Stále více spotřebitelů nechává své činy mluvit hlasitěji než slova. Chtějí, aby organizace vyznávaly stejné hodnoty jako oni, a chtějí vidět, že organizace jednají. Pokud tak organizace nečiní, spotřebitelé utrácejí své peníze jinde.
Podle průzkumu IBM Institute for Business Value Survey je 62 % spotřebitelů ochotno změnit své nákupní zvyklosti, aby se snížil dopad na životní prostředí. A polovina respondentů je ochotna za udržitelnost zaplatit vyšší cenu. Z toho, co jsme viděli, však vyplývá, že mnoho organizací bere výzvu k jednání vážně.
Začátkem tohoto roku tým Futurum Research ve spolupráci se společností Honeywell vytvořil Honeywell Environmental Sustainability Index, který pomáhá sledovat a informovat členy globální komunity o současném a budoucím přijímání firemních iniciativ v oblasti udržitelnosti ze strany organizací po celém světě. Od 4. čtvrtletí jsou cíle udržitelnosti na prvním místě v žebříčku firemních iniciativ pro nadcházejících 6 měsíců.
To je slibné, protože organizace po celém světě se nadále potýkají s rostoucím množstvím problémů, jako jsou geopolitické konflikty, pokračující následky pandemie, rostoucí inflace a možná recese. Bylo by snadné, aby tyto překážky stály v cestě iniciativám udržitelnosti. I když některé z nich mohou bránit pokroku, věřím, že pro organizace je stále moudrou volbou, aby se v nadcházejících letech nadále zaměřovaly na iniciativy ESG a udržitelnosti. Zde se podívejte, co nám říkají data.
Honeywell Environmental Sustainability Index: Výsledky
Zdroj: Unsplash
Bez ohledu na to, že veřejnost má za to, že mnoho společností své úsilí o ochranu životního prostředí „greenwashing“, se zdá, že ti, kteří se přímo podílejí na udržitelnosti životního prostředí v podnicích, nesdílejí stejnou skepsi – alespoň ne ohledně svých vlastních nedávných výsledků. Většina organizací je totiž přesvědčena, že v uplynulých 12 měsících byly při dosahování svých cílů přinejmenším do určité míry nebo velmi úspěšné. Pocit optimismu sice klesá, pokud jde o krátkodobé a dlouhodobé cíle (do roku 2030), ale údaje jsou jasné: podniky si myslí, že se jim daří dosahovat cílů, pokud jde o posun směrem k větší ochraně životního prostředí.
Ve skutečnosti je ve zprávě mnoho dobrých zpráv. Například udržitelnost je pro 65 % podniků na prvním místě. Možná nejpřekvapivější je, že napříč všemi regiony se při hodnocení aktuálních firemních iniciativ umístila výše než cokoli jiného – finanční výkonnost, digitální transformace a dokonce i růst trhu. Na trhu, který sužuje tolik problémů, z nichž nemalou roli hraje snaha zorientovat se na postpandemickém trhu – to je obrovský úspěch. Korporacím to konečně dochází. Uvědomují si, že změna klimatu je skutečná a že tu zůstane. A uvědomují si své místo ve snaze o nápravu.
Pokud jde o typy ekologických iniciativ, které podniky po celém světě realizují, většina společností upřednostňuje energetickou účinnost jako hlavní cíl, zatímco cirkulární a recyklační technologie se ukázaly jako oblast, která v uplynulém roce zaznamenala nejextrémnější úspěch. První z nich, energetická účinnost, dává smysl, protože zaměření na energetickou účinnost povede také k větším úsporám režijních nákladů, pokud jde o hospodářský výsledek. Zaměření na recyklaci a singularitu bylo trochu překvapivé, ale vítané. Ukazuje, že se podniky snaží najít způsoby, jak minimalizovat odpad a vnést do výrobního cyklu větší rovnováhu.
Jen za posledních několik měsíců se v těchto oblastech objevilo několik oznámení od více organizací. Na konferenci re:Invent 2022, která se konala minulý týden, společnost AWS oznámila závazek, že do roku 2030 bude mít pozitivní vliv na spotřebu vody, což znamená, že do komunit a životního prostředí vrátí více vody, než kolik se jí spotřebuje při provozu datových center. V září se 40 nových organizací připojilo ke klimatickému závazku společnosti Amazon, že bude do roku 2040 uhlíkově neutrální, což je o celých deset let dříve, než stanovují pařížské klimatické dohody. V současné době tento závazek přijalo 375 společností ve 34 zemích. Akce probíhají.
Přestože výsledky minulého roku byly pozitivní a optimistické, čeká nás nelehká ekonomická budoucnost, která by mohla být pro organizace překážkou – a s níž již mnohé počítají. Pokud jde o výhled na příštích 12 měsíců a další období, mnozí z těch, kteří pracují v oblasti environmentální udržitelnosti, se cítili méně optimističtí, pokud jde o jejich schopnost dosáhnout stejných výsledků jako v tomto roce. Je zřejmé, že mnoho problémů v celosvětovém měřítku nadále vyvolává otazníky na globálním trhu. Podle indexu environmentální udržitelnosti společnosti Honeywell se na prvním místě seznamu vnímaných překážek pro budoucí úspěch objevily problémy související s pandemií – ano, i v roce 2022. Ve skutečnosti méně než polovina organizací uvedla, že se cítí extrémně optimisticky, pokud jde o splnění jejich cílů environmentální udržitelnosti v příštích 12 měsících. Ještě méně – pouze 40 % – respondentů uvedlo, že jsou extrémně optimističtí ohledně splnění svých cílů pro rok 2030. Překvapivá čtvrtina byla ohledně dlouhodobých cílů extrémně pesimistická.
Kde tedy zůstávají spotřebitelé, kteří jsou důrazní ohledně dalšího úsilí firem o udržitelnost? Zanechává nám to více informací, než jsme měli dříve, a větší uznání pro úsilí, které je vyvíjeno na podnikové úrovni. Podle průzkumu má totiž 80 % podniků stanoveny interní cíle environmentální udržitelnosti v oblasti vývoje a účinnosti energie. V Severní Americe to bylo v průměru až 82 procent a v Latinské Americe v průměru jen 70 procent. Výsledek je však jasný: velmi velká většina podniků se zavazuje k tomu, že se pustí do práce. Stejně jako u všeho ostatního v životě to bude chvíli trvat.
Stále více spotřebitelů nechává své činy mluvit hlasitěji než slova. Chtějí, aby organizace vyznávaly stejné hodnoty jako oni, a chtějí vidět, že organizace jednají. Pokud tak organizace nečiní, spotřebitelé utrácejí své peníze jinde.Podle průzkumu IBM Institute for Business Value Survey je 62 % spotřebitelů ochotno změnit své nákupní zvyklosti, aby se snížil dopad na životní prostředí. A polovina respondentů je ochotna za udržitelnost zaplatit vyšší cenu. Z toho, co jsme viděli, však vyplývá, že mnoho organizací bere výzvu k jednání vážně.Začátkem tohoto roku tým Futurum Research ve spolupráci se společností Honeywell vytvořil Honeywell Environmental Sustainability Index, který pomáhá sledovat a informovat členy globální komunity o současném a budoucím přijímání firemních iniciativ v oblasti udržitelnosti ze strany organizací po celém světě. Od 4. čtvrtletí jsou cíle udržitelnosti na prvním místě v žebříčku firemních iniciativ pro nadcházejících 6 měsíců.To je slibné, protože organizace po celém světě se nadále potýkají s rostoucím množstvím problémů, jako jsou geopolitické konflikty, pokračující následky pandemie, rostoucí inflace a možná recese. Bylo by snadné, aby tyto překážky stály v cestě iniciativám udržitelnosti. I když některé z nich mohou bránit pokroku, věřím, že pro organizace je stále moudrou volbou, aby se v nadcházejících letech nadále zaměřovaly na iniciativy ESG a udržitelnosti. Zde se podívejte, co nám říkají data.Honeywell Environmental Sustainability Index: VýsledkyZdroj: UnsplashBez ohledu na to, že veřejnost má za to, že mnoho společností své úsilí o ochranu životního prostředí „greenwashing“, se zdá, že ti, kteří se přímo podílejí na udržitelnosti životního prostředí v podnicích, nesdílejí stejnou skepsi – alespoň ne ohledně svých vlastních nedávných výsledků. Většina organizací je totiž přesvědčena, že v uplynulých 12 měsících byly při dosahování svých cílů přinejmenším do určité míry nebo velmi úspěšné. Pocit optimismu sice klesá, pokud jde o krátkodobé a dlouhodobé cíle , ale údaje jsou jasné: podniky si myslí, že se jim daří dosahovat cílů, pokud jde o posun směrem k větší ochraně životního prostředí.Ve skutečnosti je ve zprávě mnoho dobrých zpráv. Například udržitelnost je pro 65 % podniků na prvním místě. Možná nejpřekvapivější je, že napříč všemi regiony se při hodnocení aktuálních firemních iniciativ umístila výše než cokoli jiného – finanční výkonnost, digitální transformace a dokonce i růst trhu. Na trhu, který sužuje tolik problémů, z nichž nemalou roli hraje snaha zorientovat se na postpandemickém trhu – to je obrovský úspěch. Korporacím to konečně dochází. Uvědomují si, že změna klimatu je skutečná a že tu zůstane. A uvědomují si své místo ve snaze o nápravu.Pokud jde o typy ekologických iniciativ, které podniky po celém světě realizují, většina společností upřednostňuje energetickou účinnost jako hlavní cíl, zatímco cirkulární a recyklační technologie se ukázaly jako oblast, která v uplynulém roce zaznamenala nejextrémnější úspěch. První z nich, energetická účinnost, dává smysl, protože zaměření na energetickou účinnost povede také k větším úsporám režijních nákladů, pokud jde o hospodářský výsledek. Zaměření na recyklaci a singularitu bylo trochu překvapivé, ale vítané. Ukazuje, že se podniky snaží najít způsoby, jak minimalizovat odpad a vnést do výrobního cyklu větší rovnováhu.Jen za posledních několik měsíců se v těchto oblastech objevilo několik oznámení od více organizací. Na konferenci re:Invent 2022, která se konala minulý týden, společnost AWS oznámila závazek, že do roku 2030 bude mít pozitivní vliv na spotřebu vody, což znamená, že do komunit a životního prostředí vrátí více vody, než kolik se jí spotřebuje při provozu datových center. V září se 40 nových organizací připojilo ke klimatickému závazku společnosti Amazon, že bude do roku 2040 uhlíkově neutrální, což je o celých deset let dříve, než stanovují pařížské klimatické dohody. V současné době tento závazek přijalo 375 společností ve 34 zemích. Akce probíhají.Chcete využít této příležitosti?Výhled do roku 2023 a dáleZdroj: PixabayPřestože výsledky minulého roku byly pozitivní a optimistické, čeká nás nelehká ekonomická budoucnost, která by mohla být pro organizace překážkou – a s níž již mnohé počítají. Pokud jde o výhled na příštích 12 měsíců a další období, mnozí z těch, kteří pracují v oblasti environmentální udržitelnosti, se cítili méně optimističtí, pokud jde o jejich schopnost dosáhnout stejných výsledků jako v tomto roce. Je zřejmé, že mnoho problémů v celosvětovém měřítku nadále vyvolává otazníky na globálním trhu. Podle indexu environmentální udržitelnosti společnosti Honeywell se na prvním místě seznamu vnímaných překážek pro budoucí úspěch objevily problémy související s pandemií – ano, i v roce 2022. Ve skutečnosti méně než polovina organizací uvedla, že se cítí extrémně optimisticky, pokud jde o splnění jejich cílů environmentální udržitelnosti v příštích 12 měsících. Ještě méně – pouze 40 % – respondentů uvedlo, že jsou extrémně optimističtí ohledně splnění svých cílů pro rok 2030. Překvapivá čtvrtina byla ohledně dlouhodobých cílů extrémně pesimistická.Kde tedy zůstávají spotřebitelé, kteří jsou důrazní ohledně dalšího úsilí firem o udržitelnost? Zanechává nám to více informací, než jsme měli dříve, a větší uznání pro úsilí, které je vyvíjeno na podnikové úrovni. Podle průzkumu má totiž 80 % podniků stanoveny interní cíle environmentální udržitelnosti v oblasti vývoje a účinnosti energie. V Severní Americe to bylo v průměru až 82 procent a v Latinské Americe v průměru jen 70 procent. Výsledek je však jasný: velmi velká většina podniků se zavazuje k tomu, že se pustí do práce. Stejně jako u všeho ostatního v životě to bude chvíli trvat.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...