Společnost Kroger zvýšila prognózu po vyšších tržbách z prodeje potravin, které překonaly odhady
Společnost Kroger (KR) ve čtvrtek zvýšila svou prognózu pro letošní rok poté, co vyšší tržby ve třetím fiskálním čtvrtletí překonaly očekávání Wall Street a inflace nadále zvyšovala ceny, které zákazníci platí za mléko, vejce a další potraviny.
Generální ředitel společnosti Kroger Rodney McMullen uvedl, že společnost láká zákazníky tím, že nabízí hodnotu. V tiskové zprávě uvedl, že to „nachází odezvu u nakupujících a zvyšuje loajalitu zákazníků“ díky značkám potravin pod vlastní značkou, cenově dostupným čerstvým potravinám, propagačním akcím založeným na datech a programu odměn za pohonné hmoty.
Zde jsou údaje společnosti Kroger za tříměsíční období končící 5. listopadu ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 88 centů oproti očekávaným 82 centům Tržby: 34,2 miliardy dolarů oproti očekávaným 33,96 miliardy dolarů
Zdroj: Getty Images
Společnost Walmart, největší prodejce potravin v zemi podle tržeb, rovněž zvýšila svůj celoroční výhled poté, co vykázala silné třetí čtvrtletí. Velkoobchodní řetězec uvedl, že jeho levnější potraviny přilákaly více zákazníků – včetně rostoucího počtu rodin s ročním příjmem domácnosti vyšším než 100 000 USD ročně.
Ve třetím čtvrtletí vzrostly identické tržby společnosti Kroger o 6,9 % bez započtení pohonných hmot. Tato odvětvová metrika zahrnuje tržby v supermarketech, které fungují nepřetržitě alespoň 15 měsíců. To podle společnosti FactSet překonalo očekávání 4% růstu.
Provozovatel řetězců Ralphs, Fred Meyer a dalších supermarketů nyní očekává, že tato metrika za celý rok vzroste o 5,1 % až 5,3 %. Dříve předpokládal růst o 4 % až 4,5 %.
Čistý zisk ve třetím čtvrtletí klesl na 398 milionů USD, tj. 55 centů na akcii, z 483 milionů USD, tj. 64 centů na akcii, o rok dříve.
Za celý rok nyní Kroger předpokládá upravený čistý zisk v rozmezí 4,05 až 4,15 dolaru. Dříve očekávala 3,95 až 4,05 USD.
Zdroj: Getty Images
Někteří maloobchodníci, například Target a Kohl’s, hlásí znatelný pokles výdajů. McMullen uvedl, že u společnosti Kroger se to neprojevilo, částečně proto, že vaření doma stojí méně než večeře venku.
„Když jsme mluvili s našimi zákazníky, říkají nám, že se mění,“ řekl. „Ale zatím se mění u jiných nákupů než u potravin.“
Zákazníci však podle něj chtějí ušetřit: stahují si digitální kupony, vybírají si zboží v akci a více než dříve kupují výrobky pod vlastní značkou, řekl.
Růst prodeje značek privátních značek, které bývají levnější než národní značkové výrobky, předčil ve čtvrtletí celkový růst prodeje společnosti, uvedl McMullen.
Jednou z těchto značek je Smart Way, nejlevnější privátní značka společnosti Kroger, která prodává konzervy, chléb a další základní potraviny. Společnost uvedla tuto produktovou řadu na trh v minulém čtvrtletí, kdy zákazníci čelili cenovému šoku způsobenému inflací. McMullen uvedl, že společnost Kroger plánuje v nadcházejících měsících přidat do této řady další výrobky.
Zdroj: Getty Images
Společnost Kroger v říjnu oznámila, že hodlá koupit svého konkurenta, společnost Albertsons, v rámci transakce v hodnotě 24,6 miliardy USD. Pokud bude akvizice schválena, spojí se druhý a čtvrtý největší prodejce potravin v zemi podle tržeb, vyplývá z údajů společnosti Numerator, která se zabývá průzkumem trhu.
Společnost Kroger se setkala s odporem vůči transakci ze strany volených představitelů a dokonce i vlastních zaměstnanců, kteří tvrdili, že poškodí konkurenci. Začátkem tohoto týdne McMullen svědčil před senátory, kteří se stavěli proti fúzi, na slyšení v Kongresu. Tvrdil, že spojená společnost sníží ceny potravin a zlepší služby zákazníkům, protože Kroger konkuruje potravinářskému gigantu Walmart a novějším hráčům v oboru, jako je Amazon.
Generální ředitel společnosti Kroger Rodney McMullen uvedl, že společnost láká zákazníky tím, že nabízí hodnotu. V tiskové zprávě uvedl, že to „nachází odezvu u nakupujících a zvyšuje loajalitu zákazníků“ díky značkám potravin pod vlastní značkou, cenově dostupným čerstvým potravinám, propagačním akcím založeným na datech a programu odměn za pohonné hmoty.Zde jsou údaje společnosti Kroger za tříměsíční období končící 5. listopadu ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 88 centů oproti očekávaným 82 centůmTržby: 34,2 miliardy dolarů oproti očekávaným 33,96 miliardy dolarůZdroj: Getty ImagesSpolečnost Walmart, největší prodejce potravin v zemi podle tržeb, rovněž zvýšila svůj celoroční výhled poté, co vykázala silné třetí čtvrtletí. Velkoobchodní řetězec uvedl, že jeho levnější potraviny přilákaly více zákazníků – včetně rostoucího počtu rodin s ročním příjmem domácnosti vyšším než 100 000 USD ročně.Ve třetím čtvrtletí vzrostly identické tržby společnosti Kroger o 6,9 % bez započtení pohonných hmot. Tato odvětvová metrika zahrnuje tržby v supermarketech, které fungují nepřetržitě alespoň 15 měsíců. To podle společnosti FactSet překonalo očekávání 4% růstu.Provozovatel řetězců Ralphs, Fred Meyer a dalších supermarketů nyní očekává, že tato metrika za celý rok vzroste o 5,1 % až 5,3 %. Dříve předpokládal růst o 4 % až 4,5 %.Chcete využít této příležitosti?Čistý zisk ve třetím čtvrtletí klesl na 398 milionů USD, tj. 55 centů na akcii, z 483 milionů USD, tj. 64 centů na akcii, o rok dříve.Za celý rok nyní Kroger předpokládá upravený čistý zisk v rozmezí 4,05 až 4,15 dolaru. Dříve očekávala 3,95 až 4,05 USD.Zdroj: Getty ImagesNěkteří maloobchodníci, například Target a Kohl’s, hlásí znatelný pokles výdajů. McMullen uvedl, že u společnosti Kroger se to neprojevilo, částečně proto, že vaření doma stojí méně než večeře venku.„Když jsme mluvili s našimi zákazníky, říkají nám, že se mění,“ řekl. „Ale zatím se mění u jiných nákupů než u potravin.“Zákazníci však podle něj chtějí ušetřit: stahují si digitální kupony, vybírají si zboží v akci a více než dříve kupují výrobky pod vlastní značkou, řekl.Růst prodeje značek privátních značek, které bývají levnější než národní značkové výrobky, předčil ve čtvrtletí celkový růst prodeje společnosti, uvedl McMullen.Jednou z těchto značek je Smart Way, nejlevnější privátní značka společnosti Kroger, která prodává konzervy, chléb a další základní potraviny. Společnost uvedla tuto produktovou řadu na trh v minulém čtvrtletí, kdy zákazníci čelili cenovému šoku způsobenému inflací. McMullen uvedl, že společnost Kroger plánuje v nadcházejících měsících přidat do této řady další výrobky.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Kroger v říjnu oznámila, že hodlá koupit svého konkurenta, společnost Albertsons, v rámci transakce v hodnotě 24,6 miliardy USD. Pokud bude akvizice schválena, spojí se druhý a čtvrtý největší prodejce potravin v zemi podle tržeb, vyplývá z údajů společnosti Numerator, která se zabývá průzkumem trhu.Společnost Kroger se setkala s odporem vůči transakci ze strany volených představitelů a dokonce i vlastních zaměstnanců, kteří tvrdili, že poškodí konkurenci. Začátkem tohoto týdne McMullen svědčil před senátory, kteří se stavěli proti fúzi, na slyšení v Kongresu. Tvrdil, že spojená společnost sníží ceny potravin a zlepší služby zákazníkům, protože Kroger konkuruje potravinářskému gigantu Walmart a novějším hráčům v oboru, jako je Amazon.
Akcie společnosti Huntington Ingalls Industries dosáhly nového historického maxima poté, co americké námořnictvo oznámilo, že si tuto firmu vybralo pro...