Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Na budoucnosti udržitelnosti podniků záleží – i v těžké ekonomice

Vzhledem k tomu, že po celém světě stále pozorujeme dopady klimatických změn, tlak na iniciativy v oblasti udržitelnosti podniků nebyl nikdy větší.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
7 prosince, 2022
5 min. čtení
The Earth and I

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Stále více spotřebitelů nechává své činy mluvit hlasitěji než slova. Chtějí, aby organizace vyznávaly stejné hodnoty jako oni, a chtějí vidět, že organizace jednají. Pokud tak organizace nečiní, spotřebitelé utrácejí své peníze jinde.

Podle průzkumu IBM Institute for Business Value Survey je 62 % spotřebitelů ochotno změnit své nákupní zvyklosti, aby se snížil dopad na životní prostředí. A polovina respondentů je ochotna za udržitelnost zaplatit vyšší cenu. Z toho, co jsme viděli, však vyplývá, že mnoho organizací bere výzvu k jednání vážně.

Začátkem tohoto roku tým Futurum Research ve spolupráci se společností Honeywell vytvořil Honeywell Environmental Sustainability Index, který pomáhá sledovat a informovat členy globální komunity o současném a budoucím přijímání firemních iniciativ v oblasti udržitelnosti ze strany organizací po celém světě. Od 4. čtvrtletí jsou cíle udržitelnosti na prvním místě v žebříčku firemních iniciativ pro nadcházejících 6 měsíců.

To je slibné, protože organizace po celém světě se nadále potýkají s rostoucím množstvím problémů, jako jsou geopolitické konflikty, pokračující následky pandemie, rostoucí inflace a možná recese. Bylo by snadné, aby tyto překážky stály v cestě iniciativám udržitelnosti. I když některé z nich mohou bránit pokroku, věřím, že pro organizace je stále moudrou volbou, aby se v nadcházejících letech nadále zaměřovaly na iniciativy ESG a udržitelnosti. Zde se podívejte, co nám říkají data.

Honeywell Environmental Sustainability Index: Výsledky

green plants on soil
Zdroj: Unsplash

Bez ohledu na to, že veřejnost má za to, že mnoho společností své úsilí o ochranu životního prostředí „greenwashing“, se zdá, že ti, kteří se přímo podílejí na udržitelnosti životního prostředí v podnicích, nesdílejí stejnou skepsi – alespoň ne ohledně svých vlastních nedávných výsledků. Většina organizací je totiž přesvědčena, že v uplynulých 12 měsících byly při dosahování svých cílů přinejmenším do určité míry nebo velmi úspěšné. Pocit optimismu sice klesá, pokud jde o krátkodobé a dlouhodobé cíle (do roku 2030), ale údaje jsou jasné: podniky si myslí, že se jim daří dosahovat cílů, pokud jde o posun směrem k větší ochraně životního prostředí.

Ve skutečnosti je ve zprávě mnoho dobrých zpráv. Například udržitelnost je pro 65 % podniků na prvním místě. Možná nejpřekvapivější je, že napříč všemi regiony se při hodnocení aktuálních firemních iniciativ umístila výše než cokoli jiného – finanční výkonnost, digitální transformace a dokonce i růst trhu. Na trhu, který sužuje tolik problémů, z nichž nemalou roli hraje snaha zorientovat se na postpandemickém trhu – to je obrovský úspěch. Korporacím to konečně dochází. Uvědomují si, že změna klimatu je skutečná a že tu zůstane. A uvědomují si své místo ve snaze o nápravu.

Advertisement

Pokud jde o typy ekologických iniciativ, které podniky po celém světě realizují, většina společností upřednostňuje energetickou účinnost jako hlavní cíl, zatímco cirkulární a recyklační technologie se ukázaly jako oblast, která v uplynulém roce zaznamenala nejextrémnější úspěch. První z nich, energetická účinnost, dává smysl, protože zaměření na energetickou účinnost povede také k větším úsporám režijních nákladů, pokud jde o hospodářský výsledek. Zaměření na recyklaci a singularitu bylo trochu překvapivé, ale vítané. Ukazuje, že se podniky snaží najít způsoby, jak minimalizovat odpad a vnést do výrobního cyklu větší rovnováhu.

Jen za posledních několik měsíců se v těchto oblastech objevilo několik oznámení od více organizací. Na konferenci re:Invent 2022, která se konala minulý týden, společnost AWS oznámila závazek, že do roku 2030 bude mít pozitivní vliv na spotřebu vody, což znamená, že do komunit a životního prostředí vrátí více vody, než kolik se jí spotřebuje při provozu datových center. V září se 40 nových organizací připojilo ke klimatickému závazku společnosti Amazon, že bude do roku 2040 uhlíkově neutrální, což je o celých deset let dříve, než stanovují pařížské klimatické dohody. V současné době tento závazek přijalo 375 společností ve 34 zemích. Akce probíhají.

Chcete využít této příležitosti?

Výhled do roku 2023 a dále

windmill, trees, sustainability
Zdroj: Pixabay

Přestože výsledky minulého roku byly pozitivní a optimistické, čeká nás nelehká ekonomická budoucnost, která by mohla být pro organizace překážkou – a s níž již mnohé počítají. Pokud jde o výhled na příštích 12 měsíců a další období, mnozí z těch, kteří pracují v oblasti environmentální udržitelnosti, se cítili méně optimističtí, pokud jde o jejich schopnost dosáhnout stejných výsledků jako v tomto roce. Je zřejmé, že mnoho problémů v celosvětovém měřítku nadále vyvolává otazníky na globálním trhu. Podle indexu environmentální udržitelnosti společnosti Honeywell se na prvním místě seznamu vnímaných překážek pro budoucí úspěch objevily problémy související s pandemií – ano, i v roce 2022. Ve skutečnosti méně než polovina organizací uvedla, že se cítí extrémně optimisticky, pokud jde o splnění jejich cílů environmentální udržitelnosti v příštích 12 měsících. Ještě méně – pouze 40 % – respondentů uvedlo, že jsou extrémně optimističtí ohledně splnění svých cílů pro rok 2030. Překvapivá čtvrtina byla ohledně dlouhodobých cílů extrémně pesimistická.

Kde tedy zůstávají spotřebitelé, kteří jsou důrazní ohledně dalšího úsilí firem o udržitelnost? Zanechává nám to více informací, než jsme měli dříve, a větší uznání pro úsilí, které je vyvíjeno na podnikové úrovni. Podle průzkumu má totiž 80 % podniků stanoveny interní cíle environmentální udržitelnosti v oblasti vývoje a účinnosti energie. V Severní Americe to bylo v průměru až 82 procent a v Latinské Americe v průměru jen 70 procent. Výsledek je však jasný: velmi velká většina podniků se zavazuje k tomu, že se pustí do práce. Stejně jako u všeho ostatního v životě to bude chvíli trvat.

Stále více spotřebitelů nechává své činy mluvit hlasitěji než slova. Chtějí, aby organizace vyznávaly stejné hodnoty jako oni, a chtějí vidět, že organizace jednají. Pokud tak organizace nečiní, spotřebitelé utrácejí své peníze jinde.Podle průzkumu IBM Institute for Business Value Survey je 62 % spotřebitelů ochotno změnit své nákupní zvyklosti, aby se snížil dopad na životní prostředí. A polovina respondentů je ochotna za udržitelnost zaplatit vyšší cenu. Z toho, co jsme viděli, však vyplývá, že mnoho organizací bere výzvu k jednání vážně.Začátkem tohoto roku tým Futurum Research ve spolupráci se společností Honeywell vytvořil Honeywell Environmental Sustainability Index, který pomáhá sledovat a informovat členy globální komunity o současném a budoucím přijímání firemních iniciativ v oblasti udržitelnosti ze strany organizací po celém světě. Od 4. čtvrtletí jsou cíle udržitelnosti na prvním místě v žebříčku firemních iniciativ pro nadcházejících 6 měsíců.To je slibné, protože organizace po celém světě se nadále potýkají s rostoucím množstvím problémů, jako jsou geopolitické konflikty, pokračující následky pandemie, rostoucí inflace a možná recese. Bylo by snadné, aby tyto překážky stály v cestě iniciativám udržitelnosti. I když některé z nich mohou bránit pokroku, věřím, že pro organizace je stále moudrou volbou, aby se v nadcházejících letech nadále zaměřovaly na iniciativy ESG a udržitelnosti. Zde se podívejte, co nám říkají data.Honeywell Environmental Sustainability Index: VýsledkyZdroj: UnsplashBez ohledu na to, že veřejnost má za to, že mnoho společností své úsilí o ochranu životního prostředí „greenwashing“, se zdá, že ti, kteří se přímo podílejí na udržitelnosti životního prostředí v podnicích, nesdílejí stejnou skepsi – alespoň ne ohledně svých vlastních nedávných výsledků. Většina organizací je totiž přesvědčena, že v uplynulých 12 měsících byly při dosahování svých cílů přinejmenším do určité míry nebo velmi úspěšné. Pocit optimismu sice klesá, pokud jde o krátkodobé a dlouhodobé cíle , ale údaje jsou jasné: podniky si myslí, že se jim daří dosahovat cílů, pokud jde o posun směrem k větší ochraně životního prostředí.Ve skutečnosti je ve zprávě mnoho dobrých zpráv. Například udržitelnost je pro 65 % podniků na prvním místě. Možná nejpřekvapivější je, že napříč všemi regiony se při hodnocení aktuálních firemních iniciativ umístila výše než cokoli jiného – finanční výkonnost, digitální transformace a dokonce i růst trhu. Na trhu, který sužuje tolik problémů, z nichž nemalou roli hraje snaha zorientovat se na postpandemickém trhu – to je obrovský úspěch. Korporacím to konečně dochází. Uvědomují si, že změna klimatu je skutečná a že tu zůstane. A uvědomují si své místo ve snaze o nápravu.Pokud jde o typy ekologických iniciativ, které podniky po celém světě realizují, většina společností upřednostňuje energetickou účinnost jako hlavní cíl, zatímco cirkulární a recyklační technologie se ukázaly jako oblast, která v uplynulém roce zaznamenala nejextrémnější úspěch. První z nich, energetická účinnost, dává smysl, protože zaměření na energetickou účinnost povede také k větším úsporám režijních nákladů, pokud jde o hospodářský výsledek. Zaměření na recyklaci a singularitu bylo trochu překvapivé, ale vítané. Ukazuje, že se podniky snaží najít způsoby, jak minimalizovat odpad a vnést do výrobního cyklu větší rovnováhu.Jen za posledních několik měsíců se v těchto oblastech objevilo několik oznámení od více organizací. Na konferenci re:Invent 2022, která se konala minulý týden, společnost AWS oznámila závazek, že do roku 2030 bude mít pozitivní vliv na spotřebu vody, což znamená, že do komunit a životního prostředí vrátí více vody, než kolik se jí spotřebuje při provozu datových center. V září se 40 nových organizací připojilo ke klimatickému závazku společnosti Amazon, že bude do roku 2040 uhlíkově neutrální, což je o celých deset let dříve, než stanovují pařížské klimatické dohody. V současné době tento závazek přijalo 375 společností ve 34 zemích. Akce probíhají.Chcete využít této příležitosti?Výhled do roku 2023 a dáleZdroj: PixabayPřestože výsledky minulého roku byly pozitivní a optimistické, čeká nás nelehká ekonomická budoucnost, která by mohla být pro organizace překážkou – a s níž již mnohé počítají. Pokud jde o výhled na příštích 12 měsíců a další období, mnozí z těch, kteří pracují v oblasti environmentální udržitelnosti, se cítili méně optimističtí, pokud jde o jejich schopnost dosáhnout stejných výsledků jako v tomto roce. Je zřejmé, že mnoho problémů v celosvětovém měřítku nadále vyvolává otazníky na globálním trhu. Podle indexu environmentální udržitelnosti společnosti Honeywell se na prvním místě seznamu vnímaných překážek pro budoucí úspěch objevily problémy související s pandemií – ano, i v roce 2022. Ve skutečnosti méně než polovina organizací uvedla, že se cítí extrémně optimisticky, pokud jde o splnění jejich cílů environmentální udržitelnosti v příštích 12 měsících. Ještě méně – pouze 40 % – respondentů uvedlo, že jsou extrémně optimističtí ohledně splnění svých cílů pro rok 2030. Překvapivá čtvrtina byla ohledně dlouhodobých cílů extrémně pesimistická.Kde tedy zůstávají spotřebitelé, kteří jsou důrazní ohledně dalšího úsilí firem o udržitelnost? Zanechává nám to více informací, než jsme měli dříve, a větší uznání pro úsilí, které je vyvíjeno na podnikové úrovni. Podle průzkumu má totiž 80 % podniků stanoveny interní cíle environmentální udržitelnosti v oblasti vývoje a účinnosti energie. V Severní Americe to bylo v průměru až 82 procent a v Latinské Americe v průměru jen 70 procent. Výsledek je však jasný: velmi velká většina podniků se zavazuje k tomu, že se pustí do práce. Stejně jako u všeho ostatního v životě to bude chvíli trvat.
Tagy: businessekonomikapodnikáníudržitelnost


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    20:54

    Kyverna odhalí klíčové výsledky z fáze 2 studie o syndromu tuhé osoby.

    16:14

    Whale.io odhaluje $WHALE NFT sérii na Solaně: Předtržní fáze nastavena před TGE

    16:04

    Investoři očekávají, že odložená data osvětlí americkou ekonomiku.

    15:04

    Garanti BBVA prodává portfolia nesplácených úvěrů za 263 milionů TL.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.