(TSLA) plánuje snížit výrobu ve své továrně v Šanghaji, což je podle lidí obeznámených s touto záležitostí nejnovější známka toho, že poptávka v Číně nesplňuje očekávání.
Snížení výroby začne platit již tento týden, uvedli tito lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože tyto informace nejsou veřejné. Odhadují, že tento krok by mohl snížit výrobu přibližně o 20 % oproti plné kapacitě, což je tempo, kterým továrna pracovala v říjnu a listopadu.
Rozhodnutí bylo učiněno poté, co automobilka vyhodnotila své krátkodobé výsledky na domácím trhu, uvedl jeden z nich a dodal, že existuje flexibilita pro zvýšení výroby, pokud se zvýší poptávka.
Zástupce společnosti Tesla v Číně se odmítl vyjádřit. Akcie automobilky klesly v pondělí v 5:25 v New Yorku před začátkem pravidelného obchodování až o 2,4 % na 190,10 USD.
Zdroj: Getty Images
Toto snížení je prvním případem, kdy výrobce elektromobilů Elona Muska dobrovolně omezil výrobu ve své továrně v Šanghaji, přičemž předchozí omezení byla způsobena dvouměsíční covidovou výlukou města nebo výpadky v dodavatelském řetězci. Nedávné snížení cen a pobídky, jako jsou dotace na pojištění, spolu s kratšími dodacími lhůtami naznačují, že poptávka nedokázala udržet krok s nabídkou poté, co modernizace zdvojnásobila kapacitu závodu na přibližně 1 milion vozů ročně.
Čínská asociace osobních automobilů v pondělí uvedla, že dodávky Tesly do Číny v listopadu dosáhly rekordního počtu 100 291. Dodací lhůty pro Model 3 a Model Y – dva vozy, které Tesla v Šanghaji vyrábí – se výrazně zkrátily, což je další známka toho, že továrna vyrábí více vozů, než prodává.
Všechny modely 3 a Y objednané v Číně dnes by měly být dodány do měsíce, jak ukazují webové stránky společnosti Tesla, což je méně než čtyři týdny v říjnu a až 22 týdnů na začátku letošního roku. Továrna v Šanghaji slouží hlavně čínskému trhu, i když některé vozy se vyvážejí do Evropy a dalších částí Asie.
Plná výrobní kapacita šanghajské továrny je přibližně 85 000 vozů měsíčně, uvedl 22. listopadu Junheng Li, výkonný ředitel společnosti JL Warren Capital LLC, která se zabývá výzkumem akcií. „Bez dalších propagačních akcí se nové objednávky z domácího trhu v prosinci pravděpodobně normalizují na 25 000,“ uvedla a dodala, že zvýšenou výrobu nemůže celou absorbovat vývoz.
Zdroj: Getty Images
Tesla čelí sílící konkurenci místních výrobců automobilů, jako jsou BYD Co. a Guangzhou Automobile Group, kteří na největším světovém trhu s elektromobily zvyšují ceny. Společnost BYD zaznamenala v listopadu již devátý měsíc po sobě rekordní prodeje, když počet dodaných vozů přesáhl 230 000, z toho téměř 114 000 čistě elektrických modelů.
To přispělo k tomu, že se společnost Tesla – která se dlouho vyhýbala pobídkám a tradiční reklamě – rozhodla nabídnout rozšířené dotace na pojištění, obnovila program doporučení uživatelům a dokonce inzerovala v televizi.
Spolehlivost Tesly se také znovu dostala do centra pozornosti po dvou svolávacích akcích v Číně v uplynulém měsíci, které si vyžádaly jak opravy palubního softwaru, tak vrácení některých vozidel k údržbě. Nedávná smrtelná nehoda vozu Model Y, při níž zahynuli dva lidé, opět vyvolala diskusi o bezpečnosti vozů Tesla.
plánuje snížit výrobu ve své továrně v Šanghaji, což je podle lidí obeznámených s touto záležitostí nejnovější známka toho, že poptávka v Číně nesplňuje očekávání.Snížení výroby začne platit již tento týden, uvedli tito lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože tyto informace nejsou veřejné. Odhadují, že tento krok by mohl snížit výrobu přibližně o 20 % oproti plné kapacitě, což je tempo, kterým továrna pracovala v říjnu a listopadu.Rozhodnutí bylo učiněno poté, co automobilka vyhodnotila své krátkodobé výsledky na domácím trhu, uvedl jeden z nich a dodal, že existuje flexibilita pro zvýšení výroby, pokud se zvýší poptávka.Zástupce společnosti Tesla v Číně se odmítl vyjádřit. Akcie automobilky klesly v pondělí v 5:25 v New Yorku před začátkem pravidelného obchodování až o 2,4 % na 190,10 USD.Zdroj: Getty ImagesToto snížení je prvním případem, kdy výrobce elektromobilů Elona Muska dobrovolně omezil výrobu ve své továrně v Šanghaji, přičemž předchozí omezení byla způsobena dvouměsíční covidovou výlukou města nebo výpadky v dodavatelském řetězci. Nedávné snížení cen a pobídky, jako jsou dotace na pojištění, spolu s kratšími dodacími lhůtami naznačují, že poptávka nedokázala udržet krok s nabídkou poté, co modernizace zdvojnásobila kapacitu závodu na přibližně 1 milion vozů ročně.Čínská asociace osobních automobilů v pondělí uvedla, že dodávky Tesly do Číny v listopadu dosáhly rekordního počtu 100 291. Dodací lhůty pro Model 3 a Model Y – dva vozy, které Tesla v Šanghaji vyrábí – se výrazně zkrátily, což je další známka toho, že továrna vyrábí více vozů, než prodává.Všechny modely 3 a Y objednané v Číně dnes by měly být dodány do měsíce, jak ukazují webové stránky společnosti Tesla, což je méně než čtyři týdny v říjnu a až 22 týdnů na začátku letošního roku. Továrna v Šanghaji slouží hlavně čínskému trhu, i když některé vozy se vyvážejí do Evropy a dalších částí Asie.Chcete využít této příležitosti?Plná výrobní kapacita šanghajské továrny je přibližně 85 000 vozů měsíčně, uvedl 22. listopadu Junheng Li, výkonný ředitel společnosti JL Warren Capital LLC, která se zabývá výzkumem akcií. „Bez dalších propagačních akcí se nové objednávky z domácího trhu v prosinci pravděpodobně normalizují na 25 000,“ uvedla a dodala, že zvýšenou výrobu nemůže celou absorbovat vývoz.Zdroj: Getty ImagesTesla čelí sílící konkurenci místních výrobců automobilů, jako jsou BYD Co. a Guangzhou Automobile Group, kteří na největším světovém trhu s elektromobily zvyšují ceny. Společnost BYD zaznamenala v listopadu již devátý měsíc po sobě rekordní prodeje, když počet dodaných vozů přesáhl 230 000, z toho téměř 114 000 čistě elektrických modelů.To přispělo k tomu, že se společnost Tesla – která se dlouho vyhýbala pobídkám a tradiční reklamě – rozhodla nabídnout rozšířené dotace na pojištění, obnovila program doporučení uživatelům a dokonce inzerovala v televizi.Spolehlivost Tesly se také znovu dostala do centra pozornosti po dvou svolávacích akcích v Číně v uplynulém měsíci, které si vyžádaly jak opravy palubního softwaru, tak vrácení některých vozidel k údržbě. Nedávná smrtelná nehoda vozu Model Y, při níž zahynuli dva lidé, opět vyvolala diskusi o bezpečnosti vozů Tesla.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...