V sektoru automobilových akcií je několik zjevně nevýkonných titulů, před kterými je třeba mít se na pozoru
Automobilový trh v současné době prochází rozsáhlými změnami a zároveň se potýká s problémy dodavatelského řetězce a ekonomikou na pokraji recese. Je tedy poměrně snadné identifikovat akcie automobilového průmyslu, které mají v současné době problémy. A díky současnému medvědímu trhu je snadné identifikovat akcie, které budou s přibývajícími negativními faktory dále krvácet.
Přesto existuje několik důvodů, proč jsou níže uvedené akcie na tomto seznamu. Odklon od vozidel se spalovacími motory pokračuje, ale ve snížené míře. Dvě ze tří uvedených akcií jsou výrobci elektromobilů. Dále jsou ukazatele v Číně, která je největším světovým trhem s elektromobily, smíšené. A konečně, v modelu iBuying se objevily trhliny, přičemž jeden podnik zůstává varovným příběhem.
S ohledem na tyto faktory zde uvádíme nejlepší akcie automobilek, které je nyní vhodné prodat.
Akcie společnosti Li Auto (NASDAQ:LI) se potýkají s několika zjevnými problémy. Za prvé, jedná se o americkou depozitní poukázku (ADR) kótovanou na čínském trhu. To znamená, že představuje akcie neamerické společnosti držené mimo zemi, v tomto případě v Číně. Politické riziko je tedy zřejmé.
Stejným problémem trpí i obdobné akcie LI, včetně společností Nio (NYSE:NIO) a Xpeng (NYSE:XPEV). Společnost Li Auto si však vede mnohem hůře v jedné důležité oblasti: v dodávkách.
V srpnu společnost Li Auto oznámila, že dodala 4 571 vozidel. Nejenže to bylo o 52 % méně než před rokem, ale také o 56 % méně než v červenci. Oba výše zmínění konkurenti společnosti Li Auto si vedli lépe. V případě společnosti Xpeng se srpnové dodávky zvýšily o 33 %, ale byly o 17 % nižší než v červenci.
Společnost Nio zaznamenala v srpnu meziroční nárůst dodávek o 81,6 % a ve skutečnosti vykázala mírný 6% nárůst dodávek mezi červencem a srpnem. To silně naznačuje, že akcie LI jsou pro všechny investory, kteří mají zájem hrát na znovuotevření trhu v Číně prostřednictvím akcií elektromobilů, ty, kterým je třeba se vyhnout.
Společnost Carvana (NYSE:CVNA) byla jedním z úspěšných příběhů pandemie, protože její model iBuying se skutečně rozjel. Společnost byla dlouho známá svým agresivním růstem prodeje. To dobře fungovalo v prostředí nižších sazeb v minulých čtvrtletích a letech. S růstem sazeb a zpomalením poptávky po ojetých vozech se však příběh kolem společnosti Carvana změnil.
Makroekonomické síly drasticky ovlivnily základní obraz společnosti. V posledním čtvrtletí došlo k prvnímu poklesu tržeb. A čistá ztráta dosáhla 260 milionů dolarů, což je obrovský posun oproti zisku 36 milionů dolarů o rok dříve.
Zdroj: Bloomberg
Společnost přiznala, že špatně odhadla poptávku v souvislosti s rostoucími úrokovými sazbami. V reakci na chybu vedení se společnost rozhodla propustit 12 % svých zaměstnanců.
Investoři by neměli Carvanu za tento chybný odhad odměňovat, zejména ti, kteří jsou pro zaměstnance. Pokud vás odborářský sklon nezajímá, pak zvažte, že společnost také špatně odhadla, jaký vliv bude mít zvyšování sazeb na poptávku po jejích úvěrech na automobily. To je prostě špatný obchod.
V sektoru automobilových akcií je několik zjevně nevýkonných titulů, před kterými je třeba mít se na pozoru
Automobilový trh v současné době prochází rozsáhlými změnami a zároveň se potýká s problémy dodavatelského řetězce a ekonomikou na pokraji recese. Je tedy poměrně snadné identifikovat akcie automobilového průmyslu, které mají v současné době problémy. A díky současnému medvědímu trhu je snadné identifikovat akcie, které budou s přibývajícími negativními faktory dále krvácet.
Přesto existuje několik důvodů, proč jsou níže uvedené akcie na tomto seznamu. Odklon od vozidel se spalovacími motory pokračuje, ale ve snížené míře. Dvě ze tří uvedených akcií jsou výrobci elektromobilů. Dále jsou ukazatele v Číně, která je největším světovým trhem s elektromobily, smíšené. A konečně, v modelu iBuying se objevily trhliny, přičemž jeden podnik zůstává varovným příběhem.
S ohledem na tyto faktory zde uvádíme nejlepší akcie automobilek, které je nyní vhodné prodat.
Akcie společnosti Li Auto se potýkají s několika zjevnými problémy. Za prvé, jedná se o americkou depozitní poukázku kótovanou na čínském trhu. To znamená, že představuje akcie neamerické společnosti držené mimo zemi, v tomto případě v Číně. Politické riziko je tedy zřejmé.
Stejným problémem trpí i obdobné akcie LI, včetně společností Nio a Xpeng . Společnost Li Auto si však vede mnohem hůře v jedné důležité oblasti: v dodávkách.Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Reuters
V srpnu společnost Li Auto oznámila, že dodala 4 571 vozidel. Nejenže to bylo o 52 % méně než před rokem, ale také o 56 % méně než v červenci. Oba výše zmínění konkurenti společnosti Li Auto si vedli lépe. V případě společnosti Xpeng se srpnové dodávky zvýšily o 33 %, ale byly o 17 % nižší než v červenci.
Společnost Nio zaznamenala v srpnu meziroční nárůst dodávek o 81,6 % a ve skutečnosti vykázala mírný 6% nárůst dodávek mezi červencem a srpnem. To silně naznačuje, že akcie LI jsou pro všechny investory, kteří mají zájem hrát na znovuotevření trhu v Číně prostřednictvím akcií elektromobilů, ty, kterým je třeba se vyhnout.
Společnost Carvana byla jedním z úspěšných příběhů pandemie, protože její model iBuying se skutečně rozjel. Společnost byla dlouho známá svým agresivním růstem prodeje. To dobře fungovalo v prostředí nižších sazeb v minulých čtvrtletích a letech. S růstem sazeb a zpomalením poptávky po ojetých vozech se však příběh kolem společnosti Carvana změnil.
Makroekonomické síly drasticky ovlivnily základní obraz společnosti. V posledním čtvrtletí došlo k prvnímu poklesu tržeb. A čistá ztráta dosáhla 260 milionů dolarů, což je obrovský posun oproti zisku 36 milionů dolarů o rok dříve.
Zdroj: Bloomberg
Společnost přiznala, že špatně odhadla poptávku v souvislosti s rostoucími úrokovými sazbami. V reakci na chybu vedení se společnost rozhodla propustit 12 % svých zaměstnanců.
Investoři by neměli Carvanu za tento chybný odhad odměňovat, zejména ti, kteří jsou pro zaměstnance. Pokud vás odborářský sklon nezajímá, pak zvažte, že společnost také špatně odhadla, jaký vliv bude mít zvyšování sazeb na poptávku po jejích úvěrech na automobily. To je prostě špatný obchod.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...