Japonská divize společnosti BYD Co. v pondělí uvedla, že počátkem příštího roku začne v zemi prodávat své první bateriové elektromobily (BEV), čímž největší světový výrobce elektromobilů dále zintenzivňuje svůj plán prodávat nebo zpřístupnit své vozy na hlavních trzích.
Čínská společnost BYD, v níž Berkshire Hathaway vlastní podíl, uvedla, že od 31. ledna začne v Japonsku prodávat elektrický sportovně-užitkový vůz ATTO 3. Vůz má dojezd 485 km a bude stát 4,4 milionu jenů (32 735,66 USD).
Pro srovnání, standardní elektrický model Leaf společnosti Nissan Motor Co má dojezd 322 kilometrů a stojí přibližně 3,7 milionu jenů.
Japonská pobočka společnosti BYD plánuje do konce roku 2023 představit další dva modely a do konce roku 2025 více než 100 prodejních míst v Japonsku, uvedla společnost.
Hybridní modely s benzinovým a elektrickým pohonem jsou v Japonsku stále populárnější než BEV. Očekává se však, že podíl vozidel poháněných bateriemi poroste, částečně díky tomu, že se na trhu prosazují nejaponské automobilky jako BYD a Volkswagen.
Japonská divize společnosti BYD plánuje od konce ledna zřídit předběžné prodejny ve 22 městech, ale chce pokrýt všech 47 prefektur, uvedl Atsuki Tofukuji, výkonný ředitel společnosti BYD Auto Japan Inc.

Japonská divize společnosti BYD Co. v pondělí uvedla, že počátkem příštího roku začne v zemi prodávat své první bateriové elektromobily , čímž největší světový výrobce elektromobilů dále zintenzivňuje svůj plán prodávat nebo zpřístupnit své vozy na hlavních trzích.
Čínská společnost BYD, v níž Berkshire Hathaway vlastní podíl, uvedla, že od 31. ledna začne v Japonsku prodávat elektrický sportovně-užitkový vůz ATTO 3. Vůz má dojezd 485 km a bude stát 4,4 milionu jenů .
Pro srovnání, standardní elektrický model Leaf společnosti Nissan Motor Co má dojezd 322 kilometrů a stojí přibližně 3,7 milionu jenů.
Japonská pobočka společnosti BYD plánuje do konce roku 2023 představit další dva modely a do konce roku 2025 více než 100 prodejních míst v Japonsku, uvedla společnost.
Hybridní modely s benzinovým a elektrickým pohonem jsou v Japonsku stále populárnější než BEV. Očekává se však, že podíl vozidel poháněných bateriemi poroste, částečně díky tomu, že se na trhu prosazují nejaponské automobilky jako BYD a Volkswagen.
Japonská divize společnosti BYD plánuje od konce ledna zřídit předběžné prodejny ve 22 městech, ale chce pokrýt všech 47 prefektur, uvedl Atsuki Tofukuji, výkonný ředitel společnosti BYD Auto Japan Inc.