy.
Tento vypočítaný růst přiblížil společnost Yassir k jejímu celkovému plánu poskytovat bankovní služby a platby. Podle Tayebiho bylo poskytování služeb na vyžádání v oblasti potravin a dopravy vstupním bodem, který společnosti Yassir umožnil získat důvěru uživatelů – což je podle něj jeden z důvodů, proč většina Afričanů nemá bankovní účet – pro toto úsilí.
Pro představu: Podle zprávy McKinsey z roku 2018 o růstu a inovacích v africkém retailovém bankovnictví nemá 57 % obyvatel kontinentu žádný bankovní účet. Zpráva však také zdůrazňuje, že 40 % africké bankovní populace dává při transakcích přednost digitálním kanálům. Yassir proto zastává tezi, že poskytování mobilního bankovnictví spotřebitelům jako součásti širšího souboru služeb uspokojí zásadní potřebu afrického trhu, kde má 50 % obyvatel přístup k internetu.
Zdroj: Unsplash
„Naším obchodním modelem byl od prvního dne super aditivní model a vstup do plateb. Když jsme začínali, zjistili jsme, že většina lidí je nebankovních, a důvodem číslo jedna je, že lidé z různých důvodů nedůvěřují zdejším bankovním systémům,“ řekl šéf společnosti v rozhovoru pro TechCrunch. „Napadlo nás, že bychom mohli poskytovat služby na vyžádání, které by řešily okamžité potřeby týkající se toho, kde lidé utrácejí své peníze. Věděli jsme, že když to dobře provedeme, můžeme mít velkou uživatelskou základnu, která nám podvědomě důvěřuje, což jsme považovali za relevantní pro nabízení platebních služeb.“
Aplikace Yassir, která je komplexním ekosystémem, poskytuje svým zákazníkům jednoúčelové řešení pro správu jejich každodenních činností, od cestování do práce až po objednávání potravin a jídla. Její finanční služby slouží tomuto mnohostrannému tržnímu ekosystému, který zahrnuje 8 milionů uživatelů (více než 2,5násobek oproti loňskému roku) a 100 000 partnerů sestávajících z řidičů, kurýrů, obchodníků, dodavatelů a velkoobchodníků. Yassir využívá tuto síť – která zahrnuje také maloobchodní část elektronického obchodu B2B, která spojuje dodavatele rychloobrátkového zboží (FMCG) s obchodníky – pro svou platební hru sestavenou na poskytování špičkových peněženek a nasazení řidičů a kurýrů jako peněžních agentů.
Zdroj: Unsplash
Co bude dál s platformou podporovanou společností YC, jejímiž součástmi jsou Uber, DoorDash, Udaan a PayPal?
„Nejprve chceme vytvořit model úspěchu místního technologického startupu, který budou napodobovat ostatní, a tím spíše členové týmu Yassir,“ odpověděl Tayebi. „Zadruhé chceme posílit místní talenty a hlavně technické talenty, které často odcházejí z regionu, hlavně do Evropy, za dalším studiem nebo za prací,“ dodal šéf, který se po získání doktorátu na Stanfordu a patnácti letech strávených v Silicon Valley prací v různých společnostech vrátil v roce 2016 do Alžírska, aby se zapojil do rodící se technologické scény v zemi.
Investici vedla společnost BOND, firma v růstové fázi, kterou Mary Meeker v roce 2018 vyčlenila ze společnosti Kleiner Perkins. Mezi další investory v růstovém kole patří mimo jiné DN Capital, Dorsal Capital, Quiet Capital, Stanford Alumni Ventures a Y Combinator prostřednictvím svého fondu Continuity Fund.Tento africký startup, který byl poprvé spuštěn v Alžírsku, od svého založení v roce 2017 získal 193,25 milionu dolarů. Přestože jeho hodnota zůstává nezveřejněna, Yassir se považuje za nejhodnotnější startup v severní Africe a jeden z nejhodnotnějších startupů v Africe a na Blízkém východě, kam plánuje v následujících měsících expandovat.Zdroj: UnsplashKdyž generální ředitel Noureddine Tayebi zakládal společnost Yassir, měl v plánu vytvořit super aplikaci, která by na jedné platformě zahrnovala služby, k nimž mají lidé ve francouzsky mluvícím regionu Maghrebu, který tvoří Alžírsko, Maroko a Tunisko, omezený nebo žádný přístup. Zatím se mu to daří na jedničku. Nejenže společnost nabízí ve 45 městech v šesti zemích služby rozvozu a doručování potravin a zboží , ale v této zprávě se také uvádí, že tři z pěti aktivit na vyžádání v Alžírsku, jejím prvním trhu, se uskutečňují prostřednictvím platformy.Tento vypočítaný růst přiblížil společnost Yassir k jejímu celkovému plánu poskytovat bankovní služby a platby. Podle Tayebiho bylo poskytování služeb na vyžádání v oblasti potravin a dopravy vstupním bodem, který společnosti Yassir umožnil získat důvěru uživatelů – což je podle něj jeden z důvodů, proč většina Afričanů nemá bankovní účet – pro toto úsilí.Pro představu: Podle zprávy McKinsey z roku 2018 o růstu a inovacích v africkém retailovém bankovnictví nemá 57 % obyvatel kontinentu žádný bankovní účet. Zpráva však také zdůrazňuje, že 40 % africké bankovní populace dává při transakcích přednost digitálním kanálům. Yassir proto zastává tezi, že poskytování mobilního bankovnictví spotřebitelům jako součásti širšího souboru služeb uspokojí zásadní potřebu afrického trhu, kde má 50 % obyvatel přístup k internetu.Zdroj: Unsplash„Naším obchodním modelem byl od prvního dne super aditivní model a vstup do plateb. Když jsme začínali, zjistili jsme, že většina lidí je nebankovních, a důvodem číslo jedna je, že lidé z různých důvodů nedůvěřují zdejším bankovním systémům,“ řekl šéf společnosti v rozhovoru pro TechCrunch. „Napadlo nás, že bychom mohli poskytovat služby na vyžádání, které by řešily okamžité potřeby týkající se toho, kde lidé utrácejí své peníze. Věděli jsme, že když to dobře provedeme, můžeme mít velkou uživatelskou základnu, která nám podvědomě důvěřuje, což jsme považovali za relevantní pro nabízení platebních služeb.“Chcete využít této příležitosti?Aplikace Yassir, která je komplexním ekosystémem, poskytuje svým zákazníkům jednoúčelové řešení pro správu jejich každodenních činností, od cestování do práce až po objednávání potravin a jídla. Její finanční služby slouží tomuto mnohostrannému tržnímu ekosystému, který zahrnuje 8 milionů uživatelů a 100 000 partnerů sestávajících z řidičů, kurýrů, obchodníků, dodavatelů a velkoobchodníků. Yassir využívá tuto síť – která zahrnuje také maloobchodní část elektronického obchodu B2B, která spojuje dodavatele rychloobrátkového zboží s obchodníky – pro svou platební hru sestavenou na poskytování špičkových peněženek a nasazení řidičů a kurýrů jako peněžních agentů.Zdroj: Unsplash„Nejprve chceme vytvořit model úspěchu místního technologického startupu, který budou napodobovat ostatní, a tím spíše členové týmu Yassir,“ odpověděl Tayebi. „Zadruhé chceme posílit místní talenty a hlavně technické talenty, které často odcházejí z regionu, hlavně do Evropy, za dalším studiem nebo za prací,“ dodal šéf, který se po získání doktorátu na Stanfordu a patnácti letech strávených v Silicon Valley prací v různých společnostech vrátil v roce 2016 do Alžírska, aby se zapojil do rodící se technologické scény v zemi.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...