Společnost Honda Motor Co. ve středu oznámila, že v rámci snahy o elektrifikaci svých modelových řad začne na jaře 2024 prodávat mikro užitkové elektrické dodávky.
Japonské automobilky se obracejí k malým užitkovým vozům jako k jednomu ze způsobů, jak v zemi zpopularizovat bateriové elektromobily (BEV), a využívají tak velikosti vozů, která je pro tuto zemi jedinečná v souvislosti s tlakem na snižování uhlíkové stopy.
Elektrická dodávka Honda má cílový dojezd 200 km (125 mil) a snaží se stanovit cenu kolem 1 milionu jenů (7 270 USD).
Hybridní modely s benzinovým a elektrickým pohonem jsou v Japonsku stále mnohem populárnější a v loňském roce tvořily BEV pouhé 1 % osobních automobilů prodaných v Japonsku.
Přesto se výrobci automobilů domnívají, že malá užitková vozidla jsou klíčem k popularizaci BEV v zemi, protože 40 % automobilů na silnicích tvoří mikroautomobily „kei“ a podniky jsou pod tlakem investorů, aby snížily svou uhlíkovou stopu.
„Jsme přesvědčeni, že nejrychlejším způsobem, jak rozšířit používání elektromobilů v Japonsku, je nejprve získat trh s užitkovými vozidly, zejména v oblasti lehkých vozidel, která jsou základem japonského trhu,“ uvedl již v dubnu generální ředitel společnosti Honda Tošihiro Mibe.

Společnost Honda Motor Co. ve středu oznámila, že v rámci snahy o elektrifikaci svých modelových řad začne na jaře 2024 prodávat mikro užitkové elektrické dodávky.
Japonské automobilky se obracejí k malým užitkovým vozům jako k jednomu ze způsobů, jak v zemi zpopularizovat bateriové elektromobily , a využívají tak velikosti vozů, která je pro tuto zemi jedinečná v souvislosti s tlakem na snižování uhlíkové stopy.
Elektrická dodávka Honda má cílový dojezd 200 km  a snaží se stanovit cenu kolem 1 milionu jenů .
Hybridní modely s benzinovým a elektrickým pohonem jsou v Japonsku stále mnohem populárnější a v loňském roce tvořily BEV pouhé 1 % osobních automobilů prodaných v Japonsku.
Přesto se výrobci automobilů domnívají, že malá užitková vozidla jsou klíčem k popularizaci BEV v zemi, protože 40 % automobilů na silnicích tvoří mikroautomobily „kei“ a podniky jsou pod tlakem investorů, aby snížily svou uhlíkovou stopu.
„Jsme přesvědčeni, že nejrychlejším způsobem, jak rozšířit používání elektromobilů v Japonsku, je nejprve získat trh s užitkovými vozidly, zejména v oblasti lehkých vozidel, která jsou základem japonského trhu,“ uvedl již v dubnu generální ředitel společnosti Honda Tošihiro Mibe.