Úspěšná strategie Davida Einhorna a nová šéfka marketingu u společnosti Peloton
David Einhorn ze společnosti Greenlight Capital zaznamenal jeden ze svých nejlepších roků v historii s vynikajícím výnosem 30 %, mimo jiné díky své krátké pozici v řadě inovativních technologických akcií, jako jsou ty, které propaguje růstová investorka Cathie Woodová.
David Einhorn ze společnosti Greenlight shortuje inovační akcie, jako jsou ty, které drží Cathie Woodová
Hvězdný manažer hedgeových fondů uvedl, že jeho fond v roce 2022 posílil o 36,6 % ve srovnání s 19,4% ztrátou u indexu S&P 500. Einhorn rovněž uvedl, že je stále krátký u některých „bublinových“ jmen.
„Rok 2022 byl výjimečně dobrý,“ uvedl Einhorn v novém dopise investorům, který získala CNBC. „V mnoha ohledech byl náš nejlepší v historii a je nejvíce srovnatelný s rokem 2001, rokem po prasknutí poslední technologické bubliny.“
Hvězdnou výkonnost poháněla úspěšná sázka proti tomu, co se zdálo být složkou vlajkové lodi ETF Cathie Woodové ARK Innovation (ARKK).
Zdroj: Getty Images
„Na začátku roku 2021 jsme také identifikovali aktivně spravovaný ETF takzvaných ‚inovačních‘ akcií, které se nám zdály mít výrazně podobné charakteristiky jako naše bublinová jména,“ uvedl list.
Investor prozradil, že v únoru 2021 shortoval koš složený z nejmenovaného ETF s 9 % svého kapitálu. Od jeho prvního vstupu se koš propadl o 76 % a kumulativní pozitivní dopad na jeho výnosy činil 6,4 % kapitálu, uvedl Einhorn.
Einhorn sice v dopise nezmínil „ARKK“ jménem, ale velmi pravděpodobně jde o odkaz na vlajkový fond Cathie Woodové, který je nejvýznamnějším aktivním ETF zaměřeným na inovace a v roce 2022 poklesl o 66 %. V současné době fond ARKK drží 29 jmen, přičemž jeho součásti včetně Invitae, Coinbase, Twilio, Unity Software, Roku, Teladoc a Tesla klesly ze svého 52týdenního maxima o více než 60 %.
Společnost Greenlight na žádost CNBC o potvrzení ETF, na který se odvolává, bezprostředně neodpověděla.
Einhorn uvedl, že v lednu loňského roku vytvořil další „bublinový“ koš s 31 jmény v celkové výši 6,5 % kapitálu. Bublinovou akcii definuje jako takovou, která by mohla klesnout nejméně o 80 % a přesto by se mu při pohledu na finanční údaje a ocenění společnosti nezdála levná.
Einhorn uvedl, že tento bublinový koš zůstal v portfoliu, ale některé pozice pokryl. Všechny tyto akcie kromě jedné jsou od jeho vstupu do konce roku 2022 v poklesu, přičemž 24 z nich kleslo o více než 70 %, uvedl manažer.
„V tomto roce utrpělo mnoho z těch, kteří se vezli na bublině, ztráty, což vyvolalo otázku, zda se vyplatilo podstupovat rizika,“ řekl Einhorn.
Na dlouhé straně mezi Greenlightovy významné vítěze v roce 2022 patřily společnosti Atlas Air Worldwide, CONSOL Energy, Teck Resources a fúzní arb hra Twitter.
Einhorn také prozradil, že ve čtvrtém čtvrtletí vytvořil novou středně dlouhou pozici v provozovateli nemocnic a ambulantních chirurgických center Tenet Healthcare. Uvedl, že výprodej vyvolaný společností Covid vytvořil atraktivní příležitost podílet se na transformaci společnosti.
Peloton najímá bývalou manažerku Twitteru jako novou šéfku marketingu
Společnost Peloton (PTON) přivádí Leslie Berlandovou, bývalou šéfku marketingu Twitteru, na pozici nové marketingové ředitelky, která nastoupí ve středu.
Berlandová odešla ze společnosti Twitter v listopadu v souvislosti s řadou odchodů vedoucích pracovníků po převzetí společnosti Elonem Muskem, které vedlo k výrazné restrukturalizaci a poklesu příjmů tohoto giganta v oblasti sociálních médií. Předtím se deset let podílela na vedení marketingu ve společnosti American Express.
Zdroj: Bloomberg
Berlandová bude podřízena generálnímu řediteli společnosti Peloton Barrymu McCarthymu a bude dohlížet na několik divizí výrobce fitness vybavení včetně marketingu, členství a globální komunikace. Bývalá CMO Dara Tresederová opustila společnost v rámci širšího exodu vedoucích pracovníků v září.
Berlandová v úterním oznámení uvedla, že je „nadšená“, že se může připojit ke společnosti v tomto „jedinečném okamžiku na její cestě k transformaci“.
Peloton se snaží změnit situaci po těžkém roce 2022, kdy jeho akcie klesly o více než 75 %. Společnost v listopadu vykázala za své první fiskální čtvrtletí větší ztráty, než očekávali analytici.
McCarthy, který se ujal vedení v únoru, během hovoru k výsledkům za první čtvrtletí uvedl, že nová strategie společnosti pro přilákání zákazníků a zvýšení opakovaných příjmů je „ve vývoji“.
Během prvního roku ve funkci generálního ředitele McCarthy dohlížel na stahování vadných běžeckých pásů z trhu, hromadné propouštění a významné změny ve vedení – to vše ve snaze nasměrovat akcie pandemického miláčka zpět k ziskovosti. Akcie dosáhly v lednu 2021 nejvyšší hodnoty 167,42 USD a nyní se obchodují za přibližně 11 USD.
„Jak pokračujeme v obratu k růstu, je nezbytné ukázat kouzlo, které lidi k Pelotonu přivádí a udržuje je v takovém nadšení a angažovanosti. Berlandová a marketingový tým budou hrát ústřední roli v rozšiřování našeho dosahu, přitažlivosti a vlivu,“ uvedl McCarthy v úterním prohlášení.
V srpnu společnost Peloton uzavřela dohodu se společností Amazon o prodeji produktů, čímž se odklonila od svého tradičního obchodního modelu přímého prodeje spotřebitelům.
McCarthy také dohlíží na postupné zavádění národního programu půjčování kol, který zákazníkům umožňuje půjčit si kolo společnosti a předplatit si tréninkové lekce na vyžádání a poté kolo vrátit, kdy chtějí.
Společnost se také snaží rozšířit svou přítomnost v digitálních aplikacích, mimo jiné pomocí modelu „freemium“, který by uživatelům umožnil přístup k její knihovně obsahu na hardwaru třetích stran.
David Einhorn ze společnosti Greenlight shortuje inovační akcie, jako jsou ty, které drží Cathie WoodováHvězdný manažer hedgeových fondů uvedl, že jeho fond v roce 2022 posílil o 36,6 % ve srovnání s 19,4% ztrátou u indexu S&P 500. Einhorn rovněž uvedl, že je stále krátký u některých „bublinových“ jmen.„Rok 2022 byl výjimečně dobrý,“ uvedl Einhorn v novém dopise investorům, který získala CNBC. „V mnoha ohledech byl náš nejlepší v historii a je nejvíce srovnatelný s rokem 2001, rokem po prasknutí poslední technologické bubliny.“Hvězdnou výkonnost poháněla úspěšná sázka proti tomu, co se zdálo být složkou vlajkové lodi ETF Cathie Woodové ARK Innovation .„Na začátku roku 2021 jsme také identifikovali aktivně spravovaný ETF takzvaných ‚inovačních‘ akcií, které se nám zdály mít výrazně podobné charakteristiky jako naše bublinová jména,“ uvedl list.Investor prozradil, že v únoru 2021 shortoval koš složený z nejmenovaného ETF s 9 % svého kapitálu. Od jeho prvního vstupu se koš propadl o 76 % a kumulativní pozitivní dopad na jeho výnosy činil 6,4 % kapitálu, uvedl Einhorn.Einhorn sice v dopise nezmínil „ARKK“ jménem, ale velmi pravděpodobně jde o odkaz na vlajkový fond Cathie Woodové, který je nejvýznamnějším aktivním ETF zaměřeným na inovace a v roce 2022 poklesl o 66 %. V současné době fond ARKK drží 29 jmen, přičemž jeho součásti včetně Invitae, Coinbase, Twilio, Unity Software, Roku, Teladoc a Tesla klesly ze svého 52týdenního maxima o více než 60 %.Společnost Greenlight na žádost CNBC o potvrzení ETF, na který se odvolává, bezprostředně neodpověděla.Einhorn uvedl, že v lednu loňského roku vytvořil další „bublinový“ koš s 31 jmény v celkové výši 6,5 % kapitálu. Bublinovou akcii definuje jako takovou, která by mohla klesnout nejméně o 80 % a přesto by se mu při pohledu na finanční údaje a ocenění společnosti nezdála levná.Einhorn uvedl, že tento bublinový koš zůstal v portfoliu, ale některé pozice pokryl. Všechny tyto akcie kromě jedné jsou od jeho vstupu do konce roku 2022 v poklesu, přičemž 24 z nich kleslo o více než 70 %, uvedl manažer.„V tomto roce utrpělo mnoho z těch, kteří se vezli na bublině, ztráty, což vyvolalo otázku, zda se vyplatilo podstupovat rizika,“ řekl Einhorn.Na dlouhé straně mezi Greenlightovy významné vítěze v roce 2022 patřily společnosti Atlas Air Worldwide, CONSOL Energy, Teck Resources a fúzní arb hra Twitter.Einhorn také prozradil, že ve čtvrtém čtvrtletí vytvořil novou středně dlouhou pozici v provozovateli nemocnic a ambulantních chirurgických center Tenet Healthcare. Uvedl, že výprodej vyvolaný společností Covid vytvořil atraktivní příležitost podílet se na transformaci společnosti.Peloton najímá bývalou manažerku Twitteru jako novou šéfku marketinguSpolečnost Peloton přivádí Leslie Berlandovou, bývalou šéfku marketingu Twitteru, na pozici nové marketingové ředitelky, která nastoupí ve středu.Berlandová odešla ze společnosti Twitter v listopadu v souvislosti s řadou odchodů vedoucích pracovníků po převzetí společnosti Elonem Muskem, které vedlo k výrazné restrukturalizaci a poklesu příjmů tohoto giganta v oblasti sociálních médií. Předtím se deset let podílela na vedení marketingu ve společnosti American Express.Berlandová bude podřízena generálnímu řediteli společnosti Peloton Barrymu McCarthymu a bude dohlížet na několik divizí výrobce fitness vybavení včetně marketingu, členství a globální komunikace. Bývalá CMO Dara Tresederová opustila společnost v rámci širšího exodu vedoucích pracovníků v září.Berlandová v úterním oznámení uvedla, že je „nadšená“, že se může připojit ke společnosti v tomto „jedinečném okamžiku na její cestě k transformaci“.Peloton se snaží změnit situaci po těžkém roce 2022, kdy jeho akcie klesly o více než 75 %. Společnost v listopadu vykázala za své první fiskální čtvrtletí větší ztráty, než očekávali analytici.McCarthy, který se ujal vedení v únoru, během hovoru k výsledkům za první čtvrtletí uvedl, že nová strategie společnosti pro přilákání zákazníků a zvýšení opakovaných příjmů je „ve vývoji“.Během prvního roku ve funkci generálního ředitele McCarthy dohlížel na stahování vadných běžeckých pásů z trhu, hromadné propouštění a významné změny ve vedení – to vše ve snaze nasměrovat akcie pandemického miláčka zpět k ziskovosti. Akcie dosáhly v lednu 2021 nejvyšší hodnoty 167,42 USD a nyní se obchodují za přibližně 11 USD.„Jak pokračujeme v obratu k růstu, je nezbytné ukázat kouzlo, které lidi k Pelotonu přivádí a udržuje je v takovém nadšení a angažovanosti. Berlandová a marketingový tým budou hrát ústřední roli v rozšiřování našeho dosahu, přitažlivosti a vlivu,“ uvedl McCarthy v úterním prohlášení.V srpnu společnost Peloton uzavřela dohodu se společností Amazon o prodeji produktů, čímž se odklonila od svého tradičního obchodního modelu přímého prodeje spotřebitelům.McCarthy také dohlíží na postupné zavádění národního programu půjčování kol, který zákazníkům umožňuje půjčit si kolo společnosti a předplatit si tréninkové lekce na vyžádání a poté kolo vrátit, kdy chtějí.Společnost se také snaží rozšířit svou přítomnost v digitálních aplikacích, mimo jiné pomocí modelu „freemium“, který by uživatelům umožnil přístup k její knihovně obsahu na hardwaru třetích stran.