Dceřiná společnost Google Jigsaw spouští v Indii nový projekt proti dezinformacím, jehož cílem je zabránit zavádějícím informacím, které jsou obviňovány z podněcování násilí, uvedl jeden z vedoucích pracovníků.
Iniciativa bude využívat „prefabrikovaná“ videa – určená k potírání nepravdivých tvrzení dříve, než se rozšíří – šířená na platformě YouTube a dalších sociálních sítích společnosti.
Snaha společnosti Google čelit šíření dezinformací je v kontrastu s konkurenčním Twitterem, který omezuje své týmy pro důvěru a bezpečnost, přestože nový majitel Elon Musk prohlásil, že se nestane „pekelnou krajinou volného pohybu“.
Společnost Google nedávno provedla v Evropě experiment, v jehož rámci se snažila čelit protiuprchlickým narativům na internetu v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu.
Experiment v Indii bude mít větší rozsah, protože se bude zabývat několika místními jazyky – bengálštinou, hindštinou a maráthštinou – a pokryje různé části země, kterou obývá více než miliarda lidí.
Stejně jako v jiných zemích se i v Indii rychle šíří dezinformace, většinou prostřednictvím sociálních médií, což vyvolává politické a náboženské napětí.
Indičtí vládní představitelé vyzvali technologické společnosti, jako jsou Google, Meta a Twitter, aby proti šíření falešných zpráv důrazněji zakročily.
Chcete využít této příležitosti?
Dceřiná společnost Google Jigsaw spouští v Indii nový projekt proti dezinformacím, jehož cílem je zabránit zavádějícím informacím, které jsou obviňovány z podněcování násilí, uvedl jeden z vedoucích pracovníků.
Iniciativa bude využívat „prefabrikovaná“ videa – určená k potírání nepravdivých tvrzení dříve, než se rozšíří – šířená na platformě YouTube a dalších sociálních sítích společnosti.
Snaha společnosti Google čelit šíření dezinformací je v kontrastu s konkurenčním Twitterem, který omezuje své týmy pro důvěru a bezpečnost, přestože nový majitel Elon Musk prohlásil, že se nestane „pekelnou krajinou volného pohybu“.
Společnost Google nedávno provedla v Evropě experiment, v jehož rámci se snažila čelit protiuprchlickým narativům na internetu v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu.
Experiment v Indii bude mít větší rozsah, protože se bude zabývat několika místními jazyky – bengálštinou, hindštinou a maráthštinou – a pokryje různé části země, kterou obývá více než miliarda lidí.
Stejně jako v jiných zemích se i v Indii rychle šíří dezinformace, většinou prostřednictvím sociálních médií, což vyvolává politické a náboženské napětí.
Indičtí vládní představitelé vyzvali technologické společnosti, jako jsou Google, Meta a Twitter, aby proti šíření falešných zpráv důrazněji zakročily.Chcete využít této příležitosti?
