Myšlenka začít podnikat se zabydlela v podvědomí veřejnosti. Nehledejte nic jiného než každou druhou reklamu na YouTube, ve které šťastný pár prochází deštným pralesem a tvrdí, že zahodit svůj pracovní úvazek a bezbolestně financovat svou nomádskou existenci bylo tak jednoduché, jako říct „ano“. Ve skutečnosti, jak lze brzy zjistit při pokusu o zopakování takového schématu, má podnikání své vlastní překážky. Existuje však nějaké (nepropojené) tajemství, které odlišuje zdánlivě šťastnou hrstku od hvězdných mas?
Podle Andreho Jetmira, nezávislého televizního producenta, který úzce spolupracoval s Robertem Evansem, Michaelem Ericem Dysonem a Ice-T, existují tři základní strategie, jak se prosadit jako podnikatel, přilákat publikum a vybudovat si základnu kupujících.
Vnímejte svůj formát
Ve stále se globalizujícím světě je jednou ze složek, která může být při produkci obsahu někdy přehlížena, kultura – přesněji řečeno osobní vztah producenta (nebo jeho nedostatek) ke kultuře jeho žánru nebo formátu. To je důležité ze dvou důvodů: 1) umožňuje autenticitu a 2) udržuje váš zájem a vášeň pro to, co produkujete.
„Musíte se do toho formátu vcítit,“ říká Jetmir. Podle něj k jeho spolupráci například s Ice-T přispělo to, že vyrůstal v Bronxu a poslouchal rap a hip hop. Jednoduše řečeno, nevíte, co neznáte, takže je nejlepší držet se toho, co znáte.
Zdroj: Pixabay
Pokud jde o podnikání obecně, je pro založení a dlouhou existenci vašeho podniku zásadní znát příslušnou kulturu a vědět, jak ji můžete využít.
Poznejte svého odběratele
Dalším často opomíjeným detailem je znalost vaší cílové skupiny. „Zjistěte, kdo je váš kupující,“ říká Jetmir. Vžijte se do jejich myšlení. Pochopte, co je pro ně typické. Zajímejte se o to, co je zajímá. Jde o víc než jen odhadnout, jaká klíčová slova by mohli zadat do vyhledávacího řádku; složitost lidí vyžaduje spíše neustálý proces objevování – zejména pokud jde o přesvědčování k utrácení peněz.
Znalost kupujícího hraje přímou roli ve vašem reklamním potenciálu. Jetmir doporučuje zaměřit se hned od začátku na hlavní trhy, protože předpokladem pro celostátní marketing je zasažení 70 % trhu (i když podle FCC je ve Spojených státech limitem 39 %). Navzdory této tvrdé realitě však Jetmir říká: „Vždy můžete počítat s tím, že si najdete publikum, ať už je jakkoli malé.“
Přilákat spolehlivé publikum jako podnikatel je jemné balancování mezi vymezením své niky a rozšířením svého dosahu.
Snižte své ztráty
Když jsou stavidla příležitostí, informací a koncertů tlačítky na obrazovce, je stále důležitější vědět, kdy říci „ne“. To je zásadní pro podnikatele, pro které je čas tou nejcennější komoditou. „Musíte vědět, kdy ztrácíte čas,“ říká Jetmir. Úspěšní podnikatelé jsou odvážní a rozhodní. Jsou jako zkušení degustátoři vína; znají přesně chuť nebo nuance, které hledají, rychle odhalí podvod a rychle a bezostyšně odmítnou vše, co neodpovídá jejich standardu.
Ačkoli neexistuje žádný oficiální plán, jak se pohybovat v džungli podnikání, tyto tři tipy – vycítit svůj formát, znát svého kupce a snížit ztráty – vám pomohou prosekat se mezi stromy. Chcete-li se dozvědět více o oceňování startupů, navštivte Veristrat.
Myšlenka začít podnikat se zabydlela v podvědomí veřejnosti. Nehledejte nic jiného než každou druhou reklamu na YouTube, ve které šťastný pár prochází deštným pralesem a tvrdí, že zahodit svůj pracovní úvazek a bezbolestně financovat svou nomádskou existenci bylo tak jednoduché, jako říct „ano“. Ve skutečnosti, jak lze brzy zjistit při pokusu o zopakování takového schématu, má podnikání své vlastní překážky. Existuje však nějaké tajemství, které odlišuje zdánlivě šťastnou hrstku od hvězdných mas?Podle Andreho Jetmira, nezávislého televizního producenta, který úzce spolupracoval s Robertem Evansem, Michaelem Ericem Dysonem a Ice-T, existují tři základní strategie, jak se prosadit jako podnikatel, přilákat publikum a vybudovat si základnu kupujících.Vnímejte svůj formátVe stále se globalizujícím světě je jednou ze složek, která může být při produkci obsahu někdy přehlížena, kultura – přesněji řečeno osobní vztah producenta ke kultuře jeho žánru nebo formátu. To je důležité ze dvou důvodů: 1) umožňuje autenticitu a 2) udržuje váš zájem a vášeň pro to, co produkujete.„Musíte se do toho formátu vcítit,“ říká Jetmir. Podle něj k jeho spolupráci například s Ice-T přispělo to, že vyrůstal v Bronxu a poslouchal rap a hip hop. Jednoduše řečeno, nevíte, co neznáte, takže je nejlepší držet se toho, co znáte.Zdroj: PixabayPokud jde o podnikání obecně, je pro založení a dlouhou existenci vašeho podniku zásadní znát příslušnou kulturu a vědět, jak ji můžete využít.Poznejte svého odběrateleDalším často opomíjeným detailem je znalost vaší cílové skupiny. „Zjistěte, kdo je váš kupující,“ říká Jetmir. Vžijte se do jejich myšlení. Pochopte, co je pro ně typické. Zajímejte se o to, co je zajímá. Jde o víc než jen odhadnout, jaká klíčová slova by mohli zadat do vyhledávacího řádku; složitost lidí vyžaduje spíše neustálý proces objevování – zejména pokud jde o přesvědčování k utrácení peněz.Chcete využít této příležitosti?Znalost kupujícího hraje přímou roli ve vašem reklamním potenciálu. Jetmir doporučuje zaměřit se hned od začátku na hlavní trhy, protože předpokladem pro celostátní marketing je zasažení 70 % trhu . Navzdory této tvrdé realitě však Jetmir říká: „Vždy můžete počítat s tím, že si najdete publikum, ať už je jakkoli malé.“Přilákat spolehlivé publikum jako podnikatel je jemné balancování mezi vymezením své niky a rozšířením svého dosahu.Snižte své ztrátyKdyž jsou stavidla příležitostí, informací a koncertů tlačítky na obrazovce, je stále důležitější vědět, kdy říci „ne“. To je zásadní pro podnikatele, pro které je čas tou nejcennější komoditou. „Musíte vědět, kdy ztrácíte čas,“ říká Jetmir. Úspěšní podnikatelé jsou odvážní a rozhodní. Jsou jako zkušení degustátoři vína; znají přesně chuť nebo nuance, které hledají, rychle odhalí podvod a rychle a bezostyšně odmítnou vše, co neodpovídá jejich standardu.Ačkoli neexistuje žádný oficiální plán, jak se pohybovat v džungli podnikání, tyto tři tipy – vycítit svůj formát, znát svého kupce a snížit ztráty – vám pomohou prosekat se mezi stromy. Chcete-li se dozvědět více o oceňování startupů, navštivte Veristrat.
Akcie společnosti Core Scientific zaznamenaly v posledních dnech výrazný nárůst poté, co investiční společnost Roth Capital Partners zvýšila jejich hodnocení...