Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Mohou klimatické štítky na jídelních lístcích odradit lidi od cheeseburgerů?

Podle nového výzkumu mohou klimatické štítky na jídelních lístcích rychlého občerstvení pomoci odklonit lidi v USA od objednávání hovězího masa - potraviny s nejhorším dopadem na klima - a přiklonit se k jídlům, která jsou pro planetu šetrnější.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
6 ledna, 2023
4 min. čtení
Holding Burger

Zdroj: Unsplash

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Potravinářské systémy se podílejí na celosvětových emisích skleníkových plynů zhruba jednou třetinou, přičemž velká část z nich pochází z chovu krav a dalších hospodářských zvířat. V době, kdy lidé hledají řešení, jak rychle snížit emise skleníkových plynů, „je jednou z největších změn, které můžeme udělat, snížení konzumace červeného masa,“ říká Julia Wolfsonová, docentka na Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health a jedna z výzkumnic, která stojí za novou studií. (Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health je podporována Michaelem R. Bloombergem, zakladatelem společnosti Bloomberg LP a Bloomberg Philanthropies).

Při hledání způsobů, jak změnit chování spotřebitelů, vytvořil Wolfson s kolegy z Johns Hopkins, Harvardovy univerzity a Michiganské univerzity experiment, v jehož rámci testoval dva typy klimatických značek na jídelních lístcích rychlého občerstvení. Výzkumníci se konkrétně zaměřili na rychlé občerstvení, protože je hlavním zdrojem spotřeby hovězího masa v USA. Více než třetina Američanů konzumuje v daný den jídlo z rychlého občerstvení.

burger on brown wooden table
Zdroj: Unsplash

Na základě jídelního lístku velkého řetězce rychlého občerstvení výzkumníci vytvořili tři verze jídelních lístků: jednu bez klimatických značek, druhou s červenými značkami pod každou variantou hovězího masa s poznámkou „vysoký dopad na klima“ a třetí se zelenými značkami s poznámkou „nízký dopad na klima“ pod kuřecím masem, rybami a vegetariánskými jídly. Zhruba 5 000 účastníků si náhodně prohlédlo jeden ze tří jídelních lístků a poté byli vyzváni, aby si vybrali položku, kterou by si hypoteticky chtěli objednat k večeři.

Podle studie zveřejněné v lékařském časopise JAMA Open Network si skupina, která se vyhýbala hovězímu masu, prohlížela jídelní lístky se štítkem s vysokým dopadem, přičemž 61 % z nich si objednalo udržitelnější variantu. Více než polovina lidí, kteří viděli označení s nízkým dopadem, 54,4 %, se rozhodla pro udržitelnější volbu a jen necelá polovina těch, kteří neviděli žádné označení, se rozhodla vyhnout hovězímu masu.

„Hlavním závěrem je, že obě označení účinně zvýšila podíl účastníků, kteří si objednali udržitelnou položku,“ říká Wolfson, „ale nejúčinnější bylo označení s vysokým dopadem na klima u položky červeného masa.“

Advertisement

Toto zjištění „je v souladu s předchozím výzkumem, který ukázal, že negativně laděná sdělení mohou mít větší vliv než ta pozitivní,“ říká Lindsey Smith Taillieová, epidemioložka výživy z University of North Carolina v Chapel Hill, která se na studii nepodílela. Citovala výzkum, který ukázal, že nápisy na přední straně obalů varující před potravinami s „vysokým obsahem cukru“ mohou vést ke snížení jejich spotřeby.

Kristie Ebiová, profesorka na Washingtonské univerzitě zabývající se klimatem a zdravím, která se na studii rovněž nepodílela, považuje výsledek za znamení, „že s větším množstvím informací by se americká veřejnost mohla lépe rozhodovat z hlediska zdravého životního stylu a udržitelnosti“. K určení nejúčinnějšího klimatického značení je zapotřebí dalšího výzkumu a Ebiová navrhla, aby se vzalo za vzor varovné značení cigaret, které se od té doby „z hlediska účinnosti zlepšilo“.

ONE WORLD. Global climate change protest demonstration strike - No Planet B - 09-20-2019
Zdroj: Unsplash

Výzkum sice naznačuje, že klimatické značky by mohly pomoci pohnout s udržitelnějším stravováním v prostředí rychlého občerstvení, ale není to definitivní důkaz. „Jednalo se o online studii s hypotetickým výběrem potravin,“ říká Wolfsonová. „Bude opravdu důležité v budoucnu zjistit, zda by se tyto výsledky a rozsah těchto dopadů opakovaly v reálném prostředí, kde se lidé skutečně rozhodují, utrácejí své skutečné peníze a vybrané potraviny pak musí skutečně jíst.“

Výzkumníci také zjistili, že lidé, kteří si vybrali variantu bez hovězího masa nebo udržitelnější variantu, bez ohledu na klimatické značky, které viděli, s větší pravděpodobností považovali tuto volbu za zdravější – i když tomu tak nutně nebylo.  „Je opravdu důležité, jak přemýšlíme o dosažení rovnováhy, když se snažíme přimět chování spotřebitelů k udržitelnějšímu výběru i ke zdravějším možnostem,“ říká Wolfson.

Ebiová upozornila, že žádná z položek jídelníčku ve studii označování nebyla ve skutečnosti zdravá, bez ohledu na jejich dopad na klima.  „To naznačuje, že restaurace rychlého občerstvení potřebují další pobídky, aby nabízely zdravější výběr potravin.“

Potravinářské systémy se podílejí na celosvětových emisích skleníkových plynů zhruba jednou třetinou, přičemž velká část z nich pochází z chovu krav a dalších hospodářských zvířat. V době, kdy lidé hledají řešení, jak rychle snížit emise skleníkových plynů, „je jednou z největších změn, které můžeme udělat, snížení konzumace červeného masa,“ říká Julia Wolfsonová, docentka na Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health a jedna z výzkumnic, která stojí za novou studií. .Při hledání způsobů, jak změnit chování spotřebitelů, vytvořil Wolfson s kolegy z Johns Hopkins, Harvardovy univerzity a Michiganské univerzity experiment, v jehož rámci testoval dva typy klimatických značek na jídelních lístcích rychlého občerstvení. Výzkumníci se konkrétně zaměřili na rychlé občerstvení, protože je hlavním zdrojem spotřeby hovězího masa v USA. Více než třetina Američanů konzumuje v daný den jídlo z rychlého občerstvení.Zdroj: UnsplashNa základě jídelního lístku velkého řetězce rychlého občerstvení výzkumníci vytvořili tři verze jídelních lístků: jednu bez klimatických značek, druhou s červenými značkami pod každou variantou hovězího masa s poznámkou „vysoký dopad na klima“ a třetí se zelenými značkami s poznámkou „nízký dopad na klima“ pod kuřecím masem, rybami a vegetariánskými jídly. Zhruba 5 000 účastníků si náhodně prohlédlo jeden ze tří jídelních lístků a poté byli vyzváni, aby si vybrali položku, kterou by si hypoteticky chtěli objednat k večeři.Podle studie zveřejněné v lékařském časopise JAMA Open Network si skupina, která se vyhýbala hovězímu masu, prohlížela jídelní lístky se štítkem s vysokým dopadem, přičemž 61 % z nich si objednalo udržitelnější variantu. Více než polovina lidí, kteří viděli označení s nízkým dopadem, 54,4 %, se rozhodla pro udržitelnější volbu a jen necelá polovina těch, kteří neviděli žádné označení, se rozhodla vyhnout hovězímu masu.„Hlavním závěrem je, že obě označení účinně zvýšila podíl účastníků, kteří si objednali udržitelnou položku,“ říká Wolfson, „ale nejúčinnější bylo označení s vysokým dopadem na klima u položky červeného masa.“Toto zjištění „je v souladu s předchozím výzkumem, který ukázal, že negativně laděná sdělení mohou mít větší vliv než ta pozitivní,“ říká Lindsey Smith Taillieová, epidemioložka výživy z University of North Carolina v Chapel Hill, která se na studii nepodílela. Citovala výzkum, který ukázal, že nápisy na přední straně obalů varující před potravinami s „vysokým obsahem cukru“ mohou vést ke snížení jejich spotřeby.Kristie Ebiová, profesorka na Washingtonské univerzitě zabývající se klimatem a zdravím, která se na studii rovněž nepodílela, považuje výsledek za znamení, „že s větším množstvím informací by se americká veřejnost mohla lépe rozhodovat z hlediska zdravého životního stylu a udržitelnosti“. K určení nejúčinnějšího klimatického značení je zapotřebí dalšího výzkumu a Ebiová navrhla, aby se vzalo za vzor varovné značení cigaret, které se od té doby „z hlediska účinnosti zlepšilo“.Zdroj: UnsplashVýzkum sice naznačuje, že klimatické značky by mohly pomoci pohnout s udržitelnějším stravováním v prostředí rychlého občerstvení, ale není to definitivní důkaz. „Jednalo se o online studii s hypotetickým výběrem potravin,“ říká Wolfsonová. „Bude opravdu důležité v budoucnu zjistit, zda by se tyto výsledky a rozsah těchto dopadů opakovaly v reálném prostředí, kde se lidé skutečně rozhodují, utrácejí své skutečné peníze a vybrané potraviny pak musí skutečně jíst.“Výzkumníci také zjistili, že lidé, kteří si vybrali variantu bez hovězího masa nebo udržitelnější variantu, bez ohledu na klimatické značky, které viděli, s větší pravděpodobností považovali tuto volbu za zdravější – i když tomu tak nutně nebylo.  „Je opravdu důležité, jak přemýšlíme o dosažení rovnováhy, když se snažíme přimět chování spotřebitelů k udržitelnějšímu výběru i ke zdravějším možnostem,“ říká Wolfson.Ebiová upozornila, že žádná z položek jídelníčku ve studii označování nebyla ve skutečnosti zdravá, bez ohledu na jejich dopad na klima.  „To naznačuje, že restaurace rychlého občerstvení potřebují další pobídky, aby nabízely zdravější výběr potravin.“
Tagy: businessjídloklimatická krizeklimatická změna

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      12:00

      Swedencare klesá o 10 % kvůli čisté ztrátě ve druhém čtvrtletí a slabším tržbám

      11:48

      Ampol hlásí silné maloobchodní marže i přes pokles objemu prodeje pohonných hmot

      11:36

      Akcie ASMI se propadly po „nerovnoměrném“ příjmu objednávek

      11:24

      Němečtí automobiloví giganti posilují

      11:12

      Akcie společnosti Nokia klesly o 7 % po varování před celním zatížením

      11:00

      Metso oznámila výsledky za druhé čtvrtletí pod očekáváním, akcie pravděpodobně poklesnou

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      Tato společnost má před sebou stále obrovské dlouhodobé příležitosti. Společnost The Trade Desk (TTD) má za sebou turbulentní období, ale...

      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Analytici vidí příležitosti v akciích QXO Inc. a Pinterest

      22 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Netflix: Výrazné tržby a vyšší marže. Jaký bude dlouhodobý trend?

      21 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      American Express těží z chuti utrácet. Výdaje rostou i v luxusních kategoriích

      19 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      Zisky RTX překonaly očekávání, ale akcie přesto klesly – trh trápí cla a nejistota

      23 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.