Luxusní značky se rozcházejí: Akcie Tapestry rostou, zatímco Capri po zisku klesá
Společnost Tapestry, která stojí za značkami Coach a Kate Spade, ve čtvrtek překonala očekávání analytiků ohledně zisku za druhé čtvrtletí a zvýšila svůj roční odhad zisku.
Jinak tomu však bylo u jejího konkurenta Capri Holdings. Zisky společnosti Tapestry, které ve čtvrtek poslaly její akcie vzhůru o více než 3 %, přišly den po neuspokojivé zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí společnosti Capri. Akcie Capri se během posledních dvou dnů propadly o více než 25 % poté, co společnost snížila svůj výhled na čtvrté fiskální čtvrtletí a fiskální rok 2024 a nesplnila odhady v oblasti tržeb, zisku na akcii a marží.
Společnost Tapestry (TPR) uvedla, že téměř polovinu z 2,6 milionu jejích nových zákazníků v Severní Americe tvořila generace Z a mileniálové. Zaznamenala zvýšený nárůst průměrné prodejní ceny kabelek, včetně kabelek Coach ve tvaru srdce a tašek přes rameno Bandit.
Rick Patel, výkonný ředitel společnosti Raymond James, uvedl, že společnosti Tapestry i Capri „odvedly skvělou práci“, když díky sociálním médiím a atraktivitě webových stránek přivedly ke svým značkám nové, mladší zákazníky. I když uznává, že značka Coach provedla svou strategii uvádění na trh lépe než Michael Kors.
Společnost Tapestry strávila několik let přetvářením svých značek a jejich přizpůsobováním zákazníkům z generace Z a mileniálů, uvedl Ian Schatzberg, generální ředitel a spoluzakladatel agentury General Idea, která spolupracovala se značkami Capri a Tapestry.
Zdroj: Getty Images
Schatzberg řekl CNBC, že se společnost Tapestry snažila reprezentovat různé věkové skupiny a stylové demografické skupiny tím, že našla ambasadory různých komunit a soustředila je do svých produktů. Někteří konkurenti podle něj tuto rozmanitost kulturního kontextu ve své marketingové strategii nevyužívali.
„To, co vidíte na číslech Tapestry, svědčí o portfoliu značek, které se skutečně zaměřily na modernizaci způsobu chování a navázání kontaktu se spotřebiteli, kteří mohou být pod určitým tlakem, ale stále chtějí kupovat kabelky, oděvy, svrchní oblečení a obuv,“ řekl Schatzberg.
Společnost Tapestry ve čtvrtek vykázala zisk na akcii ve výši 1,36 USD, což překonalo odhady 1,27 USD, jak vyplývá z průzkumu mezi analytiky provedeného společností Refinitiv. V posledních čtyřech čtvrtletích společnost Tapestry třikrát překonala odhady zisku na akcii.
Tržby za čtvrtletí odpovídaly očekávání analytiků ve výši 2,03 miliardy USD. USD, což představuje meziroční pokles o 5 % z 2,14 mld.
Dopad Číny Prodeje v Číně však poklesly o 20 % v důsledku dodatečných tlaků spojených s epidemiemi Covid.
Společnost Capri vykázala dvouciferný pokles tržeb v Asii v důsledku zpomalení návštěvnosti obchodů v důsledku zrušení politiky nulového výskytu Covidu v Číně.
Patel uvedl, že „hlavním viníkem“ výpadku společnosti Capri byl pokles velkoobchodních obchodů – které byly u globálních značek slabé v důsledku problémů se zásobami.
„Jedním z klíčových rozdílů mezi těmito dvěma podniky je to, že Tapestry je z 90 % tvořena maloobchodem a elektronickým obchodem, zatímco Capri je z 73 % tvořena maloobchodem a elektronickým obchodem, a tento kanál výrazně převyšuje výkonnost,“ řekl Patel.
Společnost Tapestry zvýšila svůj odhad zisku na fiskální rok 2023 na 3,70 až 3,75 USD na akcii oproti předchozímu odhadu 3,60 až 3,70 USD. Tržby na fiskální rok 2023 odhaduje ve výši přibližně 6,6 miliardy USD, což představuje mírný pokles oproti předchozímu roku.
Zdroj: Getty Images
Schatzberg uvedl, že klíčovou složkou úspěchu společnosti Tapestry byl důraz na vytváření příběhů a vyprávění kolem jejích produktů. Očekává, že v příštích několika letech bude mezi dostupnými luxusními společnostmi probíhat tvrdý konkurenční boj o upřesnění marketingu značky a přilákání mladšího publika.
„Pokud není příběh sladěn a produkt není sladěn s tím, kde se spotřebitel nachází, je prostě méně úspěšný, což je skutečně diskuse o marketingu značky,“ řekl Schatzberg.
Situace v oblasti luxusu Aspirativní luxusní společnosti, jako jsou Tapestry a Capri, se potýkají s konkurencí větších evropských společností, jejichž zákazníci jsou bohatší a důslednější. Některé evropské luxusní značky v poslední době vytvořily produkty v širších cenových relacích, které občas zasahují do cenových relací společností, jako jsou Capri nebo Tapestry.
„Vzhledem k inflaci a dalším makrovětrům, kterým tyto společnosti v tomto prostředí čelí, si myslím, že zákazníci vyšší třídy jsou odolnější než zákazníci aspirující na luxus,“ řekl Patel z Raymond James. „To souvisí s konzistentními výsledky těchto ostatních společností.“
Navzdory těmto nepříznivým faktorům drží Raymond James ratingy Tapestry a Capri na úrovni outperform, ačkoli cílovou cenu Capri snížil na 60 USD ze 73 USD kvůli nižším odhadům.
„Navzdory některým problémům s prodejním kanálem se domnívám, že … afinita ke značce a produktům zůstává příznivá, a také si myslíme, že očekávání postupného oživení v Číně v roce 2024 jsou přiměřená,“ uvedl Patel.
Módní společnost Ralph Lauren (RL)ve čtvrtek rovněž překonala očekávání za třetí čtvrtletí. Společnost vykázala 1% nárůst čistých tržeb na 1,83 miliardy dolarů, zatímco odhad společnosti Refinitiv činil 1,76 miliardy dolarů.
Navzdory 2% poklesu velkoobchodních tržeb v Severní Americe Ralph Lauren uvedl, že tržby ve stejných prodejnách tam vzrostly o 2 %. Společnost uvedla, že zaznamenala růst v získávání mladších spotřebitelů, k němuž vedlo rostoucí povědomí o značce.
Jinak tomu však bylo u jejího konkurenta Capri Holdings. Zisky společnosti Tapestry, které ve čtvrtek poslaly její akcie vzhůru o více než 3 %, přišly den po neuspokojivé zprávě o výsledcích za třetí čtvrtletí společnosti Capri. Akcie Capri se během posledních dvou dnů propadly o více než 25 % poté, co společnost snížila svůj výhled na čtvrté fiskální čtvrtletí a fiskální rok 2024 a nesplnila odhady v oblasti tržeb, zisku na akcii a marží.Společnost Tapestry uvedla, že téměř polovinu z 2,6 milionu jejích nových zákazníků v Severní Americe tvořila generace Z a mileniálové. Zaznamenala zvýšený nárůst průměrné prodejní ceny kabelek, včetně kabelek Coach ve tvaru srdce a tašek přes rameno Bandit.Rick Patel, výkonný ředitel společnosti Raymond James, uvedl, že společnosti Tapestry i Capri „odvedly skvělou práci“, když díky sociálním médiím a atraktivitě webových stránek přivedly ke svým značkám nové, mladší zákazníky. I když uznává, že značka Coach provedla svou strategii uvádění na trh lépe než Michael Kors.Společnost Tapestry strávila několik let přetvářením svých značek a jejich přizpůsobováním zákazníkům z generace Z a mileniálů, uvedl Ian Schatzberg, generální ředitel a spoluzakladatel agentury General Idea, která spolupracovala se značkami Capri a Tapestry.Schatzberg řekl CNBC, že se společnost Tapestry snažila reprezentovat různé věkové skupiny a stylové demografické skupiny tím, že našla ambasadory různých komunit a soustředila je do svých produktů. Někteří konkurenti podle něj tuto rozmanitost kulturního kontextu ve své marketingové strategii nevyužívali.„To, co vidíte na číslech Tapestry, svědčí o portfoliu značek, které se skutečně zaměřily na modernizaci způsobu chování a navázání kontaktu se spotřebiteli, kteří mohou být pod určitým tlakem, ale stále chtějí kupovat kabelky, oděvy, svrchní oblečení a obuv,“ řekl Schatzberg.Společnost Tapestry ve čtvrtek vykázala zisk na akcii ve výši 1,36 USD, což překonalo odhady 1,27 USD, jak vyplývá z průzkumu mezi analytiky provedeného společností Refinitiv. V posledních čtyřech čtvrtletích společnost Tapestry třikrát překonala odhady zisku na akcii.Tržby za čtvrtletí odpovídaly očekávání analytiků ve výši 2,03 miliardy USD. USD, což představuje meziroční pokles o 5 % z 2,14 mld.Dopad ČínyProdeje v Číně však poklesly o 20 % v důsledku dodatečných tlaků spojených s epidemiemi Covid.Společnost Capri vykázala dvouciferný pokles tržeb v Asii v důsledku zpomalení návštěvnosti obchodů v důsledku zrušení politiky nulového výskytu Covidu v Číně.Patel uvedl, že „hlavním viníkem“ výpadku společnosti Capri byl pokles velkoobchodních obchodů – které byly u globálních značek slabé v důsledku problémů se zásobami.„Jedním z klíčových rozdílů mezi těmito dvěma podniky je to, že Tapestry je z 90 % tvořena maloobchodem a elektronickým obchodem, zatímco Capri je z 73 % tvořena maloobchodem a elektronickým obchodem, a tento kanál výrazně převyšuje výkonnost,“ řekl Patel.Společnost Tapestry zvýšila svůj odhad zisku na fiskální rok 2023 na 3,70 až 3,75 USD na akcii oproti předchozímu odhadu 3,60 až 3,70 USD. Tržby na fiskální rok 2023 odhaduje ve výši přibližně 6,6 miliardy USD, což představuje mírný pokles oproti předchozímu roku.Schatzberg uvedl, že klíčovou složkou úspěchu společnosti Tapestry byl důraz na vytváření příběhů a vyprávění kolem jejích produktů. Očekává, že v příštích několika letech bude mezi dostupnými luxusními společnostmi probíhat tvrdý konkurenční boj o upřesnění marketingu značky a přilákání mladšího publika.„Pokud není příběh sladěn a produkt není sladěn s tím, kde se spotřebitel nachází, je prostě méně úspěšný, což je skutečně diskuse o marketingu značky,“ řekl Schatzberg.Situace v oblasti luxusuAspirativní luxusní společnosti, jako jsou Tapestry a Capri, se potýkají s konkurencí větších evropských společností, jejichž zákazníci jsou bohatší a důslednější. Některé evropské luxusní značky v poslední době vytvořily produkty v širších cenových relacích, které občas zasahují do cenových relací společností, jako jsou Capri nebo Tapestry.„Vzhledem k inflaci a dalším makrovětrům, kterým tyto společnosti v tomto prostředí čelí, si myslím, že zákazníci vyšší třídy jsou odolnější než zákazníci aspirující na luxus,“ řekl Patel z Raymond James. „To souvisí s konzistentními výsledky těchto ostatních společností.“Navzdory těmto nepříznivým faktorům drží Raymond James ratingy Tapestry a Capri na úrovni outperform, ačkoli cílovou cenu Capri snížil na 60 USD ze 73 USD kvůli nižším odhadům.„Navzdory některým problémům s prodejním kanálem se domnívám, že … afinita ke značce a produktům zůstává příznivá, a také si myslíme, že očekávání postupného oživení v Číně v roce 2024 jsou přiměřená,“ uvedl Patel.Módní společnost Ralph Lauren ve čtvrtek rovněž překonala očekávání za třetí čtvrtletí. Společnost vykázala 1% nárůst čistých tržeb na 1,83 miliardy dolarů, zatímco odhad společnosti Refinitiv činil 1,76 miliardy dolarů.Navzdory 2% poklesu velkoobchodních tržeb v Severní Americe Ralph Lauren uvedl, že tržby ve stejných prodejnách tam vzrostly o 2 %. Společnost uvedla, že zaznamenala růst v získávání mladších spotřebitelů, k němuž vedlo rostoucí povědomí o značce.